Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Moderator: webmasters
De eerste 2000km met de GTI zitten er op.
En het bevalt prima!
De GTI zoals hij er nu bij staat.
Verder weer lekker bezig geweest met de Saxo.
Hemel en nog wat interieurdelen er uit gehaald, aandrijfassen losgehaald, versnellingsbak en motor afgetapt en verder de voorbereidingen getroffen om de motor er uit te gaan halen.
De verleiding was te groot.
Een broertje van mijn Saxo gekocht. Hij heeft een stuk gelopen motor maar verder is hij nog helemaal goed en de prijs was erg goed. Hij heeft ook maar de helft van mijn Saxo gelopen en hij is iets jonger.
En het bevalt prima!
De GTI zoals hij er nu bij staat.
Verder weer lekker bezig geweest met de Saxo.
Hemel en nog wat interieurdelen er uit gehaald, aandrijfassen losgehaald, versnellingsbak en motor afgetapt en verder de voorbereidingen getroffen om de motor er uit te gaan halen.
De verleiding was te groot.
Een broertje van mijn Saxo gekocht. Hij heeft een stuk gelopen motor maar verder is hij nog helemaal goed en de prijs was erg goed. Hij heeft ook maar de helft van mijn Saxo gelopen en hij is iets jonger.
Last edited by kick-it on MonMar07, 2011 7:28:51 PM, edited 1 time in total.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik weet het nog niet. Ben nog in dubio.citrofenwick wrote:proficiat met de aankoop!
Wat zijn de plannen? Van 2, 1 goeie maken of beiden opknappen?
Dank je wel!wilfred wrote:De GTI zier er weer netjes uit. Mis alleen nog de GTI sticker aan de zijkant. Heb ook een zetje winterbanden op staal klaarliggen voor mijn auto weet ik gelijk hoe dat er uit ziet. Niet verkeerd moet ik zeggen.
Met de saxo ben je ook lekker bezig zeg. Wanneer is hij af?
De stickers zijn in bestelling, alleen nog niet geleverd.
Gaat nog wel even duren voordat de Saxo klaar is. Heb er niet echt veel haast mee. Gewoon rustig aan werken en zie wel wanneer hij af is.
Nog wat Saxo foto's.
De voorruit moet vervangen worden, wel zo makkelijk zonder dashboard.
En wanneer hij overgespoten wordt, hoef ik dat ook niet meer af te plakken.
De voorpoten krijgen nieuwe remschijven, blokken, veren en dempers.
Kijk mam! Zonder voorpoten!
De voorpoten ontdaan van de veren, dempers, schijven en de rest.
Nog iemand interesse in Musketier 40/50 Saxo verlagingsveren?
Deurplaat er afgehaald, viel niet mee, ben er een uur mee bezig geweest om het oude keihard geworden kit door te zagen. Nog 3 te gaan.
De tool om het kit mee door te zagen, heb nieuwe zagen gehaald, zal nu wel wat sneller gaan.
De motor heb ik er nog niet uitgehaald, omdat ik geen zin had om in mijn eentje moeilijk te gaan zitten doen, met meer man is het een stuk makkelijker.
Morgen ga ik de andere Saxo ophalen, wordt wel een mooi transport, we gaan namelijk met onze oude Citroën C35 en aanhanger.
Ik zal morgen wel wat foto's posten.
Nog iemand interesse in Musketier 40/50 Saxo verlagingsveren?
Deurplaat er afgehaald, viel niet mee, ben er een uur mee bezig geweest om het oude keihard geworden kit door te zagen. Nog 3 te gaan.
De tool om het kit mee door te zagen, heb nieuwe zagen gehaald, zal nu wel wat sneller gaan.
De motor heb ik er nog niet uitgehaald, omdat ik geen zin had om in mijn eentje moeilijk te gaan zitten doen, met meer man is het een stuk makkelijker.
Morgen ga ik de andere Saxo ophalen, wordt wel een mooi transport, we gaan namelijk met onze oude Citroën C35 en aanhanger.
Ik zal morgen wel wat foto's posten.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Gave combi Auke, die C35 met de Saxo erachter!
Ricardo, Saxo veren hebben een andere diameter. Ik meen dat er meerdere mensen dit al geprobeerd hebben, door veerschotels etc. over te zetten, maar dat de bovenste veerschotel dan aanloopt in de veertoren van de AX...Terminal wrote:Passen die veren nog met standaard dempers eigenlijk? Op zich wel gaaf zo laag gaan met de AX...
Dank!
@Terminal:
De veren gaan inderdaad niet passen onder een AX, helaas.
Diameter van die veren zijn toch een heel stuk groter dan die van de AX.
Ik heb zitten wikken en wegen wat ik ga doen met de extra Saxo, heb uiteindelijk besloten om hem te gaan slopen.
Eerst wilde ik hem opknappen zodat ik hem weer kan verkopen, maar de carrosserie is te slecht, echt heel veel grote gaten. (Mijn Saxo is er dan nog goed aan toe)
Ik heb er ook nog aan zitten denken om er een racer van te bouwen, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in en ook geen tijd voor om er mee naar het circuit te gaan.
En als ik hem heb omgebouwd als racer, vind ik dat ik ook vaak mee moet gaan racen. En ik weet nu al dat dat niet gaat lukken.
Slopen het enige wat overblijft.
Ik ga de achteras reviseren en op op de GTI zetten, velgen opknappen en verder nog wat klein spul overzetten op de Saxo.
Wat overblijft en de moeite waard is, ga ik verkopen.
@Terminal:
De veren gaan inderdaad niet passen onder een AX, helaas.
Diameter van die veren zijn toch een heel stuk groter dan die van de AX.
Ik heb zitten wikken en wegen wat ik ga doen met de extra Saxo, heb uiteindelijk besloten om hem te gaan slopen.
Eerst wilde ik hem opknappen zodat ik hem weer kan verkopen, maar de carrosserie is te slecht, echt heel veel grote gaten. (Mijn Saxo is er dan nog goed aan toe)
Ik heb er ook nog aan zitten denken om er een racer van te bouwen, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in en ook geen tijd voor om er mee naar het circuit te gaan.
En als ik hem heb omgebouwd als racer, vind ik dat ik ook vaak mee moet gaan racen. En ik weet nu al dat dat niet gaat lukken.
Slopen het enige wat overblijft.
Ik ga de achteras reviseren en op op de GTI zetten, velgen opknappen en verder nog wat klein spul overzetten op de Saxo.
Wat overblijft en de moeite waard is, ga ik verkopen.
Is idd een mooie foto van de saxo achter de C35. Denk dat je de juiste keuze maakt om de saxo te slopen. Gewoon mooi alle goede bruikbare onderdelen zelf gebruiken voor saxo 1 en de gti en de resten verkopen.
Gaan de toulouse velgen onder de GTI komen? Is in mijn ogen nog steeds één van de mooiere velgen. Opknappen van de velgen is ook erg leuk en dankbaar werk. Als het een beetje meezit staan die van mij volgende week eindelijk in de primer en alweer geschuurd klaar voor de kleurlagen.
Staat ook een leuke auto in de garage achter de veerpoot. Volgens mij hebben jullie lekker de ruimte thuis om te knutselen.
Gaan de toulouse velgen onder de GTI komen? Is in mijn ogen nog steeds één van de mooiere velgen. Opknappen van de velgen is ook erg leuk en dankbaar werk. Als het een beetje meezit staan die van mij volgende week eindelijk in de primer en alweer geschuurd klaar voor de kleurlagen.
Staat ook een leuke auto in de garage achter de veerpoot. Volgens mij hebben jullie lekker de ruimte thuis om te knutselen.
De Toulouse komen inderdaad onder de GTI.wilfred wrote:Is idd een mooie foto van de saxo achter de C35. Denk dat je de juiste keuze maakt om de saxo te slopen. Gewoon mooi alle goede bruikbare onderdelen zelf gebruiken voor saxo 1 en de gti en de resten verkopen.
Gaan de toulouse velgen onder de GTI komen? Is in mijn ogen nog steeds één van de mooiere velgen. Opknappen van de velgen is ook erg leuk en dankbaar werk. Als het een beetje meezit staan die van mij volgende week eindelijk in de primer en alweer geschuurd klaar voor de kleurlagen.
Staat ook een leuke auto in de garage achter de veerpoot. Volgens mij hebben jullie lekker de ruimte thuis om te knutselen.
Ik ga binnenkort beginnen om ze op te knappen, de GTI gaat eerst op de Saxo OZ velgen rijden.
De afgelopen tijd niet zoveel kunnen doen, te veel andere dingen te doen.
Op zich niet erg, ook leuk om weer eens iets anders te doen.
Deze week ga ik wel beginnen met het slopen van de Saxo, hoe sneller hij leeg is, hoe sneller hij weg is. Scheelt weer in de ruimte.
De auto die je in de garage ziet, is een Facel Vega HK 500.
Ik heb inderdaad geluk met de ruimte, het is bij mijn vader thuis en hij vind het prima, hij is zelf ook een auto aan het restaureren, een Panhard 24ct.
Kwam nog een BX GTI tegen.