Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
Ik hoop dat je er snel echt voor de volle 100% van kunt genieten! Hopelijk hou je ook nog een beetje tijd over, maar gelukkig wordt je behoorlijk goed omringt door mensen die lekker helpen met het werk en blijkbaar best kundig zijn! En nog steeds, ik ben eigenlijk wel heel erg jaloers op die ruimte . Ik mag eigenlijk ook niet klagen, maar helaas heb ik maar plaats voor 1 auto, en dan is het nog oppassen ivm de andere auto die ernaast staat.
Ik neem trouwens aan dat met het huidige, opkomende lenteweer de kachel lekker uit blijft?
Ik neem trouwens aan dat met het huidige, opkomende lenteweer de kachel lekker uit blijft?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik kijk er ook naar uit om asap met de GTI te kunnen gaan knallen De GT is zeker ook niet saai, maar die spaar ik liever wat.Pgoddijn wrote:Ik hoop dat je er snel echt voor de volle 100% van kunt genieten! Hopelijk hou je ook nog een beetje tijd over, maar gelukkig wordt je behoorlijk goed omringt door mensen die lekker helpen met het werk en blijkbaar best kundig zijn! En nog steeds, ik ben eigenlijk wel heel erg jaloers op die ruimte . Ik mag eigenlijk ook niet klagen, maar helaas heb ik maar plaats voor 1 auto, en dan is het nog oppassen ivm de andere auto die ernaast staat.
Ik neem trouwens aan dat met het huidige, opkomende lenteweer de kachel lekker uit blijft?
De laatste tijd, en de komende tijd ga ik niet zoveel tijd over hebben naast het werken en sleutelen, maar dat heb ik er graag voor over, want nu we gemotiveerd zijn moet het gebeuren. De zondag werk ik wel meestal niet. Of toch nooit niet lang
Ik heb inderdaad geluk met m'n vrienden wat dat betreft. Stino doet graag carosseriewerk, maar sleutelt minder graag (kan het wel). Ik doe niet zo graag carosseriewerk, maar sleutel liever. Gaat goed zo, en ik ben er erg blij mee.
En de kachel blijft uit ja. Hij heeft deze winter niet zó vaak gedraaid eigenlijk. Ik denk dat we met moeite 30 liter petroleum verbruikt hebben deze winter.
Ik had deze week niet veel tijd om te sleutelen, maar ik ben donderdag ff naar de garage gegaan om samen met stuwie nog enkele kleine dringende puntjes aan de GT aan te pakken omdat ik hem vandaag nodig heb voor de verkenning/training van de rally voor morgen.
Er zat helemaal geen pakking tussen de hrc en rembekrachtiger. Die heb ik overgezet van een kapotte hrc, en nu remt het erg goed. Groot verschil
De rechter koplamp viel er deze week plots bijna uit, en de linker brandde maar als ze zin had. Ik had nog een nieuw koplampsteuntje liggen, dus dat heb ik dan maar in de koplamp gestoken. Ook het elektrisch probleempje opgelost. Beide koplampen doen het nu terug goed
En omdat de rally van aankomend weekend ook door een stukje onverhard gaat heb ik mijn laaghangende uitlaatlijn vervangen door een exemplaar zonder katalysator. Ik dacht dat de 1.1 lijn van de pimp dezelfde diameter had bij de einddemper, maar ze heeft toch een andere flens. Dus dat zal dus maar tijdelijk zijn. Prestaties zijn gelijk denk ik, maar ik wil er toch terug het juiste model onder. En dan kan ik m'n cituning einddemper wel monteren.
Maargoed, nu kan het zo ook wel ff
Als ik het niet vergeet zal ik ff fotootjes schieten van de service en rally 106 waar ik morgen mee rijd.
Hier alvast de deelnemerslijst:
http://www.omloopvanvlaanderen.be/rsmoo ... 202011.pdf
Wij hebben startnummer 11 gekregen.
edit:
Kzit nog met een vraag wat betreft de GT. Die heeft de laatste tijd achteraan soms aanlopers aan de binnenkant terwijl ie dat vroeger niet had. Vooral na belasting van de achteras (handrembochtje, hevig stuurwerk of wat overstuur ofzo) hoor ik het soms even aanlopen.
Ik heb al gecontroleerd op speling, en ik kan nergens iets ontdekken. Volgens mij is ook alles nog gewoon goed en recht.
