Ricardo aka Terminal Saxo 1.6 VTS + AX GT Phase1 89'

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

raoel wrote:Exel: die met de lange haren rekent veel hogere prijzen dan de rest (tip).
Inderdaad, scheelt enorm in de prijs bij wie je afrekent ;)

Vandaag pakjes dag!

Image

Met als inhoud,
Image

Doen ze snel die Polen, vrijdag is die verzonden en nu al binnen :)
Nu nog wachten op de nieuwe ontstekingsmodule, bobine en ashoezen :roll:

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Sweet! Wat kost nou zo een katloze pijp op ebay? Zoek er al een tijdje naar.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Is geen katloze pijp :) Wil hem er toch netjes tussen houden voor de APK.
Al gaan de gedachten om hem leeg te halen, ding is al 240k km oud zal wel aardig vol zitten.

http://cgi.ebay.co.uk/Exhaust-Downpipe- ... 2c58af526b

Dit is wel een katloze pijp, ik heb voor alles bijelkaar 23pond verzendkosten betaald. Dus de prijs valt nogal mee! Ook het bevestigingspul is erg goedkoop daar.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

blingbling, kijk die kan nog ff mee :-)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Blingbling inderdaad! :)

Hij zit er ook al onder zogoed als mogelijk, moet nog even 2 uitlaat klemmen halen en dan zit het helemaal goed.

Bij het monteren bleek wel me kat lek te wezen... op het gedeelte waar de pijp aangelast zit. Is blijkbaar al eens gemaakt, want die bleek een stuk ingekort te zijn. Daardoor moest ik een stuk van me oude middenpijp in de nieuw schuiven om het passend te maken.

Ook direct nieuwe spruitstuk pakking gemonteerd, een zachte, en nu lekt die niet meer. En voor zover ik het geprobeerd heb zijn direct alle problemen met gehik en gedoe opgelost. Dus hopelijk was het dat :D.

Verder voor bij de todo lijst,

Motorsteun midden vervangen ( die begint al te brokkelen en is volgens mij al niks meer )
bakkeerring links vervangen... lekt toch wel erg :P
Nieuwe/andere kat zoeken.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Vandaag even de auto de brug op gegooid om te kijken wat er nog moet gaan gebeuren aan de auto. En moest toch nog even een andere lambdasonde plaatsen en 2 uitlaatklemmen dus kwam mooi uit.

En wat is er nu allemaal nog mee loos?
Fuseehoes is gescheurd links, is dit los te vervangen eigenlijk?
Handremkabel is los geraakt, daardoor aan gaan lopen op de band, dus mantel is verrot. Tevens is het stel mechanisme gebroken.

Verder viel het me wel mee allemaal :) Wat vlieg roest hier en daar, maar allemaal prima te behandelen van het zomer.

Daarna de auto op de remmenbank gezet.. voorkant was helemaal prima.
De achterkant daar integen :roll: 35% afwijking :(

Direct maar even wiel eraf getrokken op de brug, trommel eraf en ja hoor.
Remvoering zat los, en ook de remcilinder begint iets te lekken.
Remschoenen heb ik al geregeld, rem cilinders en handremkabels volgende maand maar naar opzoek gaan.

Word er behoorlijk moedeloos weer van, gelukkig duurt de apk nog wel even. Maar zoveel onderdelen erin steken, en je vind steeds meer dingen :(

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Terminal wrote:Word er behoorlijk moedeloos weer van, gelukkig duurt de apk nog wel even. Maar zoveel onderdelen erin steken, en je vind steeds meer dingen :(
Zeer herkenbaar.
Maar goed, je bent goed bezig.
Succes.
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Is mij auto niet de enige waar we aan kunne gaan sleutelen binnekort :lol:

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Inderdaad kan dit soms erg herkenbaar klinken.
Aan de andere kant zijn het nu alleen de achterremmen en een fuseehoesje.
Nieuwe schoenen en remcilinders en daar heb je dan voor jaren geen omkijken meer naar.

En tja, de AX wordt er niet jonger op.
Succes er mee!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Terminal wrote:Fuseehoes is gescheurd links, is dit los te vervangen eigenlijk?
Ja hoor, gewoon bij de automaterialenzaak halen. Wel oude hoesje + klemringen mee, voor de juiste maat...

Achterremmen kost gelukkig de wereld niet (qua geld + tijd)....

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Inmiddels alweer redelijk wat dingen gedaan, al zijn het maar kleine dingen.

Van de week bij Kick-it een raam mechanisme opgehaald, en volgende dag maar even gemonteerd. Me raam kan weer open, en ook weer netjes dicht :D.

Verder is er al allerlei spul binnen gekomen, zo heb ik de nieuwe ontstekingsmodule al gemonteerd. Helpt wel, hij is een stuk veler op het gas. En zeker warm trekt die weer enorm. Had gehoopt dat de nieuwe bobine ook al wel binnen was, maar helaas.

Vandaag ook maar even verder gegaan met de elektronica van de radio. Dat was nogal een bende met allerlei rare vertakkingen erin.
TOen begon ik me ook te irriteren aan enorm verkleurde ruitenwisserarmen, die direct gedemonteerd en gespoten :) Zijn weer mooi mat zwart.

En ik had gisteren al de kofferbak netjes afgewerkt. Heb nu 9x6'' speakers in de hoedenplank. Netjes afgewerkt zo, en mocht het eruit moeten is het maar 1 stekker los halen.

Image

Image
Netjes met Neutrik speakons afgewerkt.

Image

Ook maar even me lifehammer aan het plafond gemaakt. Je weet maar nooit.

