Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
En toen liet de AX mij zomaar staan na een koude nacht...
Gelukkig nadat ik al wat voortekenen gekregen had dat het probleem met de Accu wel eens aanstaande zou kunnen zijn, dus dan maar eerst een verse accu erin
En toen was het tijd om de klapruitjes te installeren:
Oude eruit
Bevestiging sluit erg mooi aan met het C-stijl plastic helemaal super!
En zo ziet dat er dan van binnen uit:
En van buiten zo:
En nog een totaaloverzicht:
Helaas begon het toen te regenen, waardoor het bij een klapruitje is gebleven, andere komt spoedig nu weet ik dankzij de regen wel dat die ene in ieder geval waterdicht is
Gelukkig nadat ik al wat voortekenen gekregen had dat het probleem met de Accu wel eens aanstaande zou kunnen zijn, dus dan maar eerst een verse accu erin
En toen was het tijd om de klapruitjes te installeren:
Oude eruit
Bevestiging sluit erg mooi aan met het C-stijl plastic helemaal super!
En zo ziet dat er dan van binnen uit:
En van buiten zo:
En nog een totaaloverzicht:
Helaas begon het toen te regenen, waardoor het bij een klapruitje is gebleven, andere komt spoedig nu weet ik dankzij de regen wel dat die ene in ieder geval waterdicht is
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mooi klapruitje Johan.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Dat is het verschil tussen phase 1 en 2Punaxio wrote:.......
Terecht dat je die rand zwart geverfd hebt. Ik had in mijn AX kale ruitjes en dan zag je het rubber zo goed. Zag er onafgewerkt uit.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Dankje voor de positieve reacties! Ben zelf ook erg tevreden over het resultaat! De tip overde holle wand pluggen in de howto is geweldig!
Ben ook wel benieuwd naar dat andere ruitje, ook of dat door de verf niet gaat lekken.
Weet inderdaad dat dat het verschil is tussen ph 1 en 2, maar 2 verschillende is natuurlijk niet mooi, dus dit leek me de beste oplossing :)
Ben ook wel benieuwd naar dat andere ruitje, ook of dat door de verf niet gaat lekken.
Weet inderdaad dat dat het verschil is tussen ph 1 en 2, maar 2 verschillende is natuurlijk niet mooi, dus dit leek me de beste oplossing :)
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Rubber zelf ziet er eigenlijk nog best goed uit (niet uitgedroogd), heb het idee bij de klep dat ik die beter moet stellen misschien met de balk onderin de kofferbak waar het slotje op vastklikt.
Maar zijn die klapruitjes ook strakker dicht te doen, bijv. Met de bevestiging van de ruitjes, dat lijkt me namelijk wel...
Heb trouwens naar aanleiding van een tip van iemand hier op een meeting de rubbers met schoonmaak azijn schoon gemaakt, werkt perfect! :)
Maar zijn die klapruitjes ook strakker dicht te doen, bijv. Met de bevestiging van de ruitjes, dat lijkt me namelijk wel...
Heb trouwens naar aanleiding van een tip van iemand hier op een meeting de rubbers met schoonmaak azijn schoon gemaakt, werkt perfect! :)
Raam en deurrubbers rond deze tijd altijd even invetten met zuurvrije vaseline inderdaad.
Blijft het rubber mooi soepel, (redelijk) waterdicht en vorstvrij.
Voor de liever lui dan moe mensen is vaseline ook in een spuitbus verkrijgbaar. Wat ik dus heb.
Ook ideaal voor de stekkertjes aan de kabelboom onder de motorkap.
Weer goed bezig Johan!
Blijft het rubber mooi soepel, (redelijk) waterdicht en vorstvrij.
Voor de liever lui dan moe mensen is vaseline ook in een spuitbus verkrijgbaar. Wat ik dus heb.
Ook ideaal voor de stekkertjes aan de kabelboom onder de motorkap.
Weer goed bezig Johan!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Dankje voor de tip dan zal ik van de week eens wat vaseline gaan halen bij de bouwmarkt.
Vandaag het tweede klapruitje geinstalleerd en ook deze aan de 6-liter watertest onderworpen en hij lijkt ook waterdicht te zijn
En daarna even gekeken of ik de rest alvast wat waterdichter kon krijgen. Lukte redelijk, bij de bestuurdersdeur heb ik het palletje waar het slot op valt losgeschroefd en een paar mm verder naar binnen vastgedraaid zodat de deur strakker op het rubber klemt.
Ditzelfde gedaan bij de achterklep, maar helaas bij het opnieuw vastzetten brak een boutje af
Blijft nog steeds wel goed zitten, maar binnenkort toch maar eens kijken of dat uit te boren is of iets dergelijks.
Vandaag het tweede klapruitje geinstalleerd en ook deze aan de 6-liter watertest onderworpen en hij lijkt ook waterdicht te zijn
En daarna even gekeken of ik de rest alvast wat waterdichter kon krijgen. Lukte redelijk, bij de bestuurdersdeur heb ik het palletje waar het slot op valt losgeschroefd en een paar mm verder naar binnen vastgedraaid zodat de deur strakker op het rubber klemt.
Ditzelfde gedaan bij de achterklep, maar helaas bij het opnieuw vastzetten brak een boutje af
Blijft nog steeds wel goed zitten, maar binnenkort toch maar eens kijken of dat uit te boren is of iets dergelijks.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Nee dat zijn plakresten van de dubbelzijdige plakkers van het kofferbakmatje, maar door de lekkage heb ik het matje even op de verwarming liggen om droog te wordenMastenhose wrote:Dat is balen, dat 't boutje afgebroken is!
Wat zie ik trouwens op die laatste foto naast de kop van de bout van je reservewielbeugel? Geen roest hoop ik?
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dan is 't goed!Johannus wrote:Nee dat zijn plakresten van de dubbelzijdige plakkers van het kofferbakmatje, maar door de lekkage heb ik het matje even op de verwarming liggen om droog te wordenMastenhose wrote:Dat is balen, dat 't boutje afgebroken is!
Wat zie ik trouwens op die laatste foto naast de kop van de bout van je reservewielbeugel? Geen roest hoop ik?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
bij de bouwmarkt ook even een tegendraadse tap meenemen? is n speciaal tooltje wat je kan gebruiken om afgebroken bouten mee uit te krijgen, gaatje boren tap dr tegen de klok in draaien, en dan rustig doordraaien tot ie niet verder wil, dan heeft ie grip en kan je verder draaien om de bout dr uit te krijgen (ligt in de 5-euro-bakken soms)
(gradatie succes hangt natuurlijk ook af van waarom de bout afbrak, ging ie dr zo moeilijk in, of was ie gewoon gaar? als ie dr moeilijk in wil, issie dr misschien ook niet makkelijk uit te krijgen, dan word t gat uitboren en opnieuw tappen maatje groter, of kijken of ie aan de andere kant uitsteekt dat je met n tang aan de gang kan..
(gradatie succes hangt natuurlijk ook af van waarom de bout afbrak, ging ie dr zo moeilijk in, of was ie gewoon gaar? als ie dr moeilijk in wil, issie dr misschien ook niet makkelijk uit te krijgen, dan word t gat uitboren en opnieuw tappen maatje groter, of kijken of ie aan de andere kant uitsteekt dat je met n tang aan de gang kan..