Zou dit aan de achterasrubbers kunnen liggen? Vorig jaar zat er in de keuring al wat speling op met 15" wielen (weinig wang om op te veren). Met 13" wielen raakte ik gekeurd, dus heb ik het toen nog ff zo gelaten omdat ik er toen geen tijd voor had en de rubbers volgens mij nog goed waren.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
hm, dit zal ik toch ff nader moeten bekijken!q01z wrote:klinkt een beetje alsof je draagarmlagers versleten zijn dan Fenwick!
staan je wielen er nog wel recht onder als je er een metertje of 10 achter gaat staan? (vooral dus ff na een handrembochtje oid )
thx! Sowieso binnen 2 weken keuren, en als er speling is zullen ze het wel zien denk ik. In België schudden ze het onderstel nogal door elkaar.
@ Peter; ach, dat zijn toch leuke karretjes?
Het stationair van die Cinquecento was trouwens echt abnormaal vet belabberd
Die twingo's zaten toevallig bij ons voor de service (komen pics van), en die zagen er wel goed uit hoor. Die ene hebben ze in een tijdspanne van 5 weken helemaal omgebouwd naar rallywagen. Eigenlijk maar 4 weken, want in die 5 weken moest hij ook nog heen/terug naar Lyon en moest hij gekeurd worden en nog wachten op de kentekenplaten. Halverwege februari was dit nog een normale nieuwe twingo RS met 11km op de klok. Best strak
nu ff verslagje tikken van mn rally...
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
De rally van afgelopen weekend dus!
Afgelopen zaterdagmiddag waren de auto's al afgeladen van de trailers. De servicetenten moesten nog geplaatst worden. Wij moesten al aanwezig zijn voor de technische controle en de documentencontrole. Nadien zijn we het parcours gaan verkennen. (we mochten er 3x over rijden)
Na de technische controle moest de auto in het afgesloten nachtpark.
Ondertussen werden de servicetenten opgezet:
deze C4 WRC (naart schijnt ex-loeb) stond ook aan de start:
De ochtend nadien had het gevroren, dus moesten we eerst de ax ontdooien
(normaal heb ik het niet voor water, maar we hadden weinig tijd)
Dan mochten we de auto op gaan halen in het nachtpark:
Dan hadden we nog eventjes service:
Ik had gevraagd om mijn stoel nog ff wat te verstellen. Dit had ik beter niet gedaan, want ik was wat laat aan met uitklokken uit de service en kreeg zo 10 seconden straftijd Dit bezorgde me al behoorlijk wat ergernis en stress, nog voor het begon!
Maargoed, de eerste start van de dag!
Aanschuiven per nummer :
De eerste stage verliep echt niet goed... Door de koude en omdat de banden bij de start niet warm stonden had ik echt erg weinig grip. Dat deed mij bij de 4e bocht reeds zo staan:
Mijn eerste sortie
Gelukkig ben ik er zelf uitgeraakt, en had hij geen schade. Wel opnieuw zeker 30 seconden verloren, wat competitie binnen onze klasse al wat moeilijk maakte. Nadien wel gehoord dat er in dat bochtje énorm veel vastgestaan hebben.
Op diezelfde KP heb ik dan nóg een fout gemaakt. Tging echt niet goed...
http://www.youtube.com/watch?v=3r_TaeaG ... dded#at=72
skippen naar 1:00
Gelukkig zonder veel tijdsverlies dit keer. (en nog wel grappig om te zien)
Dan wat gedemotiveerd aangekomen in de service. Na een praatje met de monteurs besloten om de bandenspanning nog een beetje te verlagen om ze sneller warm te krijgen. Voor de 2e kp heb ik ze ook nog wat gewarmd, met als gevolg dat dit echt al pakken beter ging en er heel wat seconden af waren. Wel wat meer op safe gereden dan.
De 3e en 4e kp heb ik er dan ook nog telkens wat tijd af kunnen doen en reed ik echt terug zoals het hoorde. Ook geen enkele keer meer nipt ofzo, maar gewoon lekker goed Dit heeft mijn dag wel nog goedgemaakt.
