Steen door de ruiten van de garage, lijkt mebetterman wrote:wat is wijsheid ????
Rare voorruit
Moderator: webmasters
lol, spreken we dan over een steentje bijdragen aan de economie ??

King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
geen idee, ik zal zowiezo eens moeten gaan denken over een uitbreiding van mn verzekering, weet iemand of je accesoires bij kunt verzekeren ???
bijvoorbeeld:
- morette lampen
- uitbouwkit
- witte achterlichten
zo'n soort dingen.
Of moet jem daarvoor laten taxeren ?
bijvoorbeeld:
- morette lampen
- uitbouwkit
- witte achterlichten
zo'n soort dingen.
Of moet jem daarvoor laten taxeren ?
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
lol, duidelijk antwoord, maar is het voor een normaal persoon betaalbaar??
af zal ik deze vraag bij mijn verzekeringsmaatschappij moeten neerleggen?
af zal ik deze vraag bij mijn verzekeringsmaatschappij moeten neerleggen?
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
nieuwe ruit groen of wit is 89 euro zonder montage
prijs komt van http://www.autoruitenonline.nl/
prijs komt van http://www.autoruitenonline.nl/
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Bij deze dan een uitroep:
HEEFT AL IEMAND HIER OP DIT FORUM Z'N AUTO OPNIEUW LATEN TAXEREN ??????, HOEVEEL KOST DIT.
m'n verzekeringsmaatschappij wist t namelijk niet..
HEEFT AL IEMAND HIER OP DIT FORUM Z'N AUTO OPNIEUW LATEN TAXEREN ??????, HOEVEEL KOST DIT.
m'n verzekeringsmaatschappij wist t namelijk niet..
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
Nog een "heeft iemand wel eens" vraag over de voorruit:
Heeft iemand ervaring met het polijsten van de voorruit. Op discovery channel is zo'n programma waarbij een kerel een auto koopt, opknapt en daarna verkoopt met winst. Das wel een leuk programma waarin ze ook een voorruit wilden polijsten. Ik heb even op internet gezocht, het kost 68 euro. Als het echt goed is en ik weer goed kan zien bij tegenlicht, vind ik dat best te overzien. Maar ik twijffel of het wel goed is.
zie bijvoorbeeld hier: http://www.glasgarage.nl/producten6.html
wat kost een nieuw voorruit eigenlijk, incl montage?
Heeft iemand ervaring met het polijsten van de voorruit. Op discovery channel is zo'n programma waarbij een kerel een auto koopt, opknapt en daarna verkoopt met winst. Das wel een leuk programma waarin ze ook een voorruit wilden polijsten. Ik heb even op internet gezocht, het kost 68 euro. Als het echt goed is en ik weer goed kan zien bij tegenlicht, vind ik dat best te overzien. Maar ik twijffel of het wel goed is.
zie bijvoorbeeld hier: http://www.glasgarage.nl/producten6.html
wat kost een nieuw voorruit eigenlijk, incl montage?
Wat dacht je van een slechte ijskrabber?Eriks wrote:het hoeft ook niet per se door de ruitenwisser komen.
Goed hard boenen op een zand/stof laagje bij het autowassen wil ook nog wel eens helpen. Of een natte spons die even op de tegels heeft gelegen!
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
-
IceByte
- AX Master Spammer

