AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Oeh gaaf kan niet wachten :D

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Ik ben ook erg benieuwd!
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Weer eens een serieus project! Goed bezig!
Freude am Fahren.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ben heel benieuwd! En die group-N demper is echt :love7:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

lijkt haast wel een motorfietsdemper :lol:

radio is leuk gevonden zo, kun je ook gewoon t frontje dr op laten zitten :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Zo'n Iresa geeft een leuk geluid, maar wel een "beetje" luid :wink:
Goed bezig iig, wat ga je voor sensor plaatsen voor de AFR meter?

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Post by wilfred »

Het geluid van de demper valt erg mee hoor als je tenminste meer dan 5000 rpm op de toerenteller hebt staan. Met de standaard tussendemper en met kat valt het geluid trouwens best mee hoor. Voor lange stukken is het echter niet aan te bevelen, maar daarvoor hebben we nog de C5.

Het geluid gaat van donker naar scherp waarbij hij graag een plofje geeft bij gas los :lol:

De AFR komt nu eerst op de standaard sensor maar als de racekat wordt ingelast dan komt er een wideband speciaal voor de AFR bij.

Wellicht plaats ik dan ook gelijk een sensor voor exhaust temp.

Zal straks weer even wat foto's plaatsen, nu eerst de kinderen naar bed.

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Post by wilfred »

Alweer een tijdje terug de bumpers en skirts van de auto gehaald. Wat een simpel maar doeltreffend systeem. Zijn maar enkele clipjes kapot gegaan. Als je eenmaal weet hoe het moet heb je alles er zo af. Zeker als je een brug ter beschiking hebt. We hebben evenwel alle tijd genomen om niets kapot te maken. Daarna de auto op het achter terrein geparkeerd van de garage. Daar heeft ze bijna 2 maanden zo gestaan.

Hieronder een paar foto's van de auto voordat het autobedrijf ermee aan de slag is gegaan.

Image

Je zou op basis van deze foto bijna denken dat de uitlaat 1 meter onder de bumper hangt maar in werkelijkheid hangt deze er super strak onder :D
Image

Image

Image

Image

Met bumper toch wel een lekkerder kontje. Trekhaak en reservewiel naar schroot hoop verwezen.
Image

Image

Image

Roestplekje RA in achterbak :D
Image

Roest achter achterlichten (zit aan beide zijden)
Image

Verder zit er nog roest gaten achter de koplampen, bij de voorruit en bij de bumpersteun LV. Dorpels en de rest van de bodem, op de achterste hoeken van de achterbak na, zijn in prima staat en gaan nog in de textiel.

Geparkeerd in afwachting van groot herstel
Image

Image

Morgen nog wat foto's van deze week met de verdere demontage.

De auto wordt gespoten in een kleur afkomstig uit de schappen van Porsche en daar hou ik het nog even bij :lol: :lol: Het wordt in ieder geval niet de kleur zoals genoemd in mijn openingspost voor de oplettende lezer :P

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Kwa roest valt het nog mee, Die van mij is er erger aan toe :oops:

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Post by wilfred »

Maak je dan maar op voor de APK Roy want die van mij werd er op afgekeurd. Zijn toch wel behoorlijke gaten hoor en de bumpersteunen waren ook slecht. Daar kun je over discussieren of dat wel of niet zo mag zijn, maar mijn keuringsstation heeft mi terecht de keuze gemaakt de auto hierop niet goed te keuren (ik ging overigens voor een voorkeuring). Zit ook een relatie tot een trekhaak heb ik begrepen. Maar ja omdat je er over kunt discussieren zullen er zat keurmeesters zijn die het wel goed keuren. Of het met een eventuele steekproef dan goed gaat is een tweede.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Mooi project dit. Je pakt het lekker grondig aan (Y) Ik wil je stoelen trouwens wel eens proberen, ik weet niet of je van plan bent om naar een meeting te komen als je klaar bent?
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Nij mij in de voorkeuring, geen probleem, roest zit alleen op niet dragende delen ;)