Image
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Groot onderhoud laat nog even opzich wachten, maar wel wat kleine dingen al gedaan.

Nieuwe antenne gemonteerd, oude zij knak...
Xenon er uit gehaald en weer standaard lampjes erin :) Philips silvervision, eens kijken of dit een beter lichtbeeld geeft.
Een van mijn verstralers was lek en de reflector was helemaal gaar.
Had gelukkig nog een perfecte mistlamp liggen, daar de glazen van uit gewisseld.

Image

En vandaag even bij Roy geweest, mijn daklampje ophalen.
Met klokje 8)

Image

Verder heb ik al diverse onderdelen binnen voor groot onderhoud van de achter remmerij. En dan maar weer opzoek naar spullen voor de voorkant. Rembekrachtiger heeft denk ik de geest gegeven, pedaal valt amper op te pompen. Wel wat, maar blijft een flinke vrijeslag inzitten helaas.
Ook kraakt het een beetje na een tijd flink remmen :P... best raar, maar het remt verder wel perfect.
AX 11TRE 1988

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ziet er meteen weer stuk beter uit :D

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Mooi klokkie! :)
Goed bezig hoor! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Going ratstyle

Image
AX 11TRE 1988

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Coooooool! :D

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Naaais :D

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Thanks!

Nou zaterdag weer lekker geklust.
Heb de remcilinders, schoenen en handremkabels vervangen, wat een k*t werk! Remleiding zat zo vast dat zelfs na alles roodgloeiend gestookt te hebben het niet los wou. Dus toen op goed geluk 2 grote tangen erop gezet en toen wou het gelukkig los.
Nieuwe schoenen waren zeer dringend nodig, voeringen zaten nog net op de eindes vast :roll:

Toen nadat alles weer ontlucht was, over de remmenbank.
12% remverschil met de handrem, dacht ik al, had hem alleen even snel op gevoel afgesteld.
Toen gewoon de voetrem, 29% verschil :(
Goed balen dus, nog gedacht van inslijten, dus flink rondje gereden paar keer goed doorremmen en slepen. Terugop de bank, weer 29%.
Lijkt dus de remkrachtverdeler te zijn.
Maar even kijken wat ik ermee doe, hij komt zo door de apk maar echt fijn is het niet. Hij tordeerd behoorlijk met flink remmen.
Misschien maar een vaste er tussen bouwen, mocht dat goedkoper zijn dan een nieuwe.

Aan de voorkant nog even een fusee hoesje terug geplaatst. Dacht dat die stuk was, maar bleek alleen losgeschoten te zijn gelukkig. Direct me aandrijfashoes gekit, zat een heel klein scheurtje op de rand.
Ook me aandrijfas keerring in de bak vervangen, dat lekt nu ook niet meer.

Zijn gelukkig wel ook dingen die ik kan afstrepen van de todo-list!

Al blijft er genoeg over nog..

Wiellager L + R
Toplagers veerpoot L + R
Remkrachtverdeler
Motorsteun achter
Katalysator

De kat en motorsteun zijn al geregeld.
Wiellagers en toplagers nog even bestellen, of compleet andere veerpoten zoeken.
Dat zou ik het liefste doen, en dan met een schroefsetje erop. Ben ik in een keer klaar met alles betreffend dat verhaal.

Zaterdag weer verder klussen bij Roy.. Even me verstralers aansluiten voor op de imperiaal :P
AX 11TRE 1988

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Thanks!

Nou zaterdag weer lekker geklust.
Heb de remcilinders, schoenen en handremkabels vervangen, wat een k*t werk! Remleiding zat zo vast dat zelfs na alles roodgloeiend gestookt te hebben het niet los wou. Dus toen op goed geluk 2 grote tangen erop gezet en toen wou het gelukkig los.
Nieuwe schoenen waren zeer dringend nodig, voeringen zaten nog net op de eindes vast :roll:

Toen nadat alles weer ontlucht was, over de remmenbank.
12% remverschil met de handrem, dacht ik al, had hem alleen even snel op gevoel afgesteld.
Toen gewoon de voetrem, 29% verschil :(
Goed balen dus, nog gedacht van inslijten, dus flink rondje gereden paar keer goed doorremmen en slepen. Terugop de bank, weer 29%.
Lijkt dus de remkrachtverdeler te zijn.
Maar even kijken wat ik ermee doe, hij komt zo door de apk maar echt fijn is het niet. Hij tordeerd behoorlijk met flink remmen.
Misschien maar een vaste er tussen bouwen, mocht dat goedkoper zijn dan een nieuwe.

Aan de voorkant nog even een fusee hoesje terug geplaatst. Dacht dat die stuk was, maar bleek alleen losgeschoten te zijn gelukkig. Direct me aandrijfashoes gekit, zat een heel klein scheurtje op de rand.
Ook me aandrijfas keerring in de bak vervangen, dat lekt nu ook niet meer.

Zijn gelukkig wel ook dingen die ik kan afstrepen van de todo-list!

Al blijft er genoeg over nog..

Wiellager L + R
Toplagers veerpoot L + R
Remkrachtverdeler
Motorsteun achter
Katalysator

De kat en motorsteun zijn al geregeld.
Wiellagers en toplagers nog even bestellen, of compleet andere veerpoten zoeken.
Dat zou ik het liefste doen, en dan met een schroefsetje erop. Ben ik in een keer klaar met alles betreffend dat verhaal.

Zaterdag weer verder klussen bij Roy.. Even me verstralers aansluiten voor op de imperiaal :P
AX 11TRE 1988

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

heb een ispiratiebron voor je gevonden :P

Niet AX maar wel Cittroen..

Image

Post Reply