Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Ceristimo wrote:@Punaxio
Dus die van Mirka komt hier in. Maar pas na de winter denk ik. Nu niet zo'n zin in.
Mocht ik dan een envelope tegenkomen, laat ik het je weten. Maarja, dat duurt nog wel een paar maandjes.
Een gewone standaard mat is een stuk dunner dan de GT mat die er in ligt, betekent ook iets meer lawaai als je die er in legt.. Ik heb nog wel de originele matten voor je zodat je de slijtplek aan de passagierskant niet ziet? De bestuurderskant alleen mist. Interesse of mogen ze weg?

En over die evelope. Dankje wel. Heb het er maar bij gelaten maar als die tevoorschijn komt dan zou dat mooi zijn! :D

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Nóg meer lawaai? :shock:...M'n autoradio trekt het nu al niet bij 150 Km/h...Is me niet opgevallen dat deze stiller zou moeten zijn dan Mirka. Bij beide wordt je doof...:roll:

Matjes heb ik van Mirka nog. Gooi die er wel in. En geen wonder dat jij de bestuurdersmat mist...Die heb ik namelijk... Heb hem er alleen uitgehaald omdat 'ie steeds onder het koppelingspedaal ging zitten.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

kijk eens of de schokdemperbout vast zit die hem in de poot moet houden.
auto opkrikken
stoefhoes omhoog
aan de ring voelen

tussentijds hopen dat hij niet van de krik flikkert en dat je vingers tussen de windingen komen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Joost wrote:tussentijds hopen dat hij niet van de krik flikkert en dat je vingers tussen de windingen komen.
:lol:
mooi verwoord Joost!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Assteuntje onder de achterste draagarm bevestiging, en je loopt geen risico meer... 8)

Ik begin haast al te praten als iemand die denkt verstand van auto's te hebben... :roll:

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Ceristimo wrote:
Matjes heb ik van Mirka nog. Gooi die er wel in. En geen wonder dat jij de bestuurdersmat mist...Die heb ik namelijk... Heb hem er alleen uitgehaald omdat 'ie steeds onder het koppelingspedaal ging zitten.
HAHA:P meen je. Inderdaad komt ie steeds onder het ontkoppelingspedaal. Maar er zitten van die haakjes bij die je in de mat kan draaien of zijn ze er al weer uit? :P
Ging altijd los.....

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Bossie wrote:
Ceristimo wrote: 'k Weet niet of 'ie met een loszittende bestuurdersstoel nog door de APK komt.
Nope, met een loszittende stoel kom je niet door de APK.
Daarmee ben ik in mei wel door de APK gekomen met dezelfde auto.
Maar toen was er wel meer met de auto mis als verschil op de achterremmen van 41% en een lekke uitlaat.
Blijkt dat dat APK keuringsstation bijna altijd alles goedkeurd en op dit moment zijn keuringsbevoegdheid kwijt is :lol:

Maar in principe wordt ie daar op afgekeurd inderdaad.

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Die uitlaat is nog steeds lek. Maareh, heb jij ooit iets aan dat remverschil gedaan, of kan ik erop rekenen dat 'ie nog steeds zoveel remverschil heeft?

Dat wist ik niet...Extra APK puntje...

Als ik vol in de ankers ga (dat de wielen blokkeren) heb ik niet echt het idee dat 'ie een bepaalde kant opduikt ofzo. Maarja, achter remt 'ie natuurlijk sowieso niet zoveel, dus remverschil achter zal je in de praktijk wel niet echt vernemen.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Met een rustig gangetje de handrem aantrekken,

achteruit merk je, geloof ik, nog sterker dan vooruit.

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Ceristimo wrote:Die uitlaat is nog steeds lek. Maareh, heb jij ooit iets aan dat remverschil gedaan, of kan ik erop rekenen dat 'ie nog steeds zoveel remverschil heeft?

Dat wist ik niet...Extra APK puntje...

Als ik vol in de ankers ga (dat de wielen blokkeren) heb ik niet echt het idee dat 'ie een bepaalde kant opduikt ofzo. Maarja, achter remt 'ie natuurlijk sowieso niet zoveel, dus remverschil achter zal je in de praktijk wel niet echt vernemen.
Dat is gerepareerd! :)

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

@Punaxio
Fijn, fijn, fijn :). Dat idee had ik ook al, omdat zoals ik al eerder zei de auto niet echt scheef wegtrekt als ik 'm vol de ankers intrap. Bruinwitje vloog dan zijdelings over 't asfalt, en Mirka...Nouja, die remde gewoon überhaupt niet zo best...

Heb trouwens wel het idee dat ik een druppie olie onder de auto zag liggen ter hoogte van de versnellingsbak. Nou is dit een studentenflat en de parkeerplaats staat vol met olielekkende Golfjes en Peugeot 106jes (maar slechts één AX. Ha!), dus een oliedruppel (zelfs een verse) hoeft niet persè van je eigen auto afkomstig te zijn.
Ga het effe in de gaten houden, en anders een keerring vervangen vrees ik. Maarja, dat moet nu binnen een uur te doen zijn...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Ceristimo wrote:Ga het effe in de gaten houden, en anders een keerring vervangen vrees ik. Maarja, dat moet nu binnen een uur te doen zijn...
Heb je de keerringen niet vervangen met de aandrijfassenwissel?

Voor die paar euro gewoon altijd meenemen. Net zo goed als de asmoer...

Asmoer kún je trouwens 1 keer hergebruiken, links en rechts omwisselen en je kan hem weer op een andere locatie borgen.

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Paar euro? Het was 14 euro voor de ene keerring en 17 voor de andere. Asmoeren waren 4 euro 't stuk.

Had begrepen dat het niet echt nodig was de keerring te vervangen wanneer die nog goed was...Hmmm
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Image

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

:| Dacht dat hier de dealer duur was... volgens mij zit je normaal op rond de 7euro per keerring :)

Je kan ze wel her gebruiken.. als je goed oplet dat ze niet beschadigd zijn.
Even voelen, kijken of die nog mooi glad is de binnenste ring.
Verder, ook even kijken of de aandrijfas zelf ingesleten is.. dit kan ook nog wel eens.. Met een nieuwe maakt het niet uit, maar bij hergebruiken wil die dan wel eens net niet meer lekker sluiten.
In hoeverre dat inslijten van toepassing is op de aandrijfassen van een ax weet ik niet, maar bij de assen van electromotoren is dat wel het geval :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Ceristimo wrote:Paar euro? Het was 14 euro voor de ene keerring en 17 voor de andere.
Dan zou ik maar eens een andere leverancier op gaan zoeken want de prijs die Terminal noemt is ongeveer de normale prijs. 14 tot 17 euro hoor je kwijt te zijn voor 2 stuks samen.

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Ik bestel ze tegenwoordig altijd van Febi-bilstein. Voor 10 of 12€ ofzo heb je ze beiden en ze zijn even goed :P

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Nou, het lijkt daar toch niet te lekken, hoor. Gelukkig maar. Druppie olie kwam vast van zo'n Sjonnie Golf (chromen wieldopjes, zwarte achterlichtjes, uitlaat als een dakgoot pijp, en een 1.3 injectie die 40PK levert en ik er lachend bij 't stoplicht uittrek met 1.1 AX'je) af.

Het harde 'bonk' geluid wordt nu wel vervelend. Als ik helemaal naar links stuur hoor je rechtsvoor één keer een harde BONK, en als ik dan weer helemaal naar rechts stuur óók. Als het dan gebonkt heeft, bonkt het niet weer als je dezelfde kant opstuurt. Dus naar links sturen resulteert in één bonk, en daarna weer naar links sturen hoor je niks, tot je naar rechts gaat. Je voelt de bonk ook door de hele auto.
Hij had dit al toen ik 'm kocht als je van een stoeprand afreed en dergelijke, maar met vervangen van de aandrijfassen en draagarm is 't veel erger geworden.
Nouja, in het fusee zit het hem in elk geval niet...Dus maar even verder kijken en Joost z'n advies opvolgen. Als iemand nog iets anders weet behalve de schokdemperbout die zo'n harde bonk kan veroorzaken, dan hoor ik 't graag. :)

Oh, en ander vraagje: Welke waarschuwingslampjes moeten gaan branden als ik de auto op contact heb? Toch ook het olielampje? Want die doet het dus niet meer. Knipperlichtlampje doet het ook niet, en het temperatuurlampje gloeit als een spijker. Toch maar 'ns nieuwe lampjes...
Last edited by Ceristimo on SatOct16, 2010 12:07:48 AM, edited 1 time in total.
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

mmm dat gebonk, dat zou ik tcoh wel linken aan een kapotte fussee!
hoe heb je die gechecked?
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Die heb ik niet gechecked...Hoe zou dat moeten?:oops: Het oude fusee was helemaal verrot (heel veel speling) en deze draagarmen heb ik van ene Mathijs gekocht, die ze dan weer van CitroCin had, en volgens hem waren de fusees goed.
Op het fusee zat inderdaad geen speling, en het zag er wel goed uit, voor zover ik dat als totale autoleek kan zien dan.

De bonk die ik nu hoor is hetzelfde als vóór het vervangen van assen+draagarm, alleen je hoort hem nu vaker (nu óók iedere keer bij sturen, en eerst was dat alleen soms zo).
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

hoe zijn je fusseebouten??

en je stuurkogels?
Image

Post Reply