Joop - AX Allure '95, 1.1i
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
juist, asje los maar kan ik de bak blijven.Mastenhose wrote:Je kunt ook een universele hoes nemen, deze zijn wat minder stug en wat rekbaarder. Hierdoor kun je deze om een 'tapse koker' heenschuiven...
Meerdere malen gedaan, lekker klusje, lekker vet... Verder heel goed te doen!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Vandaag een leuke AX gehad! Een collega van Johannus had er 1 gekocht die niet wilde starten en al een jaar stond, maar verder 17 jaar in 1 familie is gebleven met weinig km. Dus Johan en ik dachten: die krijgen we wel gestart. En zo geschiedde .
We hebben de startmotor ter plekke vervangen en later nog de accu + enkele details. Verder bij die AX en de mijne de koppeling afgesteld. Wat foto's:
Heel stoer met 3 AX'en op de oprit
creatief met paraplu tijdens de aanwezigheid van startkabels en de afwezigheid van een motorkapsteun
niet gelukt op de normale manier, toen maar even aangeduwd om het blok 'los' te maken
toen wilde hij nog steeds niet, ook niet met kabels, dus Johan trekt de startmotor eruit
Bij hegru een andere gehaald, even kwijlen
De nieuwe erin
En toen alles klaar was en we vonden dat we andermans oprit wel voldoende hadden misbruikt
En daalijk lekker scheuren over de A58
We hebben de startmotor ter plekke vervangen en later nog de accu + enkele details. Verder bij die AX en de mijne de koppeling afgesteld. Wat foto's:
Heel stoer met 3 AX'en op de oprit
creatief met paraplu tijdens de aanwezigheid van startkabels en de afwezigheid van een motorkapsteun
niet gelukt op de normale manier, toen maar even aangeduwd om het blok 'los' te maken
toen wilde hij nog steeds niet, ook niet met kabels, dus Johan trekt de startmotor eruit
Bij hegru een andere gehaald, even kwijlen
De nieuwe erin
En toen alles klaar was en we vonden dat we andermans oprit wel voldoende hadden misbruikt
En daalijk lekker scheuren over de A58
de radiateur was/is goed en je koppeling was al een keer vernieuwd. hij zag er als nieuw uit.joop wrote:. Hij lekt in ieder geval ergens bij de radiator, de koppeling maakt af en toe rare geluidjes bij het wegrijden.
en de speciale dingen van henk kloppen inderdaad.lambda met 1 stekker en een brandstof onderbreker.Henk Bats wrote:Motorcode staat op een aluminium plaatje aan de voorzijde onderkant vlakbij de opening waar het vliegwiel te zien is.
Verder nog het volgende in het werkplaatshandboek gevonden:
- Vanaf modeljaar '96 zijn de eerste Images 1.4i geleverd (fase 2)
- Code RDW is ZA-DE (terug te vinden in het chassisnummer, klopt heb ik gezien op de foto van het kentekenbewijs)
- Motor type TU3FMC/ZL (alleen geleverd in NL en CH en in de Politie uitvoering in F)
- Typeplaatje KDX
- Versnellingsbak serie / type is 20CC38 / MA5
In '96 zijn alleen 4X4's geleverd met het motortype KDY
Ik kwam nog wat speciaaltjes tegen:
Traagheidsschakelaar in het motorcompartiment. De traagheidsschakelaar onderbreekt de brandstoftoevoer bij een botsing.
Lambda sonde met enkele steker i.p.v. een dubbele.
Montage van een anti-lekklep op de brandstoftank (beveiliging tegen brand bij over de kop slaan van de auto).
Geen gecombineerd lampje op het dashboard remvloeistofniveau en handrem.
Montage van een elektrisch bediende tachometer i.p.v. een mechanisch bediende.
Groetjes, Henk
Het was een gietijzer blokje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Vandaag heb ik even mijn sound system herzien. Eindelijk weer mp3's uit de radio met speakers die het geweld aankunnen. Dat betekend dat ik een hoop zooi overheb, dus als je nog een radio zoekt met prima geluid voor graties, of wat speakertjes, klik ff hier.
Met de audio aan het prutsen geweest, ik had echt geluk vandaag Ik had van Johan 2 speakerts gekocht die in de hoedenplank pasten die ik dezelfde dag van de sloop had getrokken. Ik ging naar de audio-winkel voor kabels, ligt daar een set zelfde diameter speakers, 3 weg, 200Wrms en begint bij 25Hz te knallen. Voor 35E. Dus ik voelde me verplicht om ze mee te nemen natuurlijk
Was daarna ff prutsen met de speakers-connector omdat er alleen pennetjes in zaten voor de voorste speakers, dus moest m eraf knippen en nieuwe erop zetten en de hele mikmak solderen, in de auto, verlengkabel gemaakt van 4 stekkerdozen zo over het fietspad van de boschdijk door de voordeur naar binnen :P Gelukkig was er (dank U Here) precies een parkeerplek vrij voor mijn huis, een unieke situatie.
foto's:
iemand anders was al haat wezen zaaien met de decoupeerzaag, heel handig
achterbank eruit is een moeizaam proces voor alle betrokkenen (ok ik ben gewoon een prutser)
gelukkig was alles droog hier, ook geen roest te zien. Kabeltjes door de zijkant weggewerkt onder al het plastiek
toen ik de kabels achter het dashboardkastje langs wilde halen kwam ik enkele dingen tegen uit een tijd waar ze nog met guldens betaalden
zit geen flitser op mn telefoon, maar hier ff kieken met kroonsteentjes of het wel werkt voor ik alles ga solderen en terugschroeven
inbraakgevoelige methode om cd's te luisteren
Met als resultaat joy de vivre als nooit tevoor Net als Johan dus lekker tijd aan het verdoen na de tentamens.
Was daarna ff prutsen met de speakers-connector omdat er alleen pennetjes in zaten voor de voorste speakers, dus moest m eraf knippen en nieuwe erop zetten en de hele mikmak solderen, in de auto, verlengkabel gemaakt van 4 stekkerdozen zo over het fietspad van de boschdijk door de voordeur naar binnen :P Gelukkig was er (dank U Here) precies een parkeerplek vrij voor mijn huis, een unieke situatie.
foto's:
iemand anders was al haat wezen zaaien met de decoupeerzaag, heel handig
achterbank eruit is een moeizaam proces voor alle betrokkenen (ok ik ben gewoon een prutser)
gelukkig was alles droog hier, ook geen roest te zien. Kabeltjes door de zijkant weggewerkt onder al het plastiek
toen ik de kabels achter het dashboardkastje langs wilde halen kwam ik enkele dingen tegen uit een tijd waar ze nog met guldens betaalden
zit geen flitser op mn telefoon, maar hier ff kieken met kroonsteentjes of het wel werkt voor ik alles ga solderen en terugschroeven
inbraakgevoelige methode om cd's te luisteren
Met als resultaat joy de vivre als nooit tevoor Net als Johan dus lekker tijd aan het verdoen na de tentamens.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Hmm ik had indertijd echt aardig wat klank in me koffer zitten en daar is nooit niets mee misgelopen
Bij mijn GTI was het bij aankoop ook kapot. Maak eens voorzichtig het paneeltje los dat aan de binnenkant vd achterklep zit. Misschien kan je dan zien wat er is misgelopen. Normaal blijft het slot geloof ik aan de binnenkant op zijn plek zitten met een soort van borgringetje dat je over het asje moet schuiven (geen idee hoe het heet).
Om dat paneel los te krijgen moet je waar het vast hangt die middenste 'staafjes' doordrukken met een dunne schroevendraaier.
Als je nadien voorzichtig het paneel er af neemt kan je ze terugvinden (en eventuele losgekomen dingetjes van het achterklepslot)
Bij mijn GTI was het bij aankoop ook kapot. Maak eens voorzichtig het paneeltje los dat aan de binnenkant vd achterklep zit. Misschien kan je dan zien wat er is misgelopen. Normaal blijft het slot geloof ik aan de binnenkant op zijn plek zitten met een soort van borgringetje dat je over het asje moet schuiven (geen idee hoe het heet).
Om dat paneel los te krijgen moet je waar het vast hangt die middenste 'staafjes' doordrukken met een dunne schroevendraaier.
Als je nadien voorzichtig het paneel er af neemt kan je ze terugvinden (en eventuele losgekomen dingetjes van het achterklepslot)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: