Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Joost wrote:post eens een foto van de bouten.
Op de sloop waar ik gewerkt heb hadden we speciale doppen welke je op dolgedraaide moeren/bouten kon slaan om ze zodoende los te krijgen.
Image
(lees net dat het 'turbine-doppen' zouden moeten zijn? Weet het alleen niet zeker...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Bedankt voor de tips. Ik zal er zeker eens naar kijken. :)
Eerst maar eens die GTI afwerken zodat die gekeurd kan worden en ik hem kan demonteren.

Gisteren om deze FIA-gekeurde rolkooi gereden voor de GTI. Het leuke aan deze Citroën-sport rolkooi is dat deze uit een origineel door Citroën sport opgebouwde AX GTI komt. (die had indertijd al een sequentiële 6-vbak etc)

Image
Image
Image
Image

Blij dat ik deze al heb!

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

wowie , die ziet er keurig uit , ziet er een hele mooie koop uit (y)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

jb wrote:wowie , die ziet er keurig uit , ziet er een hele mooie koop uit (y)
dankje,
jouw materiaal ligt hier ook nog hoor ;)

Ik geloof dat ik nog ff verantwoordig moet afleggen waarom ik nu die GT voornamelijk sloop...
Image
Image
Image
Image

Zegt genoeg denk ik. Kvind het wel enorm zonde omdat hij voor de rest gewoonweg bijna 100% roestvrij is :( (op 2 plekjes op het dak na)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Kooi ziet er netjes uit, ik vroeg me inderdaad af waarom sloop?

Maar na het zien van de foto's is verder commentaar totaal overbodig.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Henk Bats wrote:Kooi ziet er netjes uit, ik vroeg me inderdaad af waarom sloop?

Maar na het zien van de foto's is verder commentaar totaal overbodig.

Groetjes, Henk
inderdaad, dat wilde ik toch ff verduidelijken
En als je de meetlat nam was het ook wel duidelijk.
Anderhalve cm verschil tussen de wielcenters l/R en een veerpootbrug kon je er niet opsteken zonder ze te verstellen.

En zo zag de onderkant er op die plek uit:
Image
(al was dat na nadere controle nog niet noodzakelijk zó erg)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ik heb gisterenmiddag het hart uit de GTcarb gehaald dat moet dienen voor het nieuwe project:
Image


hier naast zijn nieuwe vriendin. Hopelijk komt er nog wat van. Ik heb ze alvast dicht naast elkaar gelegd.
Image

de donor:
Image
Tegenwoordig haal ik de motortjes uit zonder takel. Ik maak het motorblok bijna los en rol er een plankje met wielen onder. Dan laat ik de koets zakken tot het motorblok op het karretje ligt. Dan maak ik alles los en krik ik de neus terug zo hoog mogelijk waarna ik het plankje en blok gewoon weg kan rollen.
Superhandig zo :) (methode met dank aan marc)

verder begonnen met de grote kuis:
Image


De pimp mag een beetje rusten:
Image

morgen de gti keuren :P

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Post by joop »

Succes!

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Zonde van de GT, maar wel duidelijk waarom je hem sloopt.

Zo te zien heb je voldoende projecten staan.
Tof die type 1 AX'en.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

idd mooi spul. Vooral die grijze PH1 :oops: Als ik hem zo zie.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

dankje!

En vanmorgen naar de keuring geweest dus.
De auto is dus technisch volledig in orde, maar ze kunnen mijn gelijkvormigheidsattest nog niet aanvragen zolang ze mijn motornummer niet kunnen lezen :evil: :evil:
En het is echt niet leesbaar...

Echt, ik heb het nu wel serieus gehad met die belgische syfiliskeuring!! :twisted: :twisted: :x

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Man, dat is vervelend!
Ik snap niet dat ze dat persé willen hebben.

Ik had pas gekeken of ik die van mij kon lezen, maar dat is ook niet mogelijk, er zijn misschien 3 cijfer te lezen, maar de rest echt niet.

Kan je niet het nummer van een ander blok, wat je wel kan lezen, geven?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

@fenwick, echt zuur!
op die gietijzerblokjes is het niet eens af te lezen als het blok in de garage ligt! op mijn NFZ was het helemaal niet te vinden...
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

kick-it wrote:Man, dat is vervelend!
Ik snap niet dat ze dat persé willen hebben.

