Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
Ja maar het is gewoon een schema, en ook als ik prijs 10 cent goedkoper maak, Scheeld als nog genoeg geld want de prijs van diesel moet dan ook omlaag
Dus. Zo snel mogelijk die draagarm eronder, apk laten keuren en een diesel zoeken + deze de verkoop in denk ik. Heb al wel een koper maar denk niet dat die er genoeg voor over heeft. Sprak me aan met Carnaval.
Dus. Zo snel mogelijk die draagarm eronder, apk laten keuren en een diesel zoeken + deze de verkoop in denk ik. Heb al wel een koper maar denk niet dat die er genoeg voor over heeft. Sprak me aan met Carnaval.
-
- AX super weirdo
nja, ik ook, heb 2 opties;
1: op weg naar mn vriendin ff van de snelweg af, 2x de hoek om, goedkoopste tankstation in een straal van 50+ km, (en ik kom dr sowiso wel 1 of meer keer per week heen+terug langs)
2: 2 straten van mn huis af, tankstation dat eigenlijk altijd binnen +/- 1 cent van bovenstaand tankstation af zit, als ik niet richting vriendin/zuiden hoef maar wel tanken moet, ga ik daar nog wel eens langs)
1: op weg naar mn vriendin ff van de snelweg af, 2x de hoek om, goedkoopste tankstation in een straal van 50+ km, (en ik kom dr sowiso wel 1 of meer keer per week heen+terug langs)
2: 2 straten van mn huis af, tankstation dat eigenlijk altijd binnen +/- 1 cent van bovenstaand tankstation af zit, als ik niet richting vriendin/zuiden hoef maar wel tanken moet, ga ik daar nog wel eens langs)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Ik mag blij zijn als ik uit kom iedere maand met me geld, Dus ommenabij 25 euro in de maand extra, + dat verschil kwa verzekering dat ik overhouw. Dus voor mij is de keuze dan best makelijk.
En als je zo weinig overhoud kan je miss beter geen auto nemen... Als jij kan kiezen tussen OV of auto, en met auto kom je net uit. Dan ga je ook voor de auto. Wie gaat voor de lol zijn pens nat laten regenen als die op de trein te wachten staat waarvan niet zeker is of die rijdt in de katse kouw ergens in de godsvroegte
En als je zo weinig overhoud kan je miss beter geen auto nemen... Als jij kan kiezen tussen OV of auto, en met auto kom je net uit. Dan ga je ook voor de auto. Wie gaat voor de lol zijn pens nat laten regenen als die op de trein te wachten staat waarvan niet zeker is of die rijdt in de katse kouw ergens in de godsvroegte
Dat niet alleen maar een beetje rijplezier is ook wel zo prettig voor de dure liters diesel/benzine van tegenwoordig.Browny wrote:Voor een verschil van 120 euro in 5 maanden zou ik absoluut niet van auto switchen.
Je weet nooit wat je koopt, dus een paar honderd euro aan onverwachte kosten heb je zo te pakken.
Dan zou ik gewoon de keuze maken meer het ov te nemen en alleen voor de fun dan de AX.
-
- AX super weirdo
daarom heb ik bij dat soort berekeningen op overstappen van auto voor mezelf ook een 'penalty' van 500 euro gezet, ik zat ook te twijfelen om de 'GT' in te ruilen voor een dieseltje, maar dan duurt het echt voor eeuwig om het verschil te bereiken, en rij ik al die tijd in een veel minder leuke auto..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Me reis tijd met ov is dagelijks zon +2,5 uur langer dan als ik met de auto ga. dus als ik met lekker weer zou gaan mis ik de hele dag omdat ik of op school of in die trein zit
Ik zag in deurne een 1.5D staan op MP bij een handelaar. Ik denk dat ik morge gewoon is kijken wat de verschillen zijn. of het slim is en of het echt zo anders rijdt als dat ik nu doe.
Het is ff een stuk rijden maar als ik daar wel meer wijs uit kan worden dan hier te blijven zitten gissen naar wat beter is.
Ik zag in deurne een 1.5D staan op MP bij een handelaar. Ik denk dat ik morge gewoon is kijken wat de verschillen zijn. of het slim is en of het echt zo anders rijdt als dat ik nu doe.
Het is ff een stuk rijden maar als ik daar wel meer wijs uit kan worden dan hier te blijven zitten gissen naar wat beter is.
Alleen daar al kijken kost je geld, je moet nl. je brandstof voor dat ritje ook betalen. Daarnaast, als je een andere auto koopt, is de kans groot dat je daar weer wat geld in moet stoppen om achterstallig onderhoud weg te werken en om hem naar je zin te maken. Daarmee is het geld dat je denkt te besparen al op.
Ja, maar heb ook weer wat spullen voor deze liggen die ik dan niet meer nodig hebt, wat me dus weer geld opleverd Zo blijf je toch aan het heen en weer gaan met geld. En de rit daarheen kost idd wel iets ja, Maar liever dat het me even wat kost en ik weet wat ik wil dan dat ik het straks nog niet weet
Helemaal mee eens, je weet nu wat je hebt.. en je gaat tov je gti toch wel wat dingen missen met een ax diesel, denk aan vermogen, luxe ed..Bossie wrote:Alleen daar al kijken kost je geld, je moet nl. je brandstof voor dat ritje ook betalen. Daarnaast, als je een andere auto koopt, is de kans groot dat je daar weer wat geld in moet stoppen om achterstallig onderhoud weg te werken en om hem naar je zin te maken. Daarmee is het geld dat je denkt te besparen al op.
btw diesel rijd wel erg fijn 30 euro tanken is 400km rijden en dan doe ik niet eens me best.
-
- AX super weirdo
Lekker je GTi blijven rijden.
Tel maar even je afschrijving erbij, koop een afgetrapte diesel met 250dkm die al snel ook weer (duur) onderhoud nodig heeft en je zult snel zien dat de oplossing niet daarin ligt.
Je kunt een berekening van autokosten niet enkel op de huidige brandstofprijs doen Roy.
Tel maar even je afschrijving erbij, koop een afgetrapte diesel met 250dkm die al snel ook weer (duur) onderhoud nodig heeft en je zult snel zien dat de oplossing niet daarin ligt.
Je kunt een berekening van autokosten niet enkel op de huidige brandstofprijs doen Roy.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh