Linda (lindap89) oud: AX 1.1 TGE, nieuw: Suzuki Ignis 1.3

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Bedankt voor de reacties :D Hopelijk komen jullie autootjes er ook heelhuids doorheen ;) Heb de mijne daarom maar weer ff verwend met een poetsbeurtje vanavond :) Misschien zie ik sommigen van jullie wel op Citromobile zondag ;)
Last edited by lindap89 on ThuSep29, 2011 8:36:04 PM, edited 1 time in total.
Weer op zoek naar Citroën

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Gefeliciteerd met de APK (y)
lindap89 wrote:Een vriendin van me had ook APK met haar auto, maar die was alleen al 1100 euro aan reparatie kwijt net als het vorige jaar maarja; wat wil je ook met een (sl)OPEL (s)C(h)ORS(en) (m)A(ar) ;)
:laughing3:

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Weer eventjes een korte update over hoe t met t AXje gesteld is ;)

De 5-deurs skirtset is binnen :) Gisteren opgehaald en vandaag aardig schoongemaakt + de resterende schroeven eruit gehaald :P Dus binnenkort nog maar wat verder schoon laten weken en dan beginnen met schuren ;)

Daarna wordt t tijd die gaatjes in die skirtset dicht te plamuren... Maar eerst eens zien hoe ik t allemaal aan m'n auto vast ga maken; misschien moet ik alsnog een paar gaatjes laten zitten als kit niet genoeg blijkt te zijn.. Maar ik ga toch liever niet in m'n AX boren! :roll:

Maar deze metamorfose is voor t AXje nog niet alles :) Volgende week vrijdag gaat een vriend een type 1 GT bumper inclusief mistlampen voor me ophalen (h); dus daar heb ik ook nog even wat werk aan :) Dat wordt ook schuren ;) En dan alvast naar de bedrading kijken.. Het knopje zit er in t dashboard maar moet even kijken of ik de bedrading al heb :P Vast nog niet ;)

Misschien besluit ik dan meteen m'n spoiler ook op te schuren; dies ook nog steeds grijs ;)

Als je je auto aanpakt moet je t ook goed doen he :P Als dit schuur+plamuurwerk gedaan is, moet natuurlijk alles ontvet worden & in de primer gezet + in de definitieve kleur gespoten worden... Dat wordt waarschijnlijk rood ;) (al is zwart ook wel makkelijk :roll:)

Al met al nog behoorlijk wat werk allemaal; maar geeft niet :) Is niet aan tijd gebonden :)

En alle tips/suggesties zijn welkom :D Ook over de kleur ;)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

ik zou bijna kunnen opmaken uit het aantal smilies in je posts, dat je ontzettend blij bent met je ax. :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Hahahha ja dat klopt (maar ik msn ook vrij veel dus dan ben je gewend veel smileys te gebruiken en t staat wel vrolijk ;)). Maar dat AXje rijdt ook ontzettend lekker en ziet er nog erg goed uit. En er is bovendien vrijwel geen roestplekje te vinden (ff afkloppen hoor) ;) En de km stand is ook nog laag dus hij kan nog wel jaren vooruit!

De buurman toen hij die skirtset zag: "Zozo, volgens mij ben je nogal gehecht aan je autootje als je dat ervoor over hebt; had je niet beter meteen een GTi kunnen kopen?" Nou; ik weet niet hoor; maar er zijn toch geen 5deurs AX-en in GTi uitvoering en die ook zo zuinig rijden. En bovendien moet je er maar net eentje tegenkomen ;) Deze 5deurs AX kwam ik toevallig tegen dus waarom zou ik m laten staan ;)
En met ophalen van die skirtset: "O ik had eigenlijk een jongen verwacht" zei degene die open deed :lol: .

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Haha, Je je bent behoorlijk technisch voor een vrouw. Maar mooi dat de auto in goeie handen is. En je bent zo aan het forum te zien niet de eneige die blij is met een AX. Ik tevens ook nog steeds buiten alle narigheid om. Maar dat houdt me wel bezig :D

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Haha
Last edited by lindap89 on TueMay18, 2010 6:39:17 PM, edited 1 time in total.

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Haha, Je je bent behoorlijk technisch voor een vrouw.
Nou; dat valt ook wel mee hoor maar bedankt ;) Ik hoop inderdaad wel veel over auto's te leren ja :) Haynes ligt al klaar ;) Een band verwisselen en spoiler monteren lukt al, dus dat is een begin :P Maar weet niet of het skirtset projectje goed gaat lukken hoor :P

En er zijn zeker veel forumgebruikers die ook zo zuinig/trots zijn op hun autootje ondanks dat er wel vaak wat mee is ;) Het houdt je zeker bezig en je blijft leren!

