AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Het geluid van de demper valt erg mee hoor als je tenminste meer dan 5000 rpm op de toerenteller hebt staan. Met de standaard tussendemper en met kat valt het geluid trouwens best mee hoor. Voor lange stukken is het echter niet aan te bevelen, maar daarvoor hebben we nog de C5.
Het geluid gaat van donker naar scherp waarbij hij graag een plofje geeft bij gas los
De AFR komt nu eerst op de standaard sensor maar als de racekat wordt ingelast dan komt er een wideband speciaal voor de AFR bij.
Wellicht plaats ik dan ook gelijk een sensor voor exhaust temp.
Zal straks weer even wat foto's plaatsen, nu eerst de kinderen naar bed.
Het geluid gaat van donker naar scherp waarbij hij graag een plofje geeft bij gas los
De AFR komt nu eerst op de standaard sensor maar als de racekat wordt ingelast dan komt er een wideband speciaal voor de AFR bij.
Wellicht plaats ik dan ook gelijk een sensor voor exhaust temp.
Zal straks weer even wat foto's plaatsen, nu eerst de kinderen naar bed.
Alweer een tijdje terug de bumpers en skirts van de auto gehaald. Wat een simpel maar doeltreffend systeem. Zijn maar enkele clipjes kapot gegaan. Als je eenmaal weet hoe het moet heb je alles er zo af. Zeker als je een brug ter beschiking hebt. We hebben evenwel alle tijd genomen om niets kapot te maken. Daarna de auto op het achter terrein geparkeerd van de garage. Daar heeft ze bijna 2 maanden zo gestaan.
Hieronder een paar foto's van de auto voordat het autobedrijf ermee aan de slag is gegaan.
Je zou op basis van deze foto bijna denken dat de uitlaat 1 meter onder de bumper hangt maar in werkelijkheid hangt deze er super strak onder
Met bumper toch wel een lekkerder kontje. Trekhaak en reservewiel naar schroot hoop verwezen.
Roestplekje RA in achterbak
Roest achter achterlichten (zit aan beide zijden)
Verder zit er nog roest gaten achter de koplampen, bij de voorruit en bij de bumpersteun LV. Dorpels en de rest van de bodem, op de achterste hoeken van de achterbak na, zijn in prima staat en gaan nog in de textiel.
Geparkeerd in afwachting van groot herstel
Morgen nog wat foto's van deze week met de verdere demontage.
De auto wordt gespoten in een kleur afkomstig uit de schappen van Porsche en daar hou ik het nog even bij Het wordt in ieder geval niet de kleur zoals genoemd in mijn openingspost voor de oplettende lezer
Hieronder een paar foto's van de auto voordat het autobedrijf ermee aan de slag is gegaan.
Je zou op basis van deze foto bijna denken dat de uitlaat 1 meter onder de bumper hangt maar in werkelijkheid hangt deze er super strak onder
Met bumper toch wel een lekkerder kontje. Trekhaak en reservewiel naar schroot hoop verwezen.
Roestplekje RA in achterbak
Roest achter achterlichten (zit aan beide zijden)
Verder zit er nog roest gaten achter de koplampen, bij de voorruit en bij de bumpersteun LV. Dorpels en de rest van de bodem, op de achterste hoeken van de achterbak na, zijn in prima staat en gaan nog in de textiel.
Geparkeerd in afwachting van groot herstel
Morgen nog wat foto's van deze week met de verdere demontage.
De auto wordt gespoten in een kleur afkomstig uit de schappen van Porsche en daar hou ik het nog even bij Het wordt in ieder geval niet de kleur zoals genoemd in mijn openingspost voor de oplettende lezer
Maak je dan maar op voor de APK Roy want die van mij werd er op afgekeurd. Zijn toch wel behoorlijke gaten hoor en de bumpersteunen waren ook slecht. Daar kun je over discussieren of dat wel of niet zo mag zijn, maar mijn keuringsstation heeft mi terecht de keuze gemaakt de auto hierop niet goed te keuren (ik ging overigens voor een voorkeuring). Zit ook een relatie tot een trekhaak heb ik begrepen. Maar ja omdat je er over kunt discussieren zullen er zat keurmeesters zijn die het wel goed keuren. Of het met een eventuele steekproef dan goed gaat is een tweede.