Uiteindelijk zijn we 87/+-150 geworden, en 8/15 in ons klassement. Dit had beter gekund hadden we niet stil gestaan etc, maargoed ik ben toch nog tevreden
kptijden:
(117)07:09,60-> (98) 06:41,25 -> (86) 06:25,35 -> (81) 06:24,74
Nog wat actiefoto's:
en nog een sfeerfoto:
en speciaal voor jeroen:
en wat leden van een belgisch forum zijn langsgekomen en hebben gefilmd:
http://www.youtube.com/watch?v=da0_Dz9bpxM
http://www.youtube.com/watch?v=mKlgdpbjGiI
http://www.youtube.com/watch?v=AmctNxa8Pho
http://www.youtube.com/watch?v=nedFaGwwDEM
en nog eentje van in het servicepark:
http://www.youtube.com/watch?v=3_yGfmzx0Gk
dr volgen nog meer leuke foto's. Ik wacht nog op de high res versies [/img]
Afgelopen zaterdagmiddag waren de auto's al afgeladen van de trailers. De servicetenten moesten nog geplaatst worden. Wij moesten al aanwezig zijn voor de technische controle en de documentencontrole. Nadien zijn we het parcours gaan verkennen. (we mochten er 3x over rijden)
Na de technische controle moest de auto in het afgesloten nachtpark.
Ondertussen werden de servicetenten opgezet:
deze C4 WRC (naart schijnt ex-loeb) stond ook aan de start:
De ochtend nadien had het gevroren, dus moesten we eerst de ax ontdooien
(normaal heb ik het niet voor water, maar we hadden weinig tijd)
Dan mochten we de auto op gaan halen in het nachtpark:
Dan hadden we nog eventjes service:
Ik had gevraagd om mijn stoel nog ff wat te verstellen. Dit had ik beter niet gedaan, want ik was wat laat aan met uitklokken uit de service en kreeg zo 10 seconden straftijd Dit bezorgde me al behoorlijk wat ergernis en stress, nog voor het begon!
Maargoed, de eerste start van de dag!
Aanschuiven per nummer :
De eerste stage verliep echt niet goed... Door de koude en omdat de banden bij de start niet warm stonden had ik echt erg weinig grip. Dat deed mij bij de 4e bocht reeds zo staan:
Mijn eerste sortie
Gelukkig ben ik er zelf uitgeraakt, en had hij geen schade. Wel opnieuw zeker 30 seconden verloren, wat competitie binnen onze klasse al wat moeilijk maakte. Nadien wel gehoord dat er in dat bochtje énorm veel vastgestaan hebben.
Op diezelfde KP heb ik dan nóg een fout gemaakt. Tging echt niet goed...
http://www.youtube.com/watch?v=3r_TaeaG ... dded#at=72
skippen naar 1:00
Gelukkig zonder veel tijdsverlies dit keer. (en nog wel grappig om te zien)
Dan wat gedemotiveerd aangekomen in de service. Na een praatje met de monteurs besloten om de bandenspanning nog een beetje te verlagen om ze sneller warm te krijgen. Voor de 2e kp heb ik ze ook nog wat gewarmd, met als gevolg dat dit echt al pakken beter ging en er heel wat seconden af waren. Wel wat meer op safe gereden dan.
De 3e en 4e kp heb ik er dan ook nog telkens wat tijd af kunnen doen en reed ik echt terug zoals het hoorde. Ook geen enkele keer meer nipt ofzo, maar gewoon lekker goed Dit heeft mijn dag wel nog goedgemaakt.
Uiteindelijk zijn we 87/+-150 geworden, en 8/15 in ons klassement. Dit had beter gekund hadden we niet stil gestaan etc, maargoed ik ben toch nog tevreden
kptijden:
(117)07:09,60-> (98) 06:41,25 -> (86) 06:25,35 -> (81) 06:24,74
Nog wat actiefoto's:
en nog een sfeerfoto:
en speciaal voor jeroen:
en wat leden van een belgisch forum zijn langsgekomen en hebben gefilmd:
http://www.youtube.com/watch?v=da0_Dz9bpxM
http://www.youtube.com/watch?v=mKlgdpbjGiI
http://www.youtube.com/watch?v=AmctNxa8Pho
http://www.youtube.com/watch?v=nedFaGwwDEM
en nog eentje van in het servicepark:
http://www.youtube.com/watch?v=3_yGfmzx0Gk
dr volgen nog meer leuke foto's. Ik wacht nog op de high res versies [/img]
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Erg mooie beelden mannen, volgende keer nog beter.
