Hey
laatste post is alweer even geleden, maar ik heb dit weekend de auto zelf een beurt gegeven

Dat wierp wel enige vraagjes op:
Volgens het werkplaatshandboek moet je de KVS vervangen met het thermocontact eraf en dan verder gaan met een drainplug op het blok waar een nieuwe pakkingring op moet. Nou had ik die pakkingring niet, en de automaterialenhandel had m ook niet op voorraad dus we hebben de slang onderop de radiateur eraf getrokken. 1 teiltje was wat krapjes om die waterval te stoppen, moeder natuur zal nou wel tamelijk boos op me zijn.
De vloeistof was wat rood/bruin terwijl de condens op de dop altijd blauw is. Huh? 'T spul heeft er 60D km ingezeten, is dat kleurtje dan normaal door een beetje roest ofzo? En hoeveel liter gaat er uberhaupt in? Ik kon er ong. 4L in kwijt
Verder wou er niks uit de ontluchtingsnippel komen boven bij de radiateur maar hij was afgevuld tot het randje van de dop (oops). Dus maar gelaten voor wat het was en dat ding weer dicht gedraaid.
M.a.w. heb ik de KVS gefixt of vernaaid? :P
Had ook nog het injectiehuis uit elkaar gehaald en afgespoten met remreiniger, hij loopt nou wel wat beter en als je het gas los laat remt t allemaal wat minder hard af.
Binnenkort nog eens:
- wat schakelstangetjes vervangen want t schakelen lijkt nou echt nergens meer op
- de verdroogde benzine slangen verwisselen voor versche
- Nieuwe klepdekselpakking halen en kleppen stellen
Genoeg te doen maar ik heb weer genoeg naar benzine gestonken dit weekend, binnenkort gaan we weer verder.
EDIT:
bonusvraag: er staat dat je om de 30.000km de bouten van het onderstel op moment moet na trekken, doet de garage dat echt of gebeurd dat bijna nooit?
bonusklus: remvloeistof verversen. Heb 1 liter van het spul, is dat genoeg?