Ga zeker een keer naar een meeting komen als hij klaar is. Weet niet waar je woont maar je mag ze ook wel een keer passen als je in de buurt van Arnhem bent hoor Ze staan nu op de slaapkamerkast (hebben gelukkig een plafond van bijna 5 meter hoogIk wil je stoelen trouwens wel eens proberen, ik weet niet of je van plan bent om naar een meeting te komen als je klaar bent?
Zoals gezegd is het autobedrijf inmiddels begonnen aan de auto. Zo stond ze er afgelopen maandag bij. Gewassen en deels gestript.
Voorruit gaat er nog uit om alles netjes te bewerken.
Gelijk die dag mijn gecleande deuren (geen slot) en gecleande schermen (geen knippers), strakke motorkap met gaten voor de Grayston snelsluiting gebracht.
Ik ga nu met regelmaat langs om foto's te maken dus zal de vorderingen hier dan weer posten. Er komt ook een fotoboek voor me zelf en voor de taxatie. In die zin hoop ik dat er meerdere onder jullie zijn die van de zomer een taxatie willen laten uitvoeren. Er zijn nl verzekeraars die je auto op basis van de taxatie waarde fullcasco dekken waarbij de kosten per maand mij in ieder geval 100% meevallen.
Let niet op de kwalitiet van de foto's. Ze zijn gemaakt met mijn snapshot camera onder ongustig lichtinval.
Hier goed de roest te zien aan de bumpersteun en roestsporen achter het zijscherm
Rest me nog foto's te maken van de stoelen, stuur en naaf en gordels
Voorruit gaat er nog uit om alles netjes te bewerken.
Gelijk die dag mijn gecleande deuren (geen slot) en gecleande schermen (geen knippers), strakke motorkap met gaten voor de Grayston snelsluiting gebracht.
Ik ga nu met regelmaat langs om foto's te maken dus zal de vorderingen hier dan weer posten. Er komt ook een fotoboek voor me zelf en voor de taxatie. In die zin hoop ik dat er meerdere onder jullie zijn die van de zomer een taxatie willen laten uitvoeren. Er zijn nl verzekeraars die je auto op basis van de taxatie waarde fullcasco dekken waarbij de kosten per maand mij in ieder geval 100% meevallen.
Let niet op de kwalitiet van de foto's. Ze zijn gemaakt met mijn snapshot camera onder ongustig lichtinval.
Hier goed de roest te zien aan de bumpersteun en roestsporen achter het zijscherm
Rest me nog foto's te maken van de stoelen, stuur en naaf en gordels
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Hé broer leuk dat je hier ook even het project volgt, al kun jij natuurlijk alles van dichtbij bekijken. Ook fijn dat je net even kon helpen met het naar beneden halen van de spulletjes want daardoor kan ik weer wat foto's in het topic plaatsen.
Vandaag ook even langs het autobedrijf gereden en naar binnen gekeken. Moet echt snel weer even foto's gaan maken want het gaat al snel. Auto staat nu geheel kaal op een schaarbrug zo'n 2 meter van de grond.
Zojuist even de beloofde foto's gemaakt van wat onderdelen:
De stoelen
Shit niet helemaal scherp en stoelen staan alweer netjes opgeborgen dus hier moeten jullie het mee doen.
Met FIA keur (LTEC is eigen merk van Biesheuvel maar in feite is het een Cobra stoel)
Het 60 mm deep dish stuur
Komt op een sparco naaf
AFR
1 van de twee 4-punts gordels
Zoals gezegd van de week snel weer even foto's maken van de vorderingen aan de auto zelf. Hoop ook volgend weekend de velgen in de primer te hebben.
Benieuwd wat jullie er weer van vinden.
Vandaag ook even langs het autobedrijf gereden en naar binnen gekeken. Moet echt snel weer even foto's gaan maken want het gaat al snel. Auto staat nu geheel kaal op een schaarbrug zo'n 2 meter van de grond.
Zojuist even de beloofde foto's gemaakt van wat onderdelen:
De stoelen
Shit niet helemaal scherp en stoelen staan alweer netjes opgeborgen dus hier moeten jullie het mee doen.
Met FIA keur (LTEC is eigen merk van Biesheuvel maar in feite is het een Cobra stoel)
Het 60 mm deep dish stuur
Komt op een sparco naaf
AFR
1 van de twee 4-punts gordels
Zoals gezegd van de week snel weer even foto's maken van de vorderingen aan de auto zelf. Hoop ook volgend weekend de velgen in de primer te hebben.
Benieuwd wat jullie er weer van vinden.