
Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik?
Moderator: webmasters
231km met constant 110km/h op de snelweg, bij veel wind
1:16.5
edit - alle banden hadden wat lucht nodig, lichtmetaal velgen.
Het moet dus beter kunnen.
1:16.5
edit - alle banden hadden wat lucht nodig, lichtmetaal velgen.
Het moet dus beter kunnen.
Last edited by jk on MonJan17, 2011 8:02:13 PM, edited 1 time in total.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Ben ik nou werkelijk de enige die bij normaal gebruik @110 km/u zulke mooie verbruikscijfers weet te behalen..?
Net weer getankt; gemiddeld 1 op 17,24...
'Pino' doet het met een carburateurtje zónder kat, en ik heb altijd begrepen dat een injectiemotor zuiniger moet kunnen zijn....
Er ligt intussen alweer 20K een 1.1i (TU-HDZ) motortje bij mij in het vooronder, die ik heb omgebouwd naar carburateur en verdeler-ontsteking.
Als ik zo doorga, draait over een kleine twee weken de teller op 150K...

Net weer getankt; gemiddeld 1 op 17,24...
'Pino' doet het met een carburateurtje zónder kat, en ik heb altijd begrepen dat een injectiemotor zuiniger moet kunnen zijn....
Er ligt intussen alweer 20K een 1.1i (TU-HDZ) motortje bij mij in het vooronder, die ik heb omgebouwd naar carburateur en verdeler-ontsteking.
Als ik zo doorga, draait over een kleine twee weken de teller op 150K...


AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
De eerste injectie systemen van begin jaren 90 waren zeker niet zuiniger, maar wat wil je, de tijd die in de ontwikkeling van injectie was gestoken was nog veel minder als het al veel verder ontworpen systeem met een carb.Pascal wrote:Ben ik nou werkelijk de enige die bij normaal gebruik @110 km/u zulke mooie verbruikscijfers weet te behalen..?
Net weer getankt; gemiddeld 1 op 17,24...
'Pino' doet het met een carburateurtje zónder kat, en ik heb altijd begrepen dat een injectiemotor zuiniger moet kunnen zijn....
Er ligt intussen alweer 20K een 1.1i (TU-HDZ) motortje bij mij in het vooronder, die ik heb omgebouwd naar carburateur en verdeler-ontsteking.
Als ik zo doorga, draait over een kleine twee weken de teller op 150K...
![]()
Er zijn nu auto's van 1300kg met alle luxe erop en eraan de cijfers van pino halen.
Zelf heb ik ook al een dikke 1 op 15,6 gehaald met de 106 en dat kan met echt lief gebruik nog wel wat omlaag.
Al zal aankomende tankbeurt wel stuk minder gunstig uitvallen nu de wegen droog zijn is het tempo zo nu en dan ook hoger

Haha echte 185/55/14 energy savers! aardig ingedroogd dus weinig rolweerstandBrowny wrote:1 op 15,6???? Zit er geen verkeerde bandenmaat onder

Moet zeggen heb die tank wel rustig gereden, enkele keer wat meer gas maar vind hem voor a>b bij 2500tpm al koppel zat hebben en kom zo prima mee met het verkeer.
Het is wel een L4 die schijnen zoiezo wel zuiniger te zijn als de L3
(Mechanische) injectie bestaat al sinds de jaren '30, dus tijd zat qua ontwikkeling dunkt me.
De electronische injectie is pas halverwege de jaren '80 echt in zwang geraakt, temeer omdat overheden hun emissienormen aanscherpten...
Een carburateur is nu eenmaal, hoe door-/ uitontwikkeld dit minifabriekje op het eind was, minder goed af te regelen dan een injeciesysteem die dat ook tijdens bedrijf is.
Los van dat: 'Pino' is een (uiteraard...) AX, geen modern leasehok.
Als ik mijn verbruikscijfers vergelijk met injectie-AXjes dan schrik ik: de carb is dan zo slecht nog niet, want een fluweelzacht voetje heb ik allerminst...
De electronische injectie is pas halverwege de jaren '80 echt in zwang geraakt, temeer omdat overheden hun emissienormen aanscherpten...
Een carburateur is nu eenmaal, hoe door-/ uitontwikkeld dit minifabriekje op het eind was, minder goed af te regelen dan een injeciesysteem die dat ook tijdens bedrijf is.
Los van dat: 'Pino' is een (uiteraard...) AX, geen modern leasehok.
Als ik mijn verbruikscijfers vergelijk met injectie-AXjes dan schrik ik: de carb is dan zo slecht nog niet, want een fluweelzacht voetje heb ik allerminst...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
231km @ 110km/h op de snelweg.
Op BP Ultimate 98RON bij dit weer constant 1:16.5.
Op Shell V-Power 95RON nu al 2x 1:18 onder dezelfde omstandigheden, en de motor heeft meer trekkracht vanaf stationair.
Heeft men iets aan V-Power verbeterd? Vroeger vond ik het niet zo geweldig.
Op BP Ultimate 98RON bij dit weer constant 1:16.5.
Op Shell V-Power 95RON nu al 2x 1:18 onder dezelfde omstandigheden, en de motor heeft meer trekkracht vanaf stationair.
Heeft men iets aan V-Power verbeterd? Vroeger vond ik het niet zo geweldig.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km