Rooney, leuk dat je reageert!
Ook ik heb nog steeds MegaTune 2.25, niet dat het wat uitmaakt omdat dit soort functies al heel lang hetzelfde zijn.
Mijn opwarmings verrijking is wel o.k. daar zit het probleem niet echt. Het probleem ontstaat juist wanneer de boel al warm is en dus niet wordt teruggevallen op die warmup-instelling.
Waarschijnlijk heb ik gewoon mijn inspuittabellen te arm staan bij de lage toerengebieden en moet ik een tijdje gecontroleerd rondrijden met AutoTune aan om de basistabel automatisch te laten bijstellen.
Als je gas loslaat heeft K-DFi (en VEMS net zo) eigenlijk wat bijregelproblemen omdat het de hele tijd niet alleen die VE-tabel gebruikt maar ook de Lambda-target probeert te halen. En omdat ik mijn brandstoftabel nog extreem zuinig heb staan bij 0% MAP-signaal krijgt de motor waarschijnlijk héél even idioot weinig benzine als ineens zowel de MAP als de toeren wegvallen of extreem schommelen. Dat krijgt'ie zelf in dat korte tijdsbestek niet bijgesteld.
Dat stukje toerengebied is lastig omdat je daar met Autotune eigenlijk niet komt, of vooral niet lang genoeg komt. AutoTune heeft een tijdgebonden instelling aan de hand waarvan het corrigeert en die is vrij lang. Dat is logisch want anders zou het voor elk piekje de inspuiting veranderen en kan het nooit een mooie instelling genereren over een normaal gebruiksbereik.
Lukt vast wel....
Dat MegaTune geknutsel is erg leuk
p.s. bij mij wordt alles nog eens erger door de te lage compressie, daardoor heb ik een 'vuile' verbranding