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

lindap89 wrote: Maar weet niet of het skirtset projectje goed gaat lukken hoor :P
Dat komt vast wel goed :wink:
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd, word tijd voor een update :D

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Gefeliciteerd!
Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

gefeliciteerd! :) nog net op tijd

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Hey Linda, van harte gefeliciteerd!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Uurtje te laat, maar alsnog van harte!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Bedankt voor de felicitaties allemaal :D

Sorry; ben lang niet meer op t forum geweest door alle drukte ;)

Maar een update van het AXje:

Afgelopen maandag zijn ALLE holle ruimtes ingespoten met waxoyl, de motorkapruimte én de onderkant (niet zelf gedaan; meegeholpen ;) )

Met een compressor in de achtertuin, een paar geleende pellets, veel karton en plastic (das t voordeel van werken op een tuindersbedrijf), wat planken en een half dagje werk was t autootje mooi zwart van binnen en onder :) Nu nog even uit laten dampen (en natuurlijk alle overtollige zwarte vlekken wegpoetsen ;)) Dus nu over 2 of 3 jaar maar weer opnieuw ;) Een auto die hard is moet je toch zo proberen te houden :)

Straks dan met de skirtset aan de gang..
Last edited by lindap89 on ThuSep29, 2011 8:38:39 PM, edited 1 time in total.

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Na een lange tijd niks meer te laten horen van t AXje, weer eens een update ;)

Veel gebeurd in de tussentijd :) In m'n uppie een weekje naar het thuisland van m'n rooie rakker -juist; Frankrijk- op vakantie geweest. Heerlijk 3000 km gereden die week ofzoiets ;)

Aaah wat is Bourgondië mooi zeg :D

Image

Uiteraard kon een fotosessie niet ontbreken :) -beter gezegd: af en toe uitstappen onderweg en vlug n foto maken, Fransen die hun hoofd schudden omdat je langs de weg stopt (a) -gekke hollander- zie je ze echt denken ;) Hier enkele ervan :)

Image

Image

Oja; dit is ook een avontuur.. ritje van 300 km door de Morvan gereden; slingerweggetjes, haarspeldbochten, om Lac des Pannecieres.. moest ik de berm in duiken voor n tegemoetkomende trekker, hup in een gat. Gevolg: 3 wielen op de grond, 1 wiel zweeft... Tja, wat doe je dan als meisje alleen in the middle of nowhere, zonder ook maar enig bereik of besef waar je exact bent ;) Juist: uitstappen en roepen "au secours, ma voiture" "voulez vous m'aider s'il vous plait?" Tja; dat was gek genoeg t eerste waar ik aan dacht... SHIT m'n auto!
Gelukkig stopte er nog n aardig boertje die n sleepkabel ging halen met z'n trekkertje :) Autootje eruit getrokken en gelukkig werkte alles nog :D Alles nog heel; geen krasje! Nieteens speling op t voorwiel :O Aah wat een geluk en wat een super auto!

En ook maar fotootje van mij met m'n AXje, pas geleden op de Veluwe :)

Image

Helaas geen tijd meer voor t skirtset en bumper project... dus maar te koop gezet :(

Binnenkort maar wel de olie eens verversen, en remmen nakijken (want valt toch beetje tegen hoe goed ie nog remt na de 30.000 die ik er inmiddels mee gereden heb ;) ) Klepdekselpakking is al vervangen :) begon al beetje te lekken... Vandaag 17 km in de file, precies met een lekkende auto -rook de olie al binnen :roll: - maar viel nog mee :)

Nu ik erover nadenk... heb dus in die 2,5 jaar dat ik m heb de km stand op laten lopen van 54.000 naar 84.000 :O gaat goed :D Echt alle weerstypen gehad en behoorlijk wat gezien in die tijd :) Heerlijk wagentje (y)

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Leuke foto's.
En pas 84 dzd km's... deze AX kan nog jaaaaren mee ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Dankjewel :) Idd; deze kan nog jaren mee!

Trouwens; die opel corsa van die vriendin waar ik t over had (uit wat zal t zijn? 2000 ofzo?), is al afgeschreven :P Kostte haar weer 500 euro aan onderdelen.
Dies stiekem wel jaloers op mijn AXje ;) :P
"wauw zo oud al en nog zo goed :shock: "

T bewijs: Lang leve Citroën :D

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Mooie foto's uit stokbroodland :)
Klinkt bekend, in je uppie met de ax lekker door frankrijk crossen op vakantie, al kan ik geen woord frans, dus een sleepkabel-halende boer had ik niet kunnen aanspreken.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Ze spreken ook wel Engels hoor, al doen ze alsof dat niet kan ;-) Kan toch het beste in het Frans proberen.

84k.. zo goed als nieuw :)

Volgens mij heb je hele leuke wieldoppen, heb je er een close-up van? Glimmen ze nou?? :-)

Post Reply