Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Daarin tegen, Diesel is volgens mij ook geen 1.30 maar meer 1.25 :P Ben even van hogere prijzen uit gegaan, Je weet in nederland namelijk maar nooit, ene keer spot goedkoop andere keer g*dverdomt duur

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

tenzei je vantevoren opzoekt wat het goedkoopste tankstation in de wijde omgeving is, en altijd alleen maar daar tankt aan pomp 1 (zoals ik, ik heb sinds aanschaf pas 3 van de 14 keer tanken ergens anders gedaan)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Zoeken doe ik niet, omrijden alleen op de snelweg even snel een afslag eraf in een dorp ergens tanken. Heb het geluk dat de Shell express om de hoek zit en ik er bijna dagelijks langs kom.
AX 11TRE 1988

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ja maar het is gewoon een schema, en ook als ik prijs 10 cent goedkoper maak, Scheeld als nog genoeg geld want de prijs van diesel moet dan ook omlaag ;)

Dus. Zo snel mogelijk die draagarm eronder, apk laten keuren en een diesel zoeken + deze de verkoop in denk ik. Heb al wel een koper maar denk niet dat die er genoeg voor over heeft. Sprak me aan met Carnaval.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

nja, ik ook, heb 2 opties;
1: op weg naar mn vriendin ff van de snelweg af, 2x de hoek om, goedkoopste tankstation in een straal van 50+ km, (en ik kom dr sowiso wel 1 of meer keer per week heen+terug langs)
2: 2 straten van mn huis af, tankstation dat eigenlijk altijd binnen +/- 1 cent van bovenstaand tankstation af zit, als ik niet richting vriendin/zuiden hoef maar wel tanken moet, ga ik daar nog wel eens langs)

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Voor een verschil van 120 euro in 5 maanden zou ik absoluut niet van auto switchen.
Je weet nooit wat je koopt, dus een paar honderd euro aan onverwachte kosten heb je zo te pakken.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ik mag blij zijn als ik uit kom iedere maand met me geld, Dus ommenabij 25 euro in de maand extra, + dat verschil kwa verzekering dat ik overhouw. Dus voor mij is de keuze dan best makelijk.

En als je zo weinig overhoud kan je miss beter geen auto nemen... Als jij kan kiezen tussen OV of auto, en met auto kom je net uit. Dan ga je ook voor de auto. Wie gaat voor de lol zijn pens nat laten regenen als die op de trein te wachten staat waarvan niet zeker is of die rijdt in de katse kouw ergens in de godsvroegte :P

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Die 25euro is te verwaarlozen hoor... dat ga je amper merken in de maand IMO.
Heb het ook niet breed, maar 25euro in de maand extra door van auto te ruilen? Zou ik niet doen, en ik zal dan zeker niet proberen deze nog door de apk te trekken.
AX 11TRE 1988

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Browny wrote:Voor een verschil van 120 euro in 5 maanden zou ik absoluut niet van auto switchen.
Je weet nooit wat je koopt, dus een paar honderd euro aan onverwachte kosten heb je zo te pakken.
Dat niet alleen maar een beetje rijplezier is ook wel zo prettig voor de dure liters diesel/benzine van tegenwoordig.

Dan zou ik gewoon de keuze maken meer het ov te nemen en alleen voor de fun dan de AX.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

daarom heb ik bij dat soort berekeningen op overstappen van auto voor mezelf ook een 'penalty' van 500 euro gezet, ik zat ook te twijfelen om de 'GT' in te ruilen voor een dieseltje, maar dan duurt het echt voor eeuwig om het verschil te bereiken, en rij ik al die tijd in een veel minder leuke auto..

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Misschien het weerbericht in de gaten houden en met lekker weer het OV pakken een betere optie?

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by gigawebs »

Vergeet de aanschafprijs van een AX dieseltje ook niet. 106 dieseltje is misschien wel wat goedkoper en meer keus.
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Me reis tijd met ov is dagelijks zon +2,5 uur langer dan als ik met de auto ga. dus als ik met lekker weer zou gaan mis ik de hele dag omdat ik of op school of in die trein zit :P

Ik zag in deurne een 1.5D staan op MP bij een handelaar. Ik denk dat ik morge gewoon is kijken wat de verschillen zijn. of het slim is en of het echt zo anders rijdt als dat ik nu doe.

Het is ff een stuk rijden maar als ik daar wel meer wijs uit kan worden dan hier te blijven zitten gissen naar wat beter is. :wink:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Alleen daar al kijken kost je geld, je moet nl. je brandstof voor dat ritje ook betalen. Daarnaast, als je een andere auto koopt, is de kans groot dat je daar weer wat geld in moet stoppen om achterstallig onderhoud weg te werken en om hem naar je zin te maken. Daarmee is het geld dat je denkt te besparen al op.
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ja, maar heb ook weer wat spullen voor deze liggen die ik dan niet meer nodig hebt, wat me dus weer geld opleverd :lol: Zo blijf je toch aan het heen en weer gaan met geld. En de rit daarheen kost idd wel iets ja, Maar liever dat het me even wat kost en ik weet wat ik wil dan dat ik het straks nog niet weet ;)

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Bossie wrote:Alleen daar al kijken kost je geld, je moet nl. je brandstof voor dat ritje ook betalen. Daarnaast, als je een andere auto koopt, is de kans groot dat je daar weer wat geld in moet stoppen om achterstallig onderhoud weg te werken en om hem naar je zin te maken. Daarmee is het geld dat je denkt te besparen al op.
Helemaal mee eens, je weet nu wat je hebt.. en je gaat tov je gti toch wel wat dingen missen met een ax diesel, denk aan vermogen, luxe ed..

btw diesel rijd wel erg fijn 30 euro tanken is 400km rijden :lol: en dan doe ik niet eens me best.
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

dieselblok met lpg inspuiting (voor extra vermogen) en dan om laten keuren? kom je nogsteeds wel wat vermogen tekort, maar hou je iig je luxe auto ;)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Lekker je GTi blijven rijden.
Tel maar even je afschrijving erbij, koop een afgetrapte diesel met 250dkm die al snel ook weer (duur) onderhoud nodig heeft en je zult snel zien dat de oplossing niet daarin ligt.
Je kunt een berekening van autokosten niet enkel op de huidige brandstofprijs doen Roy.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

ik zou voor het verschil toch ook niet switchen. nu weet je wat je hebt. een diesel is bij stilstaan ook duurder :wink: + de funfactor van een GTI daar ga je een diesel aan kapot trappen..
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

Wil je nu weer van auto wisselen?

Niet doen man! zonde!
Image Image

Post Reply