Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

gaaf die rally Jan, wel erg aan de prijs als je bedenkt dat het inschrijfgeld voor mijn afrika trip 650 euro was. Ok er zaten geen3 hotel overnachtingen bij ;).

Tripmaster voor een goede prijs. Reken maar op minimaal 250-300 euro voor een incomplete. Zelfs de heel erg oude halda tellertjes die alleen dmv een raderwerkje de afstand aangeven zitten rond die prijs.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Ikzelf heb op geen enkel gebied een hoge dunk van dit type schadeherstel.
Die Picasso heeft gewoon een zware klap gehad en dus kun je alleen vaststellen wat er allemaal krom en beschadigd is als je het hele ding uitgraaft en ook nog eens elk deel in detail bekijkt.
€11.500 klinkt als erg veel geld maar valt vies tegen. Bovendien werkt een tent als Care 90% van de gevallen in verzekeringsopdracht en daar zit een heel groot percentage 'vette rekening, veel winst' tussen. En als het dan een keer moeilijk wordt sluit dat niet goed aan bij hun 'snel geld verdienen' werkwijze.

Gelukkig is het niet je eigen auto Jan.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Bossie wrote:Een nieuwe tak van sport die we gaan ontdekken :D
Leuk, ben benieuwd :D

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

AX'je staat er momenteel aardig stil bij. Hij mocht nog even mee naar de Motormanagement meeting bij Renard en staat sindsdien weer stil. Aangezien Hester nu met de Saxo rijdt, mag de AX wat extremer worden. Dus momenteel zijn we lekker bezig om wat onderdelen te verzamelen. Afgelopen zaterdag even een ritje van bijna 350 km gemaakt met aanhanger achter de Picasso om een kooi te halen. Lekker ritje met dat winterse weer :lol: Ronald bedankt, ik zal hem een mooi plekje geven in mijn AX :)

Nu nog op zoek naar een setje mooie kuipstoelen. Zaterdag gaan we hier in de buurt een zaak bezoeken om proef te gaan zitten. Aangezien er de nodige km's gereden gaat worden met de AX, moeten de stoelen wel een beetje comfortabel zitten.

Deze week ook nog een Terratrip aangeschaft om de afgelegde afstand wat nauwkeuriger af te kunnen lezen. Dat gaan we wel nodig hebben tijdens Le Citron Pressé. De inschrijving voor dit evenement zit al vol (na oprekking van het aantal deelnemers van 50 naar 60 equipes).

Verder moet ik komend weekend even een nieuwe tellerkabel bestellen, de huidige heeft het nu echt begeven. Bij snelheden rond de 20 km/u slingert de wijzer tussen de 0 en 40 km/u heen en weer. Hoe sneller gereden wordt, hoe stiller de naald ligt. Bij 180 km/u ligt die helemaal stil.

Aankomend weekend maar een begin maken met het leeghalen van het interieur zodat de kooi er in kan. Ben benieuwd of het een beetje wil gaan lukken (en of het niet te koud is ;))

Image
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Mooie plannen. Succes ermee :D

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Als je die garage nou eens leeg haalt kun je binnen klussen :wink:

Mocht je nog ideeen willen op doen of proefzitten in mijn kuipjes, kom maar eens langs aangezien je nu dagelijks langs mijn "achtertuin" komt :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Gisteren een bezoekje gebracht aan Full Car Tuning in Nijkerk. Even gekeken naar kuipstoelen en gordels. Vandaag heen gegaan om 2 kuipstoelen en 2 setjes gordels te halen. De kuipjes zijn de QSP Drift 1 geworden en de gordels 4-punts budget van QSP in het rood. Stoelen konden gelijk meegenomen worden, gordels komen aankomende week binnen.

Vandaag 1 stoel gepast en daarna weer verder met het leeghalen van het interieur. Dat gaat nog niet zo snel, maar dat ligt aan mij ;) De mat kan er bijna uit en dan kan de kooi gepast worden. Gaten boren en malletjes maken voor de platen die aan de onderkant van de auto moeten komen.

De 1e stoel was ik al bijna kwijt

Image

Image
Image Image Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Mooie zeteltjes Jan, volgens mij staan ze straks bij Thomas op de kamer :wink: en mgen ze niet meer in de GT.

Groetjes, Henk
Last edited by Henk Bats on SunDec12, 2010 3:58:06 PM, edited 1 time in total.
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Zeer mooie kuipjes! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Mooie stoeltjes Jan.
Je bent nu wel echt aan de slag gegaan om een serieus racertje van je AX te maken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

idd mooie stoelen. Zullen vast mooi staan in de AX.

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Super jan, dezelfde als waar ik mee rond rij :)

je kunt btw de zijbevestiging nog wel aanpassen door er een gaatje bij te boren onder waardoor je wat lager zit :wink:

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX-Cruiser »

Stoel zou ik zo laag mogelijk monteren idd maar dat wist Jan al van m'n GTi ;)
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Hoe maak ik van mijn zoon een auto-fanaat? :D
Schaal-kuipjes zo te zien, en lekker breed?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Hey Jan, hou bij 't coaten wel rekening met de moffen die je gebruikt voor je kooi, mogelijk passen deze er niet zo lekker meer om na het coaten...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Ik heb de stoelen gisteren maar snel in de garage achter slot en grendel gezet om te voorkomen dat ze op Thomas zijn kamer terecht komen ;)

@TTF: goede tip. Het klopt, het zijn dezelfde als jij hebt. Hoe heb jij ze verder bevestigd? Je hebt zeker geen verstelbare rails gebruikt.

@ZX-Cruiser: het zal nog wel even zoeken zijn naar de juiste positie. Lukt het niet, dan kom ik wel bij jullie langs voor een setje custom frames ;)

@Browny: Ja, het zijn schalen, geen buizenframe. Ze zijn niet erg breed. Maar volgens Julya was ik afgevallen dus ik zou geen brede stoel nodig hebben ;)

@Mastenhose: daar had ik al aan gedacht. Ik overleg met de coater wel hoe dit het handigst gedaan kan worden. Thanks for reminding.
Image Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Ik heb een omp frame besteld, past goed, 1 gaatje boren en het past :)

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Hee Jan dat zijn mooie zetels voor Hester en jou!
Maar Thomas staat het ook goed hoor! :D
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Gisteren de gordels opgehaald. Het is nu niet echt weer om iets aan de AX te doen. Er ligt een dikke laag sneeuw op.

Image

Image
Image Image Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Nu nog in de kuipjes zetten en dan is Thomas compleet! :D
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Post Reply