Bij mij zit het in de hoeken achter de skirts, achter de wielen achter de bumper, en klein gaatje dat niet groot genoeg is in de hoek van de kattebak ;)

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Post by wilfred »

Ik wil je stoelen trouwens wel eens proberen, ik weet niet of je van plan bent om naar een meeting te komen als je klaar bent?
Ga zeker een keer naar een meeting komen als hij klaar is. Weet niet waar je woont maar je mag ze ook wel een keer passen als je in de buurt van Arnhem bent hoor :D Ze staan nu op de slaapkamerkast (hebben gelukkig een plafond van bijna 5 meter hoog :lol:

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Post by wilfred »

Zoals gezegd is het autobedrijf inmiddels begonnen aan de auto. Zo stond ze er afgelopen maandag bij. Gewassen en deels gestript.

Voorruit gaat er nog uit om alles netjes te bewerken.

Gelijk die dag mijn gecleande deuren (geen slot) en gecleande schermen (geen knippers), strakke motorkap met gaten voor de Grayston snelsluiting gebracht.

Ik ga nu met regelmaat langs om foto's te maken dus zal de vorderingen hier dan weer posten. Er komt ook een fotoboek voor me zelf en voor de taxatie. In die zin hoop ik dat er meerdere onder jullie zijn die van de zomer een taxatie willen laten uitvoeren. Er zijn nl verzekeraars die je auto op basis van de taxatie waarde fullcasco dekken waarbij de kosten per maand mij in ieder geval 100% meevallen.

Let niet op de kwalitiet van de foto's. Ze zijn gemaakt met mijn snapshot camera onder ongustig lichtinval.

Image

Image

Hier goed de roest te zien aan de bumpersteun en roestsporen achter het zijscherm
Image

Image

Image

Image

Rest me nog foto's te maken van de stoelen, stuur en naaf en gordels 8)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Gaaf, ik ben echt benieuwd naar het resultaat,

Die Cli(k)o op de achtergrond heeft ook wel een leuk kleurtje. valt totaal niet op. :lol:

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Heerlijk dit project, genieten, die foto's!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

jt_bakker
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 1
Joined: ThuOct04, 2007 12:33:38 PM

Post by jt_bakker »

hey broer,

Mooi dat ze begonnen zijn met de AX. Gaat zeker mooi worden!! Image

Greetzzz
Citroën C5 Break
Citroën C1
exit: Saxo VTS, ZX volcane
www.jeroen.eu

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Post by wilfred »

Hé broer leuk dat je hier ook even het project volgt, al kun jij natuurlijk alles van dichtbij bekijken. Ook fijn dat je net even kon helpen met het naar beneden halen van de spulletjes want daardoor kan ik weer wat foto's in het topic plaatsen.

Vandaag ook even langs het autobedrijf gereden en naar binnen gekeken. Moet echt snel weer even foto's gaan maken want het gaat al snel. Auto staat nu geheel kaal op een schaarbrug zo'n 2 meter van de grond.

Zojuist even de beloofde foto's gemaakt van wat onderdelen:

De stoelen
Image

Image

Shit niet helemaal scherp en stoelen staan alweer netjes opgeborgen :D dus hier moeten jullie het mee doen.
Image

Met FIA keur (LTEC is eigen merk van Biesheuvel maar in feite is het een Cobra stoel)
Image

Het 60 mm deep dish stuur
Image

Image

Komt op een sparco naaf
Image

AFR
Image

1 van de twee 4-punts gordels
Image

Zoals gezegd van de week snel weer even foto's maken van de vorderingen aan de auto zelf. Hoop ook volgend weekend de velgen in de primer te hebben.

Benieuwd wat jullie er weer van vinden.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Mooie stoelen. Op de standaard lambda zal de AFR meter volgens mij geen onderscheid kunnen maken tussen een beetje rijk/arm en heel veel.

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Post by Revz »

Hoi Wilfred, fraai project van je. :D

Post Reply