Greoetjes, Henk
Greoetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
hoi gebroeders debaere
ik vind het bijzonder knap dat jullie 8ste van de 15 in jullie klasement bent geindigd gezien de straftijd en de problemen met koude banden
ervaring heeft me geleerd dat als er van het begin iets mis gaat , en je tijd verliest , je de grenzen gaat verlegen om te proberen de verloren tijd intehalen, met slip partijen , en heel vaak crashes als gevolg
jullie hebben dat heel profecioneel aangepakt
en jullie hebben een uitstekende ervaring opgedaan , ongetwijfeld zal je iets vlugger controleren of de stoel wel ideaal staat en of de bandendruk niet te hoog is en ze wel warm genoeg hebben
conclusie = een geslaagde rally
ps , merci voor de fotos
ik vind het bijzonder knap dat jullie 8ste van de 15 in jullie klasement bent geindigd gezien de straftijd en de problemen met koude banden
ervaring heeft me geleerd dat als er van het begin iets mis gaat , en je tijd verliest , je de grenzen gaat verlegen om te proberen de verloren tijd intehalen, met slip partijen , en heel vaak crashes als gevolg
jullie hebben dat heel profecioneel aangepakt
en jullie hebben een uitstekende ervaring opgedaan , ongetwijfeld zal je iets vlugger controleren of de stoel wel ideaal staat en of de bandendruk niet te hoog is en ze wel warm genoeg hebben
conclusie = een geslaagde rally
ps , merci voor de fotos
citrofenwick wrote: en speciaal voor jeroen:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik heb hier zeker van geleerd. Ik blijf mn 2 foutjes wel gewoon erg vinden, zelfs al is er eigenlijk niets ergs gebeurd. Het zijn dingen die allemaal voorkomen konden worden. Ik baal er ook van dat er veel offroad pics en filmpjes terug te vinden zijn.jb wrote:hoi gebroeders debaere
ik vind het bijzonder knap dat jullie 8ste van de 15 in jullie klasement bent geindigd gezien de straftijd en de problemen met koude banden
ervaring heeft me geleerd dat als er van het begin iets mis gaat , en je tijd verliest , je de grenzen gaat verlegen om te proberen de verloren tijd intehalen, met slip partijen , en heel vaak crashes als gevolg
jullie hebben dat heel profecioneel aangepakt
en jullie hebben een uitstekende ervaring opgedaan , ongetwijfeld zal je iets vlugger controleren of de stoel wel ideaal staat en of de bandendruk niet te hoog is en ze wel warm genoeg hebben
conclusie = een geslaagde rally
ps , merci voor de fotoscitrofenwick wrote: en speciaal voor jeroen:
Maargoed. It is al a part of the game zeker? Als je compilaties bekijkt zie je er veel die geregeld inschattingsfouten maken. Tegen de zomer ga ik ook nog proberen om m'n nota's toch nog wat beter te maken. In ieder geval zal er nog geoefend moeten worden op allerlei dingen.
Hier sta ik ook op, na 20 seconden.
http://www.youtube.com/watch?v=BROBxcnutWE
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Inderdaad. Een gehuurde van NCRS. Wel opvallend dat er een noord-franse nummerplaat op hangt ondanks dat ie van een bedrijf is hier uit de buurt. Wellicht omdat die hier niet gehomologeerd is en nooit op de baan zou kunnen. (daar wel ivm frans onverhard kampioenschap)denny wrote:ik zag een saxo T4 in een van de filmpjes :)
Wel een leuk ding om te zien passeren. Lekker dweilen
en bedankt iedereen voor het commentaar!
Aan onze rally-GTI is ook terug gewerkt. De onderkant ziet er nu terug als nieuw uit. Echter heb ik hier zelf niets aan te danken
Later pics en meer!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zelf heb ik aan de volgende updates niet altijd kunnen helpen door tijdgebrek (druk op me werk). Ik probeer wel zoveel mogelijk nog naar de garage te gaan om verder te werken. Maar zondag meestal niet.
De onderkant is afgelopen maandag helemaal herdaan geweest door stino en nog een vriend die schilder is. Ik heb kunnen helpen aan de voorbereiding (kuisen en schuren), maar het spuiten is niet door mij gebeurd:
Nieuw blok heb ik er ingehangen. Ging goed:
Zoals je ziet moet de carterontluchting wel nog aangesloten worden.
