Linda (lindap89) oud: AX 1.1 TGE, nieuw: Suzuki Ignis 1.3
Moderator: webmasters
Bedankt voor de reacties
Hopelijk komen jullie autootjes er ook heelhuids doorheen
Heb de mijne daarom maar weer ff verwend met een poetsbeurtje vanavond
Misschien zie ik sommigen van jullie wel op Citromobile zondag 
Last edited by lindap89 on ThuSep29, 2011 8:36:04 PM, edited 1 time in total.
Weer op zoek naar Citroën
Weer eventjes een korte update over hoe t met t AXje gesteld is 
De 5-deurs skirtset is binnen
Gisteren opgehaald en vandaag aardig schoongemaakt + de resterende schroeven eruit gehaald
Dus binnenkort nog maar wat verder schoon laten weken en dan beginnen met schuren
Daarna wordt t tijd die gaatjes in die skirtset dicht te plamuren... Maar eerst eens zien hoe ik t allemaal aan m'n auto vast ga maken; misschien moet ik alsnog een paar gaatjes laten zitten als kit niet genoeg blijkt te zijn.. Maar ik ga toch liever niet in m'n AX boren!
Maar deze metamorfose is voor t AXje nog niet alles
Volgende week vrijdag gaat een vriend een type 1 GT bumper inclusief mistlampen voor me ophalen (h); dus daar heb ik ook nog even wat werk aan
Dat wordt ook schuren
En dan alvast naar de bedrading kijken.. Het knopje zit er in t dashboard maar moet even kijken of ik de bedrading al heb
Vast nog niet 
Misschien besluit ik dan meteen m'n spoiler ook op te schuren; dies ook nog steeds grijs
Als je je auto aanpakt moet je t ook goed doen he :P Als dit schuur+plamuurwerk gedaan is, moet natuurlijk alles ontvet worden & in de primer gezet + in de definitieve kleur gespoten worden... Dat wordt waarschijnlijk rood
(al is zwart ook wel makkelijk
)
Al met al nog behoorlijk wat werk allemaal; maar geeft niet
Is niet aan tijd gebonden
En alle tips/suggesties zijn welkom
Ook over de kleur 
De 5-deurs skirtset is binnen
Daarna wordt t tijd die gaatjes in die skirtset dicht te plamuren... Maar eerst eens zien hoe ik t allemaal aan m'n auto vast ga maken; misschien moet ik alsnog een paar gaatjes laten zitten als kit niet genoeg blijkt te zijn.. Maar ik ga toch liever niet in m'n AX boren!
Maar deze metamorfose is voor t AXje nog niet alles
Misschien besluit ik dan meteen m'n spoiler ook op te schuren; dies ook nog steeds grijs
Als je je auto aanpakt moet je t ook goed doen he :P Als dit schuur+plamuurwerk gedaan is, moet natuurlijk alles ontvet worden & in de primer gezet + in de definitieve kleur gespoten worden... Dat wordt waarschijnlijk rood
Al met al nog behoorlijk wat werk allemaal; maar geeft niet
En alle tips/suggesties zijn welkom
Hahahha ja dat klopt (maar ik msn ook vrij veel dus dan ben je gewend veel smileys te gebruiken en t staat wel vrolijk
). Maar dat AXje rijdt ook ontzettend lekker en ziet er nog erg goed uit. En er is bovendien vrijwel geen roestplekje te vinden (ff afkloppen hoor)
En de km stand is ook nog laag dus hij kan nog wel jaren vooruit!
De buurman toen hij die skirtset zag: "Zozo, volgens mij ben je nogal gehecht aan je autootje als je dat ervoor over hebt; had je niet beter meteen een GTi kunnen kopen?" Nou; ik weet niet hoor; maar er zijn toch geen 5deurs AX-en in GTi uitvoering en die ook zo zuinig rijden. En bovendien moet je er maar net eentje tegenkomen
Deze 5deurs AX kwam ik toevallig tegen dus waarom zou ik m laten staan 
En met ophalen van die skirtset: "O ik had eigenlijk een jongen verwacht" zei degene die open deed
.
De buurman toen hij die skirtset zag: "Zozo, volgens mij ben je nogal gehecht aan je autootje als je dat ervoor over hebt; had je niet beter meteen een GTi kunnen kopen?" Nou; ik weet niet hoor; maar er zijn toch geen 5deurs AX-en in GTi uitvoering en die ook zo zuinig rijden. En bovendien moet je er maar net eentje tegenkomen
En met ophalen van die skirtset: "O ik had eigenlijk een jongen verwacht" zei degene die open deed
Nou; dat valt ook wel mee hoor maar bedanktHaha, Je je bent behoorlijk technisch voor een vrouw.
En er zijn zeker veel forumgebruikers die ook zo zuinig/trots zijn op hun autootje ondanks dat er wel vaak wat mee is
-
Mastenhose
- profiel verwijderd

