Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
ideetje.. ga een eindje verderop staan met een goede camera en film de flat, of het gedeelte van de flat waar het vandaan komt, beeldvullend.. als dr dan weer eieren gegooid worden of wat dan ook, dan kan je precies zien waar het vandaan komt, en dr eens wat aan doen
oh, das trouwens niet helemaal legaal, officieel moet je dan van iedereen in de flat toestemming hebben voordat je daarna wat met die tape mag doen, (ook bewijslast righting politie)...
oh, das trouwens niet helemaal legaal, officieel moet je dan van iedereen in de flat toestemming hebben voordat je daarna wat met die tape mag doen, (ook bewijslast righting politie)...
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Al wel eens gespeeld voor nietsvermoedende voorbijganger, met een paar mensen in de straat verderop die dan konden kijken waar 't vandaan kwam. Helaas werd er die keren dat wij het probeerden niet gegooid...
Het gebeurd té sporadisch. Soms drie week niks, dan twee keer op dezelfde dag...
Maargoed, dat zoek ik zelf wel uit...Toch bedankt voor je tip, AlexanderB...Gaan we nu weer over auto's l*llen...
Het gebeurd té sporadisch. Soms drie week niks, dan twee keer op dezelfde dag...
Maargoed, dat zoek ik zelf wel uit...Toch bedankt voor je tip, AlexanderB...Gaan we nu weer over auto's l*llen...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Die-Andere rijdt nog prima. Denk ik. Al een week niet meer gebruikt, ivm met beetje weinig geld en absurde benzineprijzen tegenwoordig... . Laatste rit was 400 kilometer op en neer naar Amersfoort, en dat deed ze probleemloos (en lekkage vrij... )
Kilometerstand is nu iets boven 135000. Familie Bats heeft haar bij 100.000 ongeveer opgeknapt, dus ze heeft er alweer 35.000 opzitten sinds ze van de sloop is gered...
Begin me nu wel een beetje af te vragen of een auto voor een student wel zo handig is. Benzine. Onderhoud. Er moeten allemaal pegels in gestopt worden die ik nu even niet heb. Maarja, zonder zou ik nu niet meer willen. En zolang ze stil staat kost ze ook niet zoveel. Die drie tientjes in de maand vaste lasten kan ik nog wel ophoesten.
Kan haar natuurlijk ook verkopen, maarja: Voor 100 euro vind je later niet zo'n geinig bakkie weer terug. Dus ze gaat niet weg. Ze gaat alleen even op pauze...
Ik was uit verveling (moet met scriptie bezig zijn, maar vind het AX forum net even iets interessanter) wat topics aan het doorlezen.
Toen kwam ik dit topic tegen over het verschil tussen een 4- en 5-bak bij een AX.
Ik had altijd begrepen dat een 4-bak grotere verzetten had, en de 4'de versnelling precies overéénkwam met de 5 van een 5-bak, dat wil zeggen: beide 4000RPM @ 120KM/H?...
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Is dat zo?...
Kilometerstand is nu iets boven 135000. Familie Bats heeft haar bij 100.000 ongeveer opgeknapt, dus ze heeft er alweer 35.000 opzitten sinds ze van de sloop is gered...
Begin me nu wel een beetje af te vragen of een auto voor een student wel zo handig is. Benzine. Onderhoud. Er moeten allemaal pegels in gestopt worden die ik nu even niet heb. Maarja, zonder zou ik nu niet meer willen. En zolang ze stil staat kost ze ook niet zoveel. Die drie tientjes in de maand vaste lasten kan ik nog wel ophoesten.
Kan haar natuurlijk ook verkopen, maarja: Voor 100 euro vind je later niet zo'n geinig bakkie weer terug. Dus ze gaat niet weg. Ze gaat alleen even op pauze...
Ik was uit verveling (moet met scriptie bezig zijn, maar vind het AX forum net even iets interessanter) wat topics aan het doorlezen.
Toen kwam ik dit topic tegen over het verschil tussen een 4- en 5-bak bij een AX.
Ik had altijd begrepen dat een 4-bak grotere verzetten had, en de 4'de versnelling precies overéénkwam met de 5 van een 5-bak, dat wil zeggen: beide 4000RPM @ 120KM/H?...
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Is dat zo?...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Er is in die 35.000 km nog wel meer aan opgeknapt dan voor die 35.000 km. Gezien het geld dat er inmiddels inzit zou wegdoen wel érg zonde zijn! HahaCeristimo wrote: Familie Bats heeft haar bij 100.000 ongeveer opgeknapt, dus ze heeft er alweer 35.000 opzitten sinds ze van de sloop is gered...