Ikzelf heb me ondertussen bezig gehouden met de achteras. Toen ik de trommels er af nam zag ik dit:
Recent vernieuwd dus! De trommels waren ook nog in goeie staat, dus ik heb besloten om dit toch niet te vernieuwen. Ik vind het zonde om quasi nieuwe remmerij te vervangen. Enkel de handremkabels ga ik vernieuwen.
Door god gesteund heb ik die trommels dan toch een nieuw laagje verf (matzwart) gegeven. (eerst opgeschuurd, ontvet en in primer gezet)
Geen remschijven achteraan omdat dit niet mag in mijn klasse :-/
Gisteren heeft St!no samen met nog een vriend de zetelpunten herstel en versterkt.
Dit zag er zo uit:
Er is een hoekje uit een donorax geslepen geweest en hier in gelast.
Tevens hebben we er dan ook nog aan beide kanten een plaat op gelast met M10 inlasmoeren ipv M8. Zo is het nog wat sterker.
En er is ook nog een stukje kunst bijgekomen in de garage:
leuk hé
Ik braak er echt enorm van dat ikzelf momenteel weinig tijd heb om te sleutelen. Gelukkig heb ik enkele gemotiveerde vrienden die me helpen om deze ax op tijd af te krijgen. (begin juli) Ik ben daar erg dankbaar voor
De onderkant is afgelopen maandag helemaal herdaan geweest door stino en nog een vriend die schilder is. Ik heb kunnen helpen aan de voorbereiding (kuisen en schuren), maar het spuiten is niet door mij gebeurd:
Nieuw blok heb ik er ingehangen. Ging goed:
Zoals je ziet moet de carterontluchting wel nog aangesloten worden.
Ikzelf heb me ondertussen bezig gehouden met de achteras. Toen ik de trommels er af nam zag ik dit:
Recent vernieuwd dus! De trommels waren ook nog in goeie staat, dus ik heb besloten om dit toch niet te vernieuwen. Ik vind het zonde om quasi nieuwe remmerij te vervangen. Enkel de handremkabels ga ik vernieuwen.
Door god gesteund heb ik die trommels dan toch een nieuw laagje verf (matzwart) gegeven. (eerst opgeschuurd, ontvet en in primer gezet)
Geen remschijven achteraan omdat dit niet mag in mijn klasse :-/
Gisteren heeft St!no samen met nog een vriend de zetelpunten herstel en versterkt.
Dit zag er zo uit:
Er is een hoekje uit een donorax geslepen geweest en hier in gelast.
Tevens hebben we er dan ook nog aan beide kanten een plaat op gelast met M10 inlasmoeren ipv M8. Zo is het nog wat sterker.
En er is ook nog een stukje kunst bijgekomen in de garage:
leuk hé
Ik braak er echt enorm van dat ikzelf momenteel weinig tijd heb om te sleutelen. Gelukkig heb ik enkele gemotiveerde vrienden die me helpen om deze ax op tijd af te krijgen. (begin juli) Ik ben daar erg dankbaar voor
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
dankje
trouwens weinig vooruitgang met het importeren
Eerst gaan vragen naar een citroëngarage waar een vriendelijke man werkt. Zij konden me dit attest niet bezorgen, maar hebben me wel contactgegevens bezorgd van iemand van Citroën België die mij wellicht ging kunnen helpen. Ik heb nu zonet die man gebeld, en hij kon me ook geen attest leveren omdat dit voertuig niet bij Citroën België bekend is.
De enige raad die hij mij kon geven is via Citroën Nederland. Dat ga ik nu eens proberen. Eerst maar eens zien of ik bij de juiste personen kan komen...
trouwens weinig vooruitgang met het importeren
Eerst gaan vragen naar een citroëngarage waar een vriendelijke man werkt. Zij konden me dit attest niet bezorgen, maar hebben me wel contactgegevens bezorgd van iemand van Citroën België die mij wellicht ging kunnen helpen. Ik heb nu zonet die man gebeld, en hij kon me ook geen attest leveren omdat dit voertuig niet bij Citroën België bekend is.
De enige raad die hij mij kon geven is via Citroën Nederland. Dat ga ik nu eens proberen. Eerst maar eens zien of ik bij de juiste personen kan komen...