Geen idee wat je dan voor een ijskrabber hebt, de meeste zijn toch echt van kunststof, tenzij er daar weer zand bij aan zitTB wrote:Wat dacht je van een slechte ijskrabber?Eriks wrote:het hoeft ook niet per se door de ruitenwisser komen.
Goed hard boenen op een zand/stof laagje bij het autowassen wil ook nog wel eens helpen. Of een natte spons die even op de tegels heeft gelegen!
Nieuw ruitje voor een AX is toch niet zo duur lijkt me??
Gebruik geen ijskrabber, maar van dat ontdooispul dat ik erop moet spuiten. Er zijn van die goedkope ijskrabbers die behoorlijk kunnen krassen.IceByte wrote:Geen idee wat je dan voor een ijskrabber hebt, de meeste zijn toch echt van kunststof, tenzij er daar weer zand bij aan zitTB wrote:Wat dacht je van een slechte ijskrabber?Eriks wrote:het hoeft ook niet per se door de ruitenwisser komen.
Nieuw ruitje voor een AX is toch niet zo duur lijkt me??
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
goedkope ijskrabbers kunnen idd goed krassen!!TB wrote:
Gebruik geen ijskrabber, maar van dat ontdooispul dat ik erop moet spuiten. Er zijn van die goedkope ijskrabbers die behoorlijk kunnen krassen.
de krabber die er bij mij inlag die ik m kocht was van metaal.. en om dingen nog erger te maken, zat er een braampje aan..
mijn ruiten zijn goed vern**kt!! mjah ik doe het er maar mee
Gebruik geen spuitspul!q01z wrote:goedkope ijskrabbers kunnen idd goed krassen!!TB wrote:
Gebruik geen ijskrabber, maar van dat ontdooispul dat ik erop moet spuiten. Er zijn van die goedkope ijskrabbers die behoorlijk kunnen krassen.
de krabber die er bij mij inlag die ik m kocht was van metaal.. en om dingen nog erger te maken, zat er een braampje aan..
mijn ruiten zijn goed vern**kt!! mjah ik doe het er maar mee
Koop een keer een goede krabber... Die gaat langer mee, is uiteindelijk goedkoper en laat je raam aan de binnenkant niet beslaan..
Dat spuitspul zorgt er voor dat je raam aan de binnenkant gaat beslaan...
Dat ontdooispul trekt de vocht aan de binnenkant aan van je raam in de auto..
Je hebt wel die spuitbussen zelf.. die werken wel.. Maar met krabben kan ik sneller de weg op dan dat ik met zo;n plantenspuitbus loop te sprayen.. Lijkt ontdooid.. je wist nog een keer met je ruitenwisser en vervolgens zit je raam dicht aan de binnenkant,.,. Helemaal beslagen..
Je hebt wel die spuitbussen zelf.. die werken wel.. Maar met krabben kan ik sneller de weg op dan dat ik met zo;n plantenspuitbus loop te sprayen.. Lijkt ontdooid.. je wist nog een keer met je ruitenwisser en vervolgens zit je raam dicht aan de binnenkant,.,. Helemaal beslagen..
Hoe kan iets wat je aan de buitenkant van een ruit spuit vocht aantrekken aan de binnenkant?!
Enige verklaring die ik kan bedenken is dat er alcohol oid inzit dat verdampt, waardoor de ruit afkoelt ... Maar als de ruit zo koud is dat hij bevroren is maakt dat kleine beetje kouder worden ook niet veel uit qua condensvorming.
Normaalgesproken krab ik ook gewoon, maar gebruik ook af en toe zo'n "plantenspuit" van mijn broer, maar dat spul werkt prima hoor. Het is alleen wat duurder en niet goed voor het milieu ...
Enige verklaring die ik kan bedenken is dat er alcohol oid inzit dat verdampt, waardoor de ruit afkoelt ... Maar als de ruit zo koud is dat hij bevroren is maakt dat kleine beetje kouder worden ook niet veel uit qua condensvorming.
Normaalgesproken krab ik ook gewoon, maar gebruik ook af en toe zo'n "plantenspuit" van mijn broer, maar dat spul werkt prima hoor. Het is alleen wat duurder en niet goed voor het milieu ...
-
freewheeler
- AX liefhebber

Betterman: ivm steentje: kan je eenvoudig nagaan hoor, als je een spoor van inslag vindt, is het een steentje, anders is het gewoon spanning, kun je best de garage lastigvallen
Voor je ruiten: inderdaad, zo'n spuitbus laat echt je binnenruit beslaan, best krabben dus, met plastic ( doe ik altijd met mijn bankkaart, werkt perfect tot nu toe
) Met een spuitbus werken en dan snel willen vertrekken is zeeeer gevaarlijk
Ivm kosten: Voorruiten kosten nu toch de wereld niet, vind ik, en je hebt toch terug een goed zicht? Veiligheid niet belangrijk?
Voor je ruiten: inderdaad, zo'n spuitbus laat echt je binnenruit beslaan, best krabben dus, met plastic ( doe ik altijd met mijn bankkaart, werkt perfect tot nu toe
Ivm kosten: Voorruiten kosten nu toch de wereld niet, vind ik, en je hebt toch terug een goed zicht? Veiligheid niet belangrijk?