Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Doe je één dag voor een meeting beter dan ik.
Wel lekker veel ruimte zo te zien om met je auto's bezig te kunnen zijn.
Voor de stekkertjes in de motorruimte kreeg ik de tip om spuitvaseline te gebruiken.
Op plekken waar het warm wordt wordt contactspray of wd40 zo dun dat het gewoon uit de stekkertjes druipt.
Wel lekker veel ruimte zo te zien om met je auto's bezig te kunnen zijn.
Voor de stekkertjes in de motorruimte kreeg ik de tip om spuitvaseline te gebruiken.
Op plekken waar het warm wordt wordt contactspray of wd40 zo dun dat het gewoon uit de stekkertjes druipt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mooi dat de VTR ook goed aangepakt wordt, en ik maar denken dat een Saxo minder roestgevoelig is
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Dank jullie wel.
Leuk om te lezen dat jullie ook hier over zo enthousiast zijn.
Het is geen AX.
De Saxo is zeker een stuk minder roestgevoelig dan de AX, maar ook de Saxo heeft een paar zwakke plekken.
Al had ik plek in de achterbak echt niet verwacht, want er zitten spatschermen in de wielkuipen en geen rare hoekjes waar water in kan blijven staan.
De andere plek, onder het pasagiersraam, verbaasde mij niet, daar was altijd gezeur met een lekkend raam, natte gordels etc...
Daar heb ik al zo vaak iets aan gedaan, maar blijkbaar niet genoeg.
Aan de linkerkant heeft de Saxo nergens last van.
Verder valt de roest echt heel erg mee, waarschijnlijk 2 plekken lassen, meer niet.
Ach ja, het houdt mij van van de straat.
Nog maar wat fotootjes dan.
Leuk om te lezen dat jullie ook hier over zo enthousiast zijn.
Het is geen AX.
De Saxo is zeker een stuk minder roestgevoelig dan de AX, maar ook de Saxo heeft een paar zwakke plekken.
Al had ik plek in de achterbak echt niet verwacht, want er zitten spatschermen in de wielkuipen en geen rare hoekjes waar water in kan blijven staan.
De andere plek, onder het pasagiersraam, verbaasde mij niet, daar was altijd gezeur met een lekkend raam, natte gordels etc...
Daar heb ik al zo vaak iets aan gedaan, maar blijkbaar niet genoeg.
Aan de linkerkant heeft de Saxo nergens last van.
Verder valt de roest echt heel erg mee, waarschijnlijk 2 plekken lassen, meer niet.
Ach ja, het houdt mij van van de straat.
Nog maar wat fotootjes dan.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Wist ik niet dus Wel handig eigenlijk.kick-it wrote:Thanks.citrofenwick wrote:alweer goed bezig!
Waarom heb je het halve front er afgezaagd? roest of schade?
De bovenste helft van het front kan je loshalen, zit met bouten vast.
Erg handig, zo kan je overal veel beter bij.
En ik zag er roest zitten.
Wie weet. Hahaha...om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe die er op dit moment bij staat.Punaxio wrote:Gaaf werk! Ga je nadat de Saxo klaar is ook met de BX beginnen om deze roestvrij te maken?
Vandaag weer een dagje sleutelen aan de Saxo.
Ben bezig om de motorruimte leeg te halen, zodat de motor eruit gehaald kan worden.
De motor is nog kurkdroog aan de buitenkant, dat is mooi om te zien.
Alleen is het geen beauty meer.
Verder mijn handen weer lekker open gehaald aan alle scherpe randjes en uitsteeksels in de motorruimte. Was even vergeten hoe dat was...haha.
Zaterdag weer verder en dan hoop ik de motor eruit te hebben.
Edit:
Oja, bijna vergeten.
Heb ook nog nieuwe knipperlichten gemonteerd bij de GTI en ik heb het kofferbakrubber eens goed schoongemaakt en ingevet.