Bedankt voor de felicitaties allemaal 
Sorry; ben lang niet meer op t forum geweest door alle drukte
Maar een update van het AXje:
Afgelopen maandag zijn ALLE holle ruimtes ingespoten met waxoyl, de motorkapruimte én de onderkant (niet zelf gedaan; meegeholpen
)
Met een compressor in de achtertuin, een paar geleende pellets, veel karton en plastic (das t voordeel van werken op een tuindersbedrijf), wat planken en een half dagje werk was t autootje mooi zwart van binnen en onder
Nu nog even uit laten dampen (en natuurlijk alle overtollige zwarte vlekken wegpoetsen
) Dus nu over 2 of 3 jaar maar weer opnieuw
Een auto die hard is moet je toch zo proberen te houden 
Straks dan met de skirtset aan de gang..
Sorry; ben lang niet meer op t forum geweest door alle drukte
Maar een update van het AXje:
Afgelopen maandag zijn ALLE holle ruimtes ingespoten met waxoyl, de motorkapruimte én de onderkant (niet zelf gedaan; meegeholpen
Met een compressor in de achtertuin, een paar geleende pellets, veel karton en plastic (das t voordeel van werken op een tuindersbedrijf), wat planken en een half dagje werk was t autootje mooi zwart van binnen en onder
Straks dan met de skirtset aan de gang..
Last edited by lindap89 on ThuSep29, 2011 8:38:39 PM, edited 1 time in total.
Na een lange tijd niks meer te laten horen van t AXje, weer eens een update 
Veel gebeurd in de tussentijd
In m'n uppie een weekje naar het thuisland van m'n rooie rakker -juist; Frankrijk- op vakantie geweest. Heerlijk 3000 km gereden die week ofzoiets 
Aaah wat is Bourgondië mooi zeg

Uiteraard kon een fotosessie niet ontbreken
-beter gezegd: af en toe uitstappen onderweg en vlug n foto maken, Fransen die hun hoofd schudden omdat je langs de weg stopt (a) -gekke hollander- zie je ze echt denken
Hier enkele ervan 

Oja; dit is ook een avontuur.. ritje van 300 km door de Morvan gereden; slingerweggetjes, haarspeldbochten, om Lac des Pannecieres.. moest ik de berm in duiken voor n tegemoetkomende trekker, hup in een gat. Gevolg: 3 wielen op de grond, 1 wiel zweeft... Tja, wat doe je dan als meisje alleen in the middle of nowhere, zonder ook maar enig bereik of besef waar je exact bent
Juist: uitstappen en roepen "au secours, ma voiture" "voulez vous m'aider s'il vous plait?" Tja; dat was gek genoeg t eerste waar ik aan dacht... SHIT m'n auto!
Gelukkig stopte er nog n aardig boertje die n sleepkabel ging halen met z'n trekkertje
Autootje eruit getrokken en gelukkig werkte alles nog
Alles nog heel; geen krasje! Nieteens speling op t voorwiel :O Aah wat een geluk en wat een super auto!
En ook maar fotootje van mij met m'n AXje, pas geleden op de Veluwe

Helaas geen tijd meer voor t skirtset en bumper project... dus maar te koop gezet
Binnenkort maar wel de olie eens verversen, en remmen nakijken (want valt toch beetje tegen hoe goed ie nog remt na de 30.000 die ik er inmiddels mee gereden heb
) Klepdekselpakking is al vervangen
begon al beetje te lekken... Vandaag 17 km in de file, precies met een lekkende auto -rook de olie al binnen
- maar viel nog mee 
Nu ik erover nadenk... heb dus in die 2,5 jaar dat ik m heb de km stand op laten lopen van 54.000 naar 84.000 :O gaat goed
Echt alle weerstypen gehad en behoorlijk wat gezien in die tijd
Heerlijk wagentje 
Veel gebeurd in de tussentijd
Aaah wat is Bourgondië mooi zeg

Uiteraard kon een fotosessie niet ontbreken

Oja; dit is ook een avontuur.. ritje van 300 km door de Morvan gereden; slingerweggetjes, haarspeldbochten, om Lac des Pannecieres.. moest ik de berm in duiken voor n tegemoetkomende trekker, hup in een gat. Gevolg: 3 wielen op de grond, 1 wiel zweeft... Tja, wat doe je dan als meisje alleen in the middle of nowhere, zonder ook maar enig bereik of besef waar je exact bent
Gelukkig stopte er nog n aardig boertje die n sleepkabel ging halen met z'n trekkertje
En ook maar fotootje van mij met m'n AXje, pas geleden op de Veluwe

Helaas geen tijd meer voor t skirtset en bumper project... dus maar te koop gezet
Binnenkort maar wel de olie eens verversen, en remmen nakijken (want valt toch beetje tegen hoe goed ie nog remt na de 30.000 die ik er inmiddels mee gereden heb
Nu ik erover nadenk... heb dus in die 2,5 jaar dat ik m heb de km stand op laten lopen van 54.000 naar 84.000 :O gaat goed
Dankjewel
Idd; deze kan nog jaren mee!
Trouwens; die opel corsa van die vriendin waar ik t over had (uit wat zal t zijn? 2000 ofzo?), is al afgeschreven
Kostte haar weer 500 euro aan onderdelen.
Dies stiekem wel jaloers op mijn AXje

"wauw zo oud al en nog zo goed
"
T bewijs: Lang leve Citroën
Trouwens; die opel corsa van die vriendin waar ik t over had (uit wat zal t zijn? 2000 ofzo?), is al afgeschreven
Dies stiekem wel jaloers op mijn AXje
"wauw zo oud al en nog zo goed
T bewijs: Lang leve Citroën