Afgelopen weekend heeft stino een plaat gemaakt om het dak mee dicht te maken. Omdat lassen op een dakplaat moeilijk is omdat ze sowieso gaat vervormen hebben we besloten om ze te revetteren. érg mooi is het zo ook niet, maar wel de makkelijkste oplossing. De enige manier om het perfect te hebben is een nieuwe dakplaat, en daar hadden we geen zin in : p Als het tegenvalt kunnen we het dak nog altijd wrappen.
pic:

Er komt ook nog één of ander product tussen om het dicht te maken.
Om de vorm van het dak te behouden hebben we dakplaat genomen uit de donor-GT. Met vlak plaatwerk zou het kunnen dat het dak wat 'invalt' en platter zal zijn.
Die begint meer en meer op een pickup te lijken. Voor de fun hebben we er de ijzerzaag nog eens extra in gezet

Het wiel aan de voorkant is er gewoon bijgezet, want die veerpoten zijn er al uit.
Leuk hé ^^
Ondertussen heb ik nog wat verder gewerkt aan mijn GT.
Ik was ook erg benieuwd naar de verschillen tussen een GTI-stuurhuis en het stuurhuis dat er in zat, dus het stuurhuis heb ik ook ff verwijderd om ze goed te kunnen vergelijken.
Ze zien er ongeveer hetzelfde uit:

Op de aansluiting naar de stuurkolom na:
Vreemd genoeg bleek een GT-stuurhuis ook korter te zijn dan een GTI-stuurhuis. Om van volledig links naar rechts te gaan is bij een GTI-huis een halve slag aan het stuur meer nodig. (misschien interessant voor het projectje)
Daarom heb ik het GT-stuurhuis dus terug gemonteerd. De reden dat een GTI een langer stuurhuis heeft is wellicht omdat GTI's standaard bredere banden hebben.
Ik heb wel wat tijd verloren aan het demonteren van de remdrukbekrachtiger. Met de motor er in krijg je die er precies toch minder makkelijk uit. Maargoed, das dan toch gelukt, en nu weet ik hoe je het vrij snel kan doen. Ik had eerst gepoogd met pedalen erbij, maar dat hoefde niet *-)
Op de foto hierboven zie je de beide naast elkaar liggen. Je ziet ook dat deze van een GTI een stuk groter is.
gemonteerd:
Wel nog niet alles er rond is aangesloten
Ik heb ook veerpoten verlaagd die uiteindelijk onder de rally-GTI moeten. Nu mogen ze tijdelijk onder de GT tot de juiste poten terug in orde zijn.
Zo zagen de poten er 2.5jaar geleden uit toen ik ze vernieuwd had:
En zo zien ze er nu uit:
(de rechtse. De linkse is een 'nieuwe'.)
Serieus aangetast door roest dus. Ik ga nochtans regelmatig met een hogedrukspuit door mijn wielkasten. Zout...
Van de nieuwe poten heb ik dus alles gedemonteerd:
Om dempers te demonteren heb ik een speciaal dingetje. Let op het merk

Werkt helaas enkel voor standaarddempers en niet voor bilsteindempers. Ze zijn namelijk oa wat dikker en hebben andere inkepingen waardoor dit stukje niet past.
Standaard vs Bilstein Motorsport Gr-N demper:
En nog een overzichtfotootje van momenteel ...
