Thanks!
Nou zaterdag weer lekker geklust.
Heb de remcilinders, schoenen en handremkabels vervangen, wat een k*t werk! Remleiding zat zo vast dat zelfs na alles roodgloeiend gestookt te hebben het niet los wou. Dus toen op goed geluk 2 grote tangen erop gezet en toen wou het gelukkig los.
Nieuwe schoenen waren zeer dringend nodig, voeringen zaten nog net op de eindes vast
Toen nadat alles weer ontlucht was, over de remmenbank.
12% remverschil met de handrem, dacht ik al, had hem alleen even snel op gevoel afgesteld.
Toen gewoon de voetrem, 29% verschil
Goed balen dus, nog gedacht van inslijten, dus flink rondje gereden paar keer goed doorremmen en slepen. Terugop de bank, weer 29%.
Lijkt dus de remkrachtverdeler te zijn.
Maar even kijken wat ik ermee doe, hij komt zo door de apk maar echt fijn is het niet. Hij tordeerd behoorlijk met flink remmen.
Misschien maar een vaste er tussen bouwen, mocht dat goedkoper zijn dan een nieuwe.
Aan de voorkant nog even een fusee hoesje terug geplaatst. Dacht dat die stuk was, maar bleek alleen losgeschoten te zijn gelukkig. Direct me aandrijfashoes gekit, zat een heel klein scheurtje op de rand.
Ook me aandrijfas keerring in de bak vervangen, dat lekt nu ook niet meer.
Zijn gelukkig wel ook dingen die ik kan afstrepen van de todo-list!
Al blijft er genoeg over nog..
Wiellager L + R
Toplagers veerpoot L + R
Remkrachtverdeler
Motorsteun achter
Katalysator
De kat en motorsteun zijn al geregeld.
Wiellagers en toplagers nog even bestellen, of compleet andere veerpoten zoeken.
Dat zou ik het liefste doen, en dan met een schroefsetje erop. Ben ik in een keer klaar met alles betreffend dat verhaal.
Zaterdag weer verder klussen bij Roy.. Even me verstralers aansluiten voor op de imperiaal
