Tijmen AX GTI '91
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
herstellingen zijn idd geen probleem en zelfs redelijke kleine gaatjes keuren ze af. Aan de ene kant misschien wat streng, maar goed voor het behoud vd ax, en dan kom je zo'n zaken niet tegen want die ging met het polyester achter de koplampen al zeker vorig jaar afgekeurd zijn.jk wrote:In België heeft ook de discussie gespeeld over de gaten achter de koplampen. Die gaten zitten in niet-dragende carrosseriedelen.
De Autokeuring zegt echter dat de kreukelzone wordt aangetast door de gaten, als ik het goed heb begrepen. Men accepteerde op die plaatsen geen reparaties - dat standpunt schijnt men echter nu te herzien.
Misschien is het goed om nog eens met een kritisch ook naar de carrosserie te kijken en misschien valt het mee.
Het verlagen van de vering kan gevaarlijk zijn, o.a. qua veranderd stuurgedrag.
Wel balen dat ie er zo erg aan toe is... Kheb dit altijd al een leuk projectje gevonden. Succes er mee, en hopelijk vind je een goeie oplossing.
Ik heb wel nog een vrij harde sloper staan. Moest je plaatwerk nodig hebben...
Het is je niet echt gegund om met carbs te mogen rijden. Eerst al die zwarte Sport en nu deze... 
Ik vind het echt zwaar balen voor je.
Is er nog iets van te maken of wordt het een onderdelendonor?
Wel een beetje de nachtmerrie van een AX liefhebber: dat apk monteur hoofdschuddend opmerkt dat ze leuke occasions hebben staan.
Bij Citroën Amsterdam vertelden de monteurs laatst dat wat er nog rond rijdt aan AX'jes over het algemeen erg goed onderhouden is. Terwijl ze aan Saxo's regelmatig exemplaren over de vloer krijgen in een vergelijkbare slechte staat als deze GT.

Ik vind het echt zwaar balen voor je.
Is er nog iets van te maken of wordt het een onderdelendonor?
Wel een beetje de nachtmerrie van een AX liefhebber: dat apk monteur hoofdschuddend opmerkt dat ze leuke occasions hebben staan.
Kans op roest is misschien wat minder, maar gebreken aan fusees, koppakkingen en wiellagers zijn niet echt leeftijdgebonden.Rob GT wrote:Voor mij zijn dit soort dingen toch een reden om naar modernere auto's te kijken.
Bij Citroën Amsterdam vertelden de monteurs laatst dat wat er nog rond rijdt aan AX'jes over het algemeen erg goed onderhouden is. Terwijl ze aan Saxo's regelmatig exemplaren over de vloer krijgen in een vergelijkbare slechte staat als deze GT.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Hmmm het lijstje bevat op zich heel veel simpel op te lossen dingen. Klassieke problemen zoals massa, stadslichtje, dimlicht, thermostaathuisje, remverschil (87%), rotte achterdemper enzo. Roest, verkeerd gelegde remleidingen (bijna door op een aantal plekken), fusees, wiellagers, koppakking en loshangende kabelbomen zijn de voornaamste problemen.
Nog maar even goed nadenken over wat ik er mee ga doen.
Nog maar even goed nadenken over wat ik er mee ga doen.
AX GTI '91
Ik zou me toch wel tien keer bedenken voordat ik hem wegdeed.Tijmen wrote:Als ik nog verder ga qua AX-en ga ik waarschijnlijk de leuke onderdelen gebruiken. Anders een handige manier vinden om te sl*pen.Rio97 wrote:Is er nog iets van te maken of wordt het een onderdelendonor?
Bijna alles is wel te repareren.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Hmm..
Die achterdempers zijn pas een jaar oud (koni), de factuur heb je erbij gekregen, dat mag na een jaar ECHT niet rot zijn! Op garantie gooien..
De wiellagers (voorkant) zijn ook vorig jaar bij garage gedaan, heb ik de bon nog van, dus dat zou ook echt niet nu al stuk moeten zijn. Als je ff reageert op mn mailtjes, kan ik afspreken om die even langs te brengen.
Koppakking en draagarmen heb je erbij gekregen, dagje werk...
Die remleidingen vind ik nog steeds vaag, waar loopt het verkeerd dan? Delen die je moet vervangen wil ik desnoods wel vergoeden.
De rest tja, hij is vorig jaar zonder problemen goedgekeurd dus toen was dat in ieder geval niet het geval.. Hij heeft deze winter natuurlijk niet gereden dus dan rot het wel vast, goed losremmen en goede leidingen verhelpen het remverschil misschien wel al?
Die achterdempers zijn pas een jaar oud (koni), de factuur heb je erbij gekregen, dat mag na een jaar ECHT niet rot zijn! Op garantie gooien..
De wiellagers (voorkant) zijn ook vorig jaar bij garage gedaan, heb ik de bon nog van, dus dat zou ook echt niet nu al stuk moeten zijn. Als je ff reageert op mn mailtjes, kan ik afspreken om die even langs te brengen.
Koppakking en draagarmen heb je erbij gekregen, dagje werk...
Die remleidingen vind ik nog steeds vaag, waar loopt het verkeerd dan? Delen die je moet vervangen wil ik desnoods wel vergoeden.
De rest tja, hij is vorig jaar zonder problemen goedgekeurd dus toen was dat in ieder geval niet het geval.. Hij heeft deze winter natuurlijk niet gereden dus dan rot het wel vast, goed losremmen en goede leidingen verhelpen het remverschil misschien wel al?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Klopt! De einddemper is rot, maar daar kom ik wel overheen. De Koni's zijn prima en moeten alleen een standje zachter. Daarnaast moet de schroefset voor iets hoger om voldoende vering te krijgen.
Op het mailtje had ik nog niet gereageerd, omdat ik de afgelopen periode weinig tijd voor (en dus geen zin in) AX-klusjes heb gehad.
Maar goed, hij staat er nog en ik heb net eens zitten kijken voor een lascursus. Dat lijkt me nou nog eens leuk!
Op het mailtje had ik nog niet gereageerd, omdat ik de afgelopen periode weinig tijd voor (en dus geen zin in) AX-klusjes heb gehad.
Maar goed, hij staat er nog en ik heb net eens zitten kijken voor een lascursus. Dat lijkt me nou nog eens leuk!
AX GTI '91
Zoiets?Tijmen wrote:<snip> en ik heb net eens zitten kijken voor een lascursus. Dat lijkt me nou nog eens leuk!
http://www.rustbuster.nl/Workshops/Workshops.htm
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Nee, ik heb tijdens mijn studie 1 (één) middag lasprakticum gehad.Tijmen wrote:Ja, die had ik gezien! Heb je deze cursus/workshop toevallig ook gedaan?
Daarna zelf af en toe wat gehobbied.
Een paar jaar geleden een leerzaam cursusje electrisch lassen van 6 avonden gedaan aan de Doe-Het-Zelf School te Rotterdam, deels in het vroegere Nationale Nederlanden gebouw bij het Hofplein, en deels in de buurt van de Kralingse Plas op de Gemeentekwekerij.
(Daar eerder ook een cursus Metselen gedaan, met een echt Rotterdamse metselaar van wiens lesgeven ik niet meer bijkwam van het lachen af en toe).
http://www.doezelfschool.nl/
Mij vorig jaar opgegeven voor een semi-professionele cursus Autoplaatwerken bij Syntra in Aalst (bij Brussel) op zaterdag, maar daar door omstandigheden nooit aan toegekomen. Ik woon in België dus kon ik mij daarvoor opgeven.
Nu heb ik mij opgegeven voor een dag bij Rustbuster, om mijn vaardigheden qua Mig-lassen bij te spijkeren, want ik zie wat laswerk aankomen aan mijn 205 en aan mijn Land Rover.
Ik kwam aan deze workshop via de site van Blankers Unusual Classics
http://www.frost-auto.nl/
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Aha... jarig!
Gefeliciteerd Tijmen!
Gefeliciteerd Tijmen!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: