vanmiddag terug gekomen van mn vriendin 6 km verderop, kom ik thuis wil de ax niet meer fatsoenlijk stationair lopen, hij blijft dus in vrij hoge toeren draaien, dus heb maar t zekere voor t onzekere genomen, gelijk naar de loods gereden en de T3 van stal gepakt..
heb verder alle vacuumslangetjes na gekeken, computer gereset doormiddelvan accupolen los te halen zo een kwartier gewacht, radio uitgezet, verwarming vent uitgedraaid lichten uit interieurlampje uitgeschakeld en zo weer gestart,, paar minuten laten lopen en er een rondje mee gereden, maar t mocht niet baten,
Is dat bij warme motor? Of woon je vijf minuten bij je vriendin vandaan en was 't blokje lauw?
Mijn AX heeft ook, wanneer hij op begint te warmen dus lauw is, een moment dat hij stationair 2300 toeren doet.
Duurt een minuut of vijf. Als hij verder opwarmt reageert de watertemperatuursensor weer normaal. Daar ligt het bij mij aan.
Bij mij is hij is weer normaal stationair te krijgen door snel achter elkaar op 't gaspedaal te tikken, dan valt 'ie terug naar 700 toeren, loopt 'ie terug naar de 1000 en blijft hij daar. Soms stijgt hij dan weer, soms niet.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Ceristimo wrote:Is dat bij warme motor? Of woon je vijf minuten bij je vriendin vandaan en was 't blokje lauw?
Mijn AX heeft ook, wanneer hij op begint te warmen dus lauw is, een moment dat hij stationair 2300 toeren doet.
Duurt een minuut of vijf. Als hij verder opwarmt reageert de watertemperatuursensor weer normaal. Daar ligt het bij mij aan.
Bij mij is hij is weer normaal stationair te krijgen door snel achter elkaar op 't gaspedaal te tikken, dan valt 'ie terug naar 700 toeren, loopt 'ie terug naar de 1000 en blijft hij daar. Soms stijgt hij dan weer, soms niet.
machtig.. als het blok lauw is maar ook goed warm is,, k merke het gister ook al toen ik naar me werk reed (maar toen heb ik wel heel even 140 km/h gereden)
De AX moet natuurlijk even wennen aan de nieuwe omgeving
Eigenwijze krengen kunnen het zijn.
En anders gaan zoeken naar een mogelijke oorzaak.
Of even goed resetten.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Zo... Ben net thuis gekomen van een heeeeerlijke rit in de volcane
DIE NU OFFICIEEL VAN MIJ IS
Hij rijdt zoooo lekker
Enkel meteen een klein probleempje gevonden: als ik claxoneer dan verlicht het interieurlampje een klein beetje, en hij faalt te werken bij het open van de deur, nog bij het handmatig aanzetten *misschien een aardefoutje*
Morgen door de wasstraat ermee WANT HIJ WAS BEST SMERIG MENEER MASTENBROEK