Had ook altijd begrepen dat er weinig verschil zit tussen 4 en 5 versnellingen. Ik vond die 4 versnellingen altijd wel leuk. Ze heeft daardoor een hele lange 2e versnelling en dat is wel lekker.
Thanks iedereen. Dus inderdaad 't zelfde. Niet dat het wat had uitgemaakt als het niet zo was, want ik ben bijlange na niet technisch genoeg om een vijfde versnelling te monteren, maar nu is mijn nieuwsgierigheid weer bevredigd...
@Degene
Gaat heus niet weg...Ze gaat alleen wat minder (geen) kilometertjes maken deze maand.
@Degene
Gaat heus niet weg...Ze gaat alleen wat minder (geen) kilometertjes maken deze maand.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Kan iemand deze leek in simpele bewoordingen uitleggen of en hoe je een V-snaar kunt opspannen?
Ging zojuist even boodschapjes doen, en er kwam een hoop gegier onder de motorkap vandaan. Zal ook wel van het regenachtige weer en de stilstand komen, denk ik. 't Was na een half minuutje ook weer weg, dus ernstig is 't niet.
Wat denken jullie? Zo laten, of kijken of je die snaar iets kan opspannen? (en zoja, hóe doe je dat dan?...)
Ging zojuist even boodschapjes doen, en er kwam een hoop gegier onder de motorkap vandaan. Zal ook wel van het regenachtige weer en de stilstand komen, denk ik. 't Was na een half minuutje ook weer weg, dus ernstig is 't niet.
Wat denken jullie? Zo laten, of kijken of je die snaar iets kan opspannen? (en zoja, hóe doe je dat dan?...)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Gheghe, thanks Rio97....Heb de Howto gevonden. Misschien toch die stelbout maar effe een miniteus slagje geven...
Momenteel alleen echt geen geld te makken, dus die V-snaar moet even wachten. Ja, die kost maar 'n tientje, maar nu ik onverwacht geen werk meer heb is een tientje ineens een week vreten geworden.
Bedacht me trouwens wel: Mirka heeft een gloednieuwe (2 maand gebruikte) V-snaar....
Momenteel alleen echt geen geld te makken, dus die V-snaar moet even wachten. Ja, die kost maar 'n tientje, maar nu ik onverwacht geen werk meer heb is een tientje ineens een week vreten geworden.
Bedacht me trouwens wel: Mirka heeft een gloednieuwe (2 maand gebruikte) V-snaar....
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
@Punaxio
Nouja, hij giert toch echt hoor.... Dat doen nogal veel auto's en de meeste mensen rijden er volgens mij stug mee door. Dus ik maak me er echt niet druk om...Maar gieren deed 'ie gisteren lekker
Nouja, hij giert toch echt hoor.... Dat doen nogal veel auto's en de meeste mensen rijden er volgens mij stug mee door. Dus ik maak me er echt niet druk om...Maar gieren deed 'ie gisteren lekker
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Komt gewoon door kou en pekel.
Er is een spray voor rumoerige rubber drijfriemen.
Er is een spray voor rumoerige rubber drijfriemen.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Nou, om jullie even op de hoogte te houden van het lief en leed van mijn AX'je.
Euh, eens zien. Vorige week knipperlichtje vervangen. Ging stuk. En zojuist achterlicht vervangen. Kleine lampjes zeg. Passen volgens mij zo in een fiets . 5 Watt? Echt waar Citroën, dat had iets sterker gemogen. Geen wonder dat ze overdag niet te zien zijn.
ToDo: Massa-stekkertje van de sloop mee en rechterachterlicht aarden, want die knippert nogal.
Nou, dat was 't wel weer qua onderhoud. Die-Andere doet 't gewoon steeds supergoed. .
In maart/mei, als het weer wat mooier is met roestbestrijding bezig, want er komen steeds meer plekjes op de dorpel.
Euh, eens zien. Vorige week knipperlichtje vervangen. Ging stuk. En zojuist achterlicht vervangen. Kleine lampjes zeg. Passen volgens mij zo in een fiets . 5 Watt? Echt waar Citroën, dat had iets sterker gemogen. Geen wonder dat ze overdag niet te zien zijn.
ToDo: Massa-stekkertje van de sloop mee en rechterachterlicht aarden, want die knippert nogal.
Nou, dat was 't wel weer qua onderhoud. Die-Andere doet 't gewoon steeds supergoed. .
In maart/mei, als het weer wat mooier is met roestbestrijding bezig, want er komen steeds meer plekjes op de dorpel.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.