Sander (2 wiel aangedreven Kangaroe)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik heb hem gevonden via marktplaats. Het was best een uitgave ?250. Nieuw is ie ?490 dus opzich was dat wel een redelijke prijs. Zag er ook nog goed uit en RVS he.

Voordelen:
Loopt stiller en soepeler
Merkbaar meer koppel onder de 3000 toeren
Ietsjes meer vermogen

Nadelen:
Wordt f*cking heet onder mn kap (en het was er al heel erg warm)
Mn uillaat tikt af en toe tegen mn stabilisator stang aan.

Weet iemand trouwens wat beter is. 2 aparte pijpen naar achter dus eentje voor cilinders 1 en 4 en eentje voor 2 en 3 Of ze toch allemaal samen te laten komen in 1 pijp.

De webers en het spruitstuk heb ik al. Ook al een opzet voor een verloopplaat want het spruitstuk past niet. Injectoren dichtstoppen is nog niet nodig, volgens mij is extra benzine onder de knop ook best leuk.

Voor de inlaat daarop heb ik al wel een heel cool plan (maar die heb ik wel vaker)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

vertel....vertel dat plan want ik heb een GT 1.4 carb waar op dit moment een 1.4 kop met een messcherpe nokkenas en twee dubbele webers op worden gebouwd, maar ik vind nergens een luchtfilterhuis, en tja, er is maar weinig plek voor creative oplossingen. en plat luchtfilter gaat nog en die dan uitwerken naar boven in een luchthapper ok?, maarja ik heb hier nog een k&n 57i kit liggen die ik eigenlijk wil gebruiken, dat geeft ook wat spannender geluid dan zo'n plat cross filter
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik zit er aan te denken om zelf een beetje creatief met aluminium te gaan doen. En eens kijken of ik eea kwijt kan achter het schutbord. Dus zeg maar die ruimte onder dat stuk plastic onder je ruit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

je hebt tussen carbs en schutbord circa 5cm speling en dan heb je natuurlijk nog een gedeelte waar de ruitenwissermotor zit inderdaad, en daar zou je eventueel van die aluminium roosters op kunnen zetten die de lucht opvangen wat erin waait als je rijd, en die luchtstroom op de ??n of andere manier tot de webers kunnen brengen, ik denk zelf eraan om van glasvezel een luchtfilterhuis te bouwen zoiets als het standaard AX sport luchtfilterhuis, of langs de achterkant van de motorkap op de volledige breedte een opening te knippen en die omhoog te lichten, maarja das ingewikkelder als een luchtfilterhuis bouwen of een kant en klare luchtinlaat, maarja ik heb hier nog een oude motorkap liggen........dus experimenteren.



(die aluminium roosters zie je ook aan de zijkanten van huizen, het kan er niet in regenen want ze staan naar onderen gericht, ik heb deze ook al eens op een motorkap zien zitten, niet slecht. misschien een idee om goedkoop toch een creatieve en goeie oplossing te maken)
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Over die verschillende spaghettispruitstukken heb ik ook al eens wat gehoord. Ze zijn allebei goed, maar voor verschillende doeleinden. De ene is voor meer koppel en de ander voor meer vermogen. (kan helaas niet meer vinden waar ik dat gelezen heb :? )
Last edited by axgt-er on WedJul28, 2004 3:42:23 PM, edited 1 time in total.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

das, minder want ik wil dan natuurlijk wel kiezen waar ik vooruit ga op performance :?
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Hangt van je doel af. Hoge eindsnelheid of snel accelereren. Met 4-2-1 krijg je meer koppel onderin.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nou het geen wat ik altijd heb gevreest is waarheid geworden. Ik ben bovenop een voorligger geknalt.

Hij stond stil bij het stoplicht ik remde te laat vanwege laaghangende zon tegen en een smerige voorruit.

BOEM

Ik kan wel janken.

Morgen de schade goed bekijken en dan eens zien wat het wordt zo op het eerste gezicht is het te herstellen morgen weet ik meer. Ik hou jullie op de hoogte. Het faf is momenteel een hele hele hele grote uitdaging.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

SANDER!!!!

Wij janken met je mee! :sad
Wat vreselijk balen zeg! Ik weet er alles van...

Succes man! Ik hoop echt dat je hem op kunt knappen. (je krijgt geen cent vergoed toch?)
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Geen cent. Schat zo ?200 aan schade. Balen man niet normaal.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

:( Sh*t man, das balen! Ik leef met je mee!!! Nog een geluk dat je zelf niets hebt! Zo te horen valt de schade nog mee (200? is het einde vd wereld niet :wink: ) Ik hoop dat je wat geluk hebt en dat je t voor een appel en een ei kan laten maken. Veel sterkte in deze moeilijke dagen!!!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

sterkte met herstel! pics :oops:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

yeey, das balen, front ingedrukt ?

bij sikkema schade in heerhugowaard kunnen ze heel goedkoop, en mooi, je voorbumper repareren.
(scheuren enzo)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Heej ik ben niet voor niks modje van technisch :wink: . Hij kan naar mn werk en daar ga ik hem van het weekend herstellen. Als het effies meezit is ie dit weekend weer compleet. Wish me luck
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

woww!

das zwaar kl*te!!

tis te hopen dat je m mooi kan herstellen idd :( maar ik heb wel vertrouwen in jou kunsten.. als er nix gescheurt is moet dat wel lukken..

sterkte!
Image


Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nou jongens (en meisjes) vandaag mn hele voorkant gestript (met tranen in mn ogen) en het gaat helemaal goedkomen. Ik las er een nieuw front in. Nou ik er zo over nadenk misschien bout ik dat er wel in. Heej das wel een idee. Dan kan ik nog es ergens tegenaan knallen.

Maar goed de schade
- Het front
- De motorkap
- Dat plastic kapje achter de motorkap
- Radiator
- 2 Koplampen
- 2 Richtingaanwijzers
- Het slot van de motorkap
- Beide bumpersteunen aan de zijkant
- En nog wat klein grut

Wordt dus een leuke operatie om het allemaal weer voor elkaar te krijgen Maar ik heb goeie hoop.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Dat lijkt me allemaal nog redelijk te doen dacht ik zo?

Die bumpers zijn trouwens best stevig of niet soms? Die van mij was ook nog zo goed als heel. (toch Marco?)

Radiateur heb ik trouwens nog liggen...

Succes in ieder geval!
Image

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

Ik las er een nieuw front in. Nou ik er zo over nadenk misschien bout ik dat er wel in. Heej das wel een idee. Dan kan ik nog es ergens tegenaan knallen.

niet zo'n goed idee ik zou het maar bij lassen houden ojaa tipje probeer ff wat info over het inlassen van je front te krijgen want je voorpooten zijn namelijk van hss hier mag je niet zomaar aanlassen, kijk mij maakt het niet uir maar het zou lullig zijn als je strax een aanrijding hebt en je blokkie klapt ineens door je dashbord op je schoot

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nou terwijl iedereen lekker aan het strand ligt heb ik het front uit mn auto gehaald. Mijn god wat een werk.3,5 uur 20 puntlassen en 2 knoeireparaties later ligt dat ding eruit. Foto's volgen nog hoor wees maar niet bang. Ik las het frame er toch maar in denk ik. Gewoon met een paar gatlassen. zittie vast wel vast. IK heb nu wel optimale motorkoeling.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply