Joop - AX Allure '95, 1.1i
Moderator: webmasters
*tromgeroffel*
Ik kwam aan bij de dealert, kreeg de sleuteltjes mee, ff eindje rijden, en hoppah de Citroën garage binnen.
Toen nog ff een ritje gemaakt met een monteur, en daarna eea. gecheckt.
The verdict:
- 1 aandrijfashoes is lek, moet vervangen worden op korte termijn
- vloeistoffen moeten vervangen worden
- wat losse dingetjes (kleine) met niet teveel haast
Terug gegaan, 150 euro afgedongen zodat deze fraaie wagen nu in mijn bezit is! En nog voor ik hem een half uur had stond iemand hem al te boenen! Ik was ff de wagen showen aan mijn moeder bij de buschauffeur-kantine en ze heeft hele aardige collega's
Fotoooo's
Net naar Eindhoven gereden en hij ligt strak op de weg en bovendien heeft deze 1.1 een stuk meer power dan de vorige gare 1.4, valt me heel erg mee
Anyway, ik kan hier nog rustig een uur schrijven hoe blij ik me voel met deze aankoop maar in de kroeg staat een pint met mijn naam erop. En aangezien het een kickboksborrel betreft kan ik maar beter niet te laat komen .
Ik kwam aan bij de dealert, kreeg de sleuteltjes mee, ff eindje rijden, en hoppah de Citroën garage binnen.
Toen nog ff een ritje gemaakt met een monteur, en daarna eea. gecheckt.
The verdict:
- 1 aandrijfashoes is lek, moet vervangen worden op korte termijn
- vloeistoffen moeten vervangen worden
- wat losse dingetjes (kleine) met niet teveel haast
Terug gegaan, 150 euro afgedongen zodat deze fraaie wagen nu in mijn bezit is! En nog voor ik hem een half uur had stond iemand hem al te boenen! Ik was ff de wagen showen aan mijn moeder bij de buschauffeur-kantine en ze heeft hele aardige collega's
Fotoooo's
Net naar Eindhoven gereden en hij ligt strak op de weg en bovendien heeft deze 1.1 een stuk meer power dan de vorige gare 1.4, valt me heel erg mee
Anyway, ik kan hier nog rustig een uur schrijven hoe blij ik me voel met deze aankoop maar in de kroeg staat een pint met mijn naam erop. En aangezien het een kickboksborrel betreft kan ik maar beter niet te laat komen .
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Joop, van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en heel veel geluk er mee.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Danku danku!
Iets gebreider de overwegingen..
Ratio
Goed:
Chassis is op een roest-mini-begin-plekje op de bodem, rest = roestvrij
Blok is vanaf het injectiehuis helemaal droog, en dan echt helemaal zonder het kleinste beetje zweet.
auto heeft 150D km. gereden, D-riem kan nog 20.000 mee
Minder goed:
1 Ashoes is lek, spat lekker rondom, deze maand vervangen
KVS is nabij einde, deze maand ook meenemen
V-snaar, benzine slangen vertonen droogtescheurtjes, moeten t.z.t. vervangen worden
Koplamp-huizen zit condens in en 1 heeft kleine barst , ff betere halen
Emotioneel:
Geur binnen in de wagen is heerlijk
Ik bood 600 i.p.v. 800 en toen de verkoper zei "doe je het voor 650?" was ik uiteraard om.
Hij had gewoon dezelfde radio als de vorige AX
Anyway, morgen doet hij dienst als picknick. Eea. heeft te maken met een ander leuk project Foto's na poetsen e.d. volgen.
Iets gebreider de overwegingen..
Ratio
Goed:
Chassis is op een roest-mini-begin-plekje op de bodem, rest = roestvrij
Blok is vanaf het injectiehuis helemaal droog, en dan echt helemaal zonder het kleinste beetje zweet.
auto heeft 150D km. gereden, D-riem kan nog 20.000 mee
Minder goed:
1 Ashoes is lek, spat lekker rondom, deze maand vervangen
KVS is nabij einde, deze maand ook meenemen
V-snaar, benzine slangen vertonen droogtescheurtjes, moeten t.z.t. vervangen worden
Koplamp-huizen zit condens in en 1 heeft kleine barst , ff betere halen
Emotioneel:
Geur binnen in de wagen is heerlijk
Ik bood 600 i.p.v. 800 en toen de verkoper zei "doe je het voor 650?" was ik uiteraard om.
Hij had gewoon dezelfde radio als de vorige AX
Anyway, morgen doet hij dienst als picknick. Eea. heeft te maken met een ander leuk project Foto's na poetsen e.d. volgen.
Dat is zekers 100% in de goede richting. Mijn auto is door haar keuring, en daardoor is zij door mijn keuring .
Ietsje minder in de goede richting is dat de garage me 150 euro voorrekende om de aandrijsaf eraf te slopen en een reviseerde erop te zetten met goede rubbers.. alleen dat rubbertje vervangen scheen ong. 200 te zijn.
Het kan vast ergens goedkoper, maar waarom niet hem er zelf af halen? Moet dan de hele as eruit? (niet zo'n zin in, maar ach, waarom niet)
Verder als je een universele erover schuift (niet het mooist maar ach..) is het ook opgelost, leeft dat rubber verder net zo lang als de AX zelf?
Ietsje minder in de goede richting is dat de garage me 150 euro voorrekende om de aandrijsaf eraf te slopen en een reviseerde erop te zetten met goede rubbers.. alleen dat rubbertje vervangen scheen ong. 200 te zijn.
Het kan vast ergens goedkoper, maar waarom niet hem er zelf af halen? Moet dan de hele as eruit? (niet zo'n zin in, maar ach, waarom niet)
Verder als je een universele erover schuift (niet het mooist maar ach..) is het ook opgelost, leeft dat rubber verder net zo lang als de AX zelf?
Ff wat details gedaan:
voor
die is kapot
die ontbreken vanachter
en rara wat mist hier op het carterontluchtingsslangetje
na
andere erop gezet, net een tintje lichter maar ziet er ook goed uit
passagiers hebben nu ook een noodrem
en 2 verse slangklemmen rijker. Nu nog een motorkapsteun, heeft iemand die toevallig 1 over? Want met mijn hoofd of een plank te hele tijd is ook niet zo ideaal
Johan bedankt voor de onderdelen! Details maken alles af
En speciaal voor jullie nog een foto van het interieur
voor
die is kapot
die ontbreken vanachter
en rara wat mist hier op het carterontluchtingsslangetje
na
andere erop gezet, net een tintje lichter maar ziet er ook goed uit
passagiers hebben nu ook een noodrem
en 2 verse slangklemmen rijker. Nu nog een motorkapsteun, heeft iemand die toevallig 1 over? Want met mijn hoofd of een plank te hele tijd is ook niet zo ideaal
Johan bedankt voor de onderdelen! Details maken alles af
En speciaal voor jullie nog een foto van het interieur
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Hey Joop,
geen dank!
Je AX is geweldig, en je bent er goed mee bezig! Mooi dat je de onderdelen al meteen geplaatst hebt en dat je de slangklemmen hebt gehaald! 60 euro is een zeer nette prijs voor de Ashoes, is dat toevallig bij van Gompel in eindhoven?
Heb mijn oom nog gesproken vanmiddag en die zei dat de kosten inderdaad zo rond de 100 tot 150 euro komen te liggen, omdat het nogal een arbeidsintensief werkje is.
Anyway! goed bezig, en zaterdag gaat hopelijk door, collega is aan het zoeken naar vervaning op het werk, zodat eindhoven er nog een AXje bij krijgt
geen dank!
Je AX is geweldig, en je bent er goed mee bezig! Mooi dat je de onderdelen al meteen geplaatst hebt en dat je de slangklemmen hebt gehaald! 60 euro is een zeer nette prijs voor de Ashoes, is dat toevallig bij van Gompel in eindhoven?
Heb mijn oom nog gesproken vanmiddag en die zei dat de kosten inderdaad zo rond de 100 tot 150 euro komen te liggen, omdat het nogal een arbeidsintensief werkje is.
Anyway! goed bezig, en zaterdag gaat hopelijk door, collega is aan het zoeken naar vervaning op het werk, zodat eindhoven er nog een AXje bij krijgt
Deze ax is nog helemaal toppie dus dat houden we zo Kom 'm binnenkort wel showen op een meeting. Vermits hij helemaal gepolijst is van buiten.
Donderdag wordt hij gemaakt, zodat we zaterdag als het even kan dus met 2 AX'en heen gaan en met 3 terug komen
Anyway, nou ben ik toch wel eens benieuwd wat je precies moet doen om dat hoesje te vervangen. Er stond ergens een link naar 'n handleiding van grietje maar die werkt niet meer. Dus heeft iemand die nog? Miss leuk om zelf ns te doen als het weer lek is maar dan in een vakantie ofzo. Maar ik wil in ieder geval nou wel ns weten wat er zo moeilijk aan is een stuk rubber te vervangen.
Donderdag wordt hij gemaakt, zodat we zaterdag als het even kan dus met 2 AX'en heen gaan en met 3 terug komen
Anyway, nou ben ik toch wel eens benieuwd wat je precies moet doen om dat hoesje te vervangen. Er stond ergens een link naar 'n handleiding van grietje maar die werkt niet meer. Dus heeft iemand die nog? Miss leuk om zelf ns te doen als het weer lek is maar dan in een vakantie ofzo. Maar ik wil in ieder geval nou wel ns weten wat er zo moeilijk aan is een stuk rubber te vervangen.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
DE as onder de auto vandaan halen is het grootste probleem niet, de nieuwe hoes om de as heen krijgen en vastzetten wel. Als ik het me goed herinner uit de handleiding van grietje, moest de homokineet aan de bakzijde uit elkaar gehaald worden, en via die kant de nieuwe hoes gemonteerd worden.... maar ik kan het verkeerd hebben, is al weer een hele tijd terug dat ik daar naar gekeken heb.joop wrote:Deze AX is nog helemaal toppie dus dat houden we zo Kom 'm binnenkort wel showen op een meeting. Vermits hij helemaal gepolijst is van buiten.
Donderdag wordt hij gemaakt, zodat we zaterdag als het even kan dus met 2 AX'en heen gaan en met 3 terug komen
Anyway, nou ben ik toch wel eens benieuwd wat je precies moet doen om dat hoesje te vervangen. Er stond ergens een link naar 'n handleiding van grietje maar die werkt niet meer. Dus heeft iemand die nog? Miss leuk om zelf ns te doen als het weer lek is maar dan in een vakantie ofzo. Maar ik wil in ieder geval nou wel ns weten wat er zo moeilijk aan is een stuk rubber te vervangen.