Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply

"Mijn AX loopt gemiddeld 1 op..."

<=8
11
5%
9 - 10
18
8%
11 - 12
33
15%
13 - 14
48
21%
15 - 16
51
22%
17 - 18
41
18%
19 - 20
12
5%
>=21
13
6%
 
Total votes: 227

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

306 nu @ 1 op 12.5, word al beter maar ik wil de 1 op 14 nog zien :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Nu 1 op 12,5 ongv. en dan heb ik af en toe het gas toch flink ingetrapt. :oops:

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Post by Revz »

Gister getankt. 1 op 14 gehaald. :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Volvo S40 1,8 AUT 1 : 9,1 Wat zuipt dat ding een hoop zeg vegeleken bij me GTi.

Nog een reden snel me GTi te maken.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

405km gereden, en kon er 38liter ingooien
Dat maakt 1:10,6

Best nog wel redelijk, ruim een kwart tank gereden met een dooie lambda en ook flink mee gescheurd nog van de week.
AX 11TRE 1988

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

231km met constant 110km/h op de snelweg, bij veel wind

1:16.5

edit - alle banden hadden wat lucht nodig, lichtmetaal velgen.
Het moet dus beter kunnen.
Last edited by jk on MonJan17, 2011 8:02:13 PM, edited 1 time in total.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Ben ik nou werkelijk de enige die bij normaal gebruik @110 km/u zulke mooie verbruikscijfers weet te behalen..?
Net weer getankt; gemiddeld 1 op 17,24...
'Pino' doet het met een carburateurtje zónder kat, en ik heb altijd begrepen dat een injectiemotor zuiniger moet kunnen zijn....
Er ligt intussen alweer 20K een 1.1i (TU-HDZ) motortje bij mij in het vooronder, die ik heb omgebouwd naar carburateur en verdeler-ontsteking.
Als ik zo doorga, draait over een kleine twee weken de teller op 150K...

:occasion6: :occasion9:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

1 op 8.. :lol:

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Post by Revz »

Heb voor het eerst de 1 op 15 gehaald. 8)

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Pascal wrote:Ben ik nou werkelijk de enige die bij normaal gebruik @110 km/u zulke mooie verbruikscijfers weet te behalen..?
Net weer getankt; gemiddeld 1 op 17,24...
'Pino' doet het met een carburateurtje zónder kat, en ik heb altijd begrepen dat een injectiemotor zuiniger moet kunnen zijn....
Er ligt intussen alweer 20K een 1.1i (TU-HDZ) motortje bij mij in het vooronder, die ik heb omgebouwd naar carburateur en verdeler-ontsteking.
Als ik zo doorga, draait over een kleine twee weken de teller op 150K...

:occasion6: :occasion9:
De eerste injectie systemen van begin jaren 90 waren zeker niet zuiniger, maar wat wil je, de tijd die in de ontwikkeling van injectie was gestoken was nog veel minder als het al veel verder ontworpen systeem met een carb.

Er zijn nu auto's van 1300kg met alle luxe erop en eraan de cijfers van pino halen.

Zelf heb ik ook al een dikke 1 op 15,6 gehaald met de 106 en dat kan met echt lief gebruik nog wel wat omlaag.

Al zal aankomende tankbeurt wel stuk minder gunstig uitvallen nu de wegen droog zijn is het tempo zo nu en dan ook hoger :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

1 op 15,6???? Zit er geen verkeerde bandenmaat onder :wink:

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Browny wrote:1 op 15,6???? Zit er geen verkeerde bandenmaat onder :wink:
Haha echte 185/55/14 energy savers! aardig ingedroogd dus weinig rolweerstand 8)

Moet zeggen heb die tank wel rustig gereden, enkele keer wat meer gas maar vind hem voor a>b bij 2500tpm al koppel zat hebben en kom zo prima mee met het verkeer.

Het is wel een L4 die schijnen zoiezo wel zuiniger te zijn als de L3

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

(Mechanische) injectie bestaat al sinds de jaren '30, dus tijd zat qua ontwikkeling dunkt me.
De electronische injectie is pas halverwege de jaren '80 echt in zwang geraakt, temeer omdat overheden hun emissienormen aanscherpten...
Een carburateur is nu eenmaal, hoe door-/ uitontwikkeld dit minifabriekje op het eind was, minder goed af te regelen dan een injeciesysteem die dat ook tijdens bedrijf is.

Los van dat: 'Pino' is een (uiteraard...) AX, geen modern leasehok.
Als ik mijn verbruikscijfers vergelijk met injectie-AXjes dan schrik ik: de carb is dan zo slecht nog niet, want een fluweelzacht voetje heb ik allerminst...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Carburateurs uit de jaren ´60-´70-´80 zijn heel goed.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

231km @ 110km/h op de snelweg.

Op BP Ultimate 98RON bij dit weer constant 1:16.5.

Op Shell V-Power 95RON nu al 2x 1:18 onder dezelfde omstandigheden, en de motor heeft meer trekkracht vanaf stationair.
Heeft men iets aan V-Power verbeterd? Vroeger vond ik het niet zo geweldig.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Mijn laatste tank wederom een 1 op 17,08; de laatste kilometers weer veel in de stad, dus veel choke...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Sjaakie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 313
Joined: WedAug19, 2009 10:09:58 PM
Location: IJsselstein

Post by Sjaakie »

Eerste keer getankt en kom uit op een gemiddelde van 1L op 10km :D. Nog vrij zuinig :).
Beter bekend als Kees/Henk..

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: WedNov17, 2010 11:39:39 PM

Post by Revz »

Vanavond mijn AX weer voorzien van een volle tank. Deze tank totaal niet zuinig en rustig aangedaan door oa veel snelweg.
Verbruik was 1 op 13,6.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

1 op 12 OEF :lol:

Nieuwe bandje + remmen + geen sneeuw = hoger verbruik :lol: (en iets met een rechter voet)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

1:15 met de GTi 8)

Best netjes denk ik zo?

Post Reply