Ik had pas gekeken of ik die van mij kon lezen, maar dat is ook niet mogelijk, er zijn misschien 3 cijfer te lezen, maar de rest echt niet.

Kan je niet het nummer van een ander blok, wat je wel kan lezen, geven?
Zij hebben ook die motorcode hoor. Ze twijfelden enkel tussen KFZ en NFZ. Het eerste karakter is dus onleesbaar. En die NFZ is natuurlijk juist een 1.6-blok...
Ik kan wel niet zeggen dat ze geen moeite gedaan hebben. Ze zijn er met 2 personen zeker een kwartier mee bezig geweest.
Met schuurpapier en krijt etc..

En het ergste is dat het motorblok er direct uit gaat na de keuring om vervangen te worden door een ander blok...

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

q01z wrote:@fenwick, echt zuur!
op die gietijzerblokjes is het niet eens af te lezen als het blok in de garage ligt! op mijn NFZ was het helemaal niet te vinden...
Idd,
Ik heb 4 GTIblokjes en bij geen enkele is het af te lezen...

Vorig jaar bij de GT kon ik nog wat foefelen, maar bij deze zijn er geen alu plaatjes met diezelfde code. (en dat zullen ze nu toch wel doorhebben moest ik dat doen)
Ik geloof dat we de truc van de foor gaan moeten toepassen.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik had al het vermoeden dat die kooi bij jou terecht zou gaan komen! ;)
Ziet er goed uit! Wel balen van je keuring, zo is er altijd wat he?! :roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Mastenhose wrote:Ik had al het vermoeden dat die kooi bij jou terecht zou gaan komen! ;)
Ziet er goed uit! Wel balen van je keuring, zo is er altijd wat he?! :roll:
hehe ja. Ik kon ze wel gebruiken natuurlijk ;)

En idd, ik ben echt enorm pissig vandaag. Niet normaal! Verschrikkelijk
Dan heb je een ax die net goedgekeurd is voor de keuring (na toch aardig wat werk!!) en dan kan je er nog niet aan beginnen omdat die stomme motorcode niet leesbaar is. En het is dan nog het originele blok!

Voor die ene keer dat ik met een normaal blok naar de keuring ga kan het dan niet :roll:
En al die leuke onderdeeltjes liggen hier te wachten op montage. En nu heb ik tijd. Binnen 3-4 maand alweer niet meer ivm werk.

:evil: :evil: :evil: :evil: :wall :argue
ImageImage

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

GODMILJAAAR!!!

IK HÁÁT GELIJKVORMIGHEIDSATTESTEN!

/wesley

Maar serieus, dit zuigt echt big-time! Wat is nou precies die foor-methode?
Succes met de workaround in ieder geval!

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Laten keuren als 'Alleenstaand Geval'?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

degene wrote:GODMILJAAAR!!!

IK HÁÁT GELIJKVORMIGHEIDSATTESTEN!

/wesley

Maar serieus, dit zuigt echt big-time! Wat is nou precies die foor-methode?
Succes met de workaround in ieder geval!
Er zelf het nummer HER-inkloppen. Geen vervalsing, maar gewoon verduidelijking dus.
Maar eerst maar ff voorzichtig met een staalborstel zien of het echt niet af te lezen valt.

@ jk
Dat blijft hetzelfde. Ze moeten sowieso weten welk type motor er in ligt om hem te homologeren. Daarbij krijg je een ax met zogezegd 1.6 in nooit gehomologeerd. Bovendien zou ik dan denk ik problemen krijgen met de keuring als rallyauto want daar zijn dan ook nog eens homologaties voor.

Wat ik trouwens ook kon gedaan hebben is hem direct nog voor het invoeren hem ombouwen naar rallywagen en hem dan pas keuren, maar als rallywagen. Dan moeten ze ook de motorcode kunnen lezen, maar dan heb je het blok er naast gehad en heb je wel de gelegenheid om die code leesbaar te maken.
Ik kan het nu nog zo doen, maar dan moet ik opnieuw beginnen en nogmaals 110€ dokken.

Post Reply