Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Leuke bak hoor Fenwick, moet wat leuks mee gedaan worden ;-).

Als je echt niet uitkomt met de motorcode mag je wat mij betreft een motorwissel uithalen met mijn oude blok. Origineel en volgens mij ook nog wel met een leesbare code. Zal het later nog even controleren ;-).

Ben je er al een beetje uit met je versnellingsbak? Je mag ook mijn oude compleet uit elkaar trekken voor onderdelen, deze doet het namelijk weer prima maar ik had al een andere ter reserve (en heb die waarschijnlijk ook niet meer nodig :-P).
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Post by AlexanderB »

waar staat de motorcode eigenlijk? :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Pgoddijn wrote:Leuke bak hoor Fenwick, moet wat leuks mee gedaan worden ;-).

Als je echt niet uitkomt met de motorcode mag je wat mij betreft een motorwissel uithalen met mijn oude blok. Origineel en volgens mij ook nog wel met een leesbare code. Zal het later nog even controleren ;-).

Ben je er al een beetje uit met je versnellingsbak? Je mag ook mijn oude compleet uit elkaar trekken voor onderdelen, deze doet het namelijk weer prima maar ik had al een andere ter reserve (en heb die waarschijnlijk ook niet meer nodig :-P).
Dankje voor het aanbod, maar ik ga het zo proberen op te lossen. Ik heb de motorcode eens goed gepoetst en enkel de eerste letter is niet goed leesbaar. Gezien die karakters gemaakt zijn met 'puntjes', ga ik ze voorzichtig met een puntslag terug dieper maken. Ik ga ECHT geen blok swappen voor die eikels van het ministerie die persé een motorcode willen zien. Had het nu nog eens echt een 1.6 geweest...

En yup, ik heb terug een goeie bak. Ik heb de avond voor vroemdag noodgedwongen de bak van mijn bordeaux GTI ingebouwd. Nu ondervond ik wel dat die XSI-bak echt merkbaar korter was. Na wat opzoekwerk bleek dus dat een xsi-bak dezelfde eindverhouding heeft als een ax sport.

Ik denk dus dat ik mezelf een gewone 1.1 of GT-bak ga zoeken en daar die eindverhouding in ga steken om zo dus goedkoop een bak te hebben met sport-verhoudingen. Als het zo ver is puzzel ik wel wat in elkaar :)

wel vriendelijk van je! :D

(en de subaru bliijft standaard hoor. Ik heb de ax om aan te hobbiën :P Zo staat de subaru nu lekker bij de garagist voor een nieuwe fusee :oops: )

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

AlexanderB wrote:waar staat de motorcode eigenlijk? :)
Als je voor de auto staat, bevindt die zich ongeveer tussen het thermostaathuis en het uitlaatspruitstuk. Rechtsboven op het onderblok.

Bij de alu-blokken op bijna dezelfde plaats, maar iets lager.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

feli met deze niet ax uitbreiding
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Joost wrote:feli met deze niet AX uitbreiding
dankje


En de sub is sedert vandaag eindelijk gekeurd. Hier in België moet je een auto sowieso keuren bij verkoop, en dat moest dus nog gebeuren.
Na het vernieuwen van de fusee en 2 andere achterbandjes was hij er direct door! :)

Donderdag heb ik normaal mijn nieuwe kentekenplaten, en laat dat ook de dag zijn dat het hier nog wat bij zal sneeuwen. De ideale gelegenheid dus om awd wat beter te leren kennen :twisted:

Op de GT liggen nog steeds semi-slicks, maar ik rijd er quasi niet meer mee met dit weer. Ik heb wel nog een setje normale 13" wielen liggen met goeie banden, dus die ga ik monteren als ik nog eens in m'n garage geraak.
En ik moet erg dringend nog eens wat doen met de GTI. Misschien donderdag/vrijdag...

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

gefeleciteerd met de apk

en succes met de gti , de moed niet opgeven dude :wink:

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd met de apk 8)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

merci ^^

morgen en overmorgen ben ik normaal thuis omdat het te koud zal worden om te werken. Ik denk dat ik dan ff het schuurtje terug tijdelijk wat zal isoleren en verwarmbaar maken zoals vorig jaar.
Dan terug een leuk petrolkanon er in, en we kunnen sleutelen :) Nu is het daar pokkekoud.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hebben hier ook een garage waar ook weer wat in verstookt mag worden. Beetje nadelig dat ik eigenlijk voor de frisheid een schoorsteen moet bouwen...
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Pgoddijn wrote:Hebben hier ook een garage waar ook weer wat in verstookt mag worden. Beetje nadelig dat ik eigenlijk voor de frisheid een schoorsteen moet bouwen...
Die van ons ruik je wel wat, maar het valt wel mee :)
Ik laat ze wel zo vaak mogelijk uit want ze verbruikt 2l per uur.
Over verbruik gesproken, die subaru had bij z'n eerste tank 1 op 4.3 nodig :-/
Wel half uurtje sneeuwpret en nu en dan een klein driftje, maar voor de rest wel redelijk rustig gereden :s Wel bijna uitsluitend binnenwegen en bebouwde kom. Dat doet veel.
Volgende week gaat pa er een week mee werken. Hij rijdt rustiger, en hij doet mooiere trajecten voor een gunstig verbruik. Als ie dan nog steeds 1 op 6 ofzo verbruikt ga ik er toch eens mee naar de garage gaan.
Dit is echt niet doenbaar zo :s



Op axgebied terug wat bezig geweest de laatste dagen.
Afgelopen weekend heb ik mn semislicks eindelijk omgewisseld voor gewone wielen. Nu vooraan 13" en achteraan 15" :roll: Ach, het rijdt goed zo, en het axccereleert terug stukken sneller.
Ook nog wat zitten beunen aan die onleesbare motorcode. (radiator er zelfs uitgehaald om er goed aan te kunnen) Nu is ze leesbaar, en van zodra de vriend met garagekentekenplaten tijd heeft gaan we hem keuren. (kan nog wel een weekje duren...)

Verder ben ik inmiddels begonnen met het nieuwe hart voor het rallyprojectje. De opbouw heb ik er vanavond afgesleuteld. Morgen zijn waarschijnlijk de distributie en de cilinderkop aan de beurt.

Ik houd jullie op de hoogte :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Flinke verbruikers bij jullie. Een kachel met dorst, dan nog een Subaru en binnenkort ook nog een rallygebeuren :-). Gelukkig loopt België achter qua benzineprijzen :P
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Pgoddijn wrote:Flinke verbruikers bij jullie. Een kachel met dorst, dan nog een Subaru en binnenkort ook nog een rallygebeuren :-). Gelukkig loopt België achter qua benzineprijzen :P
zwijg me er van :evil: Kben nu aan het ecorunnen (niet helemaal maar toch redelijk) en na 80km is me bak alweer ruim 2/3 uit. Ik snap er niets meer van. Binnenkort toch maar es ff zien wat we daar aan kunnen doen want zo kan het niet verder.

Gisterenavond heb ik de cilinderkop er ff af getrokken, maar ik weet niet of ik helemaal blij ben met wat ik zie.

in 1 van de cilinderwanden zie je een rand:
je voelt em wel niet. Waarschijnlijk de cilinder waar de uitlaatklep van open heeft gestaan?
Image
tziet er ook wat bemokkeld uit
Image
Image

Image
Image

roestplekjes
Image

en hier kon ik 2 licht voelbare krasjes ontdekken:
Image

Image


de cilinderkop zag er goed uit:
Image
(nog niet vaak groen-uitslaande klepveren gezien :P)

onderblokje:
Image


stuart wilde ook op de foto
Image

alle zooi:
Image
Image

Wat zouden jullie doen met het onderblok? Zo te zien ligt het reeds erg lang stil :s Het is de bedoeling dat dit blokje wat opgepept wordt.

Of zouden jullie een andere basis zoeken?

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

(Of je wat aan 't onderblok hebt weet ik niet natuurlijk niet.)

Grappig dat groen... en Stuart is een Janette!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik zou met het onderblok gewoon eens langs een revisiebedrijf gaan. Die zien in 1 oogopslag of dit erg is of dat met enkel honen de cilinderwanden weer als nieuw zijn.
Image Image Image

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Ik gebruik een gaskanon in de garage, even een kwartierje aan en het is heerlijk warm binnen. Dan blijft het een paar uurtjes redelijk warm en dan weer aan.
Image

Ik zou ook met het onderblok naar een revisiebedrijf gaan.
Die gasten zien vaak meteen hoe of wat en dan weet jij ook waar je aan toe bent.

Wel lekker rommeltje, kan je het zo nog wel uit elkaar houden?
Straks houd je nog een paar schroefjes over...haha ;)
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

idd
naar een revisie bedrijf gaan , dan ben je zeker, vooral dat er nogal wat pk bij zullen komen , jou kenende :roll:

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

raoel wrote:(Of je wat aan 't onderblok hebt weet ik niet natuurlijk niet.)

Grappig dat groen... en Stuart is een Janette!
inderdaad, stuart is een janette!

kick-it wrote:Ik gebruik een gaskanon in de garage, even een kwartierje aan en het is heerlijk warm binnen. Dan blijft het een paar uurtjes redelijk warm en dan weer aan.
Image

Ik zou ook met het onderblok naar een revisiebedrijf gaan.
Die gasten zien vaak meteen hoe of wat en dan weet jij ook waar je aan toe bent.

Wel lekker rommeltje, kan je het zo nog wel uit elkaar houden?
Straks houd je nog een paar schroefjes over...haha ;)
Zoiets heb ik ook 1x in de schuur gezet, maar dat kwam me wat te duur uit. Tis hier niet geïsoleerd en als het erg koud is moet je het kanon eigenlijk constant laten blazen.
Maargoed, nu is het nog goed doenbaar zonder :)

En van rommel ist nog te doen hoor :D De schroefjes draai ik allemaal terug of steek ik ergens in een bakje. Die tafel ga ik wel nog opruimen ja. Volgende week heb ik normaal een nieuw rek met allemaal vakjes, en dat komt dan daar in normaal.

En inderdaad. Ik denk dat ik gewoon eens ga gaan naar iemand die er wat van kent. :) Tmoet iig een betrouwbaar blokje komen.
Ik houd jullie op de hoogte.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik ben vanmiddag met het motorblokje langsgeweest naar iemand die tu-motoren prepareert voor rally. Hij vertelde me dat het blokje nog in goeie staat is, maar honen eigenlijk nooit geen kwaad kan en eigenlijk niet zo duur is (~50€). Het is toch aan te raden om de olieschraapveren te vervangen, dusja dat gaan we doen hé.

Volgende week het onderblok maar eens uit elkaar halen en het dan binnenbrengen om te laten honen. :)
(kga wel nog ff moeten zien hoe dat allemaal in elkaar zit maar het lukt me vast wel)


En ik heb nog goed nieuws. Terwijl ik daar was heb ik vandaag terug de 106 rallye Gr N gereserveerd voor een rally in 2011. In Maart doe ik mee met de rallysprint Moorslede.
Het is dezelfde 106 als de vorige keer, maar deze heeft een nieuw kleurtje gekregen.
Image

(106 maxi kleuren als ik mij niet vergis)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Dat gaat weer een mooi blokje worden!
Succes er mee.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply