Ratel in de motor
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Omdat ik hard moest zoeken hoe het nou moest heb ik alle kleppen 2x gesteld voor de zekerheid... dus ik denk dat dat goed zit... Tenzij ik het echt fout doe.
- wachten tot tuimelaar 1 aan de achterkant begint te vallen, kleppen van 4 stellen. Bij tuimelaar 4 cilinder 1. 2 en 3 zijn ook zo gekoppeld.
- vastdraaien tot de voelermaat vastzit, dan een stukje terug tot ie er net onder vandaan kan (of moet je moeiteloos en vrij kunnen bewegen? maar als dat kan, kan ik daarna een voelermaat groter er nog tussen proppen, en dat leek me niet goed)
- wachten tot tuimelaar 1 aan de achterkant begint te vallen, kleppen van 4 stellen. Bij tuimelaar 4 cilinder 1. 2 en 3 zijn ook zo gekoppeld.
- vastdraaien tot de voelermaat vastzit, dan een stukje terug tot ie er net onder vandaan kan (of moet je moeiteloos en vrij kunnen bewegen? maar als dat kan, kan ik daarna een voelermaat groter er nog tussen proppen, en dat leek me niet goed)
Zijn alle openingen in het blok afgeplakt/opgevuld geworden na demontage uit de oorspronkelijke auto?
Zo nee, is er misschien iets in het blok gevallen (dat je nu op een zuiger hoort rammelen - ik hoop het niet voor je)?
Zo nee, is er misschien iets in het blok gevallen (dat je nu op een zuiger hoort rammelen - ik hoop het niet voor je)?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
ik heb dat blok de avond voordat raoel kwam eruit gehaald, en ik heb niks in de inlaat laten vallen en aangezien alles naar de grond valt kan er dus ook niks de uitlaat ingegaan zijn want de voorpijp zat er nog op.
ik begin nu ook langzamerhand ook wel erg benieuwd te worden wat het nu is.
heb je het blok nu al eens gestart nadat je die spatplaat eruit gehaald hebt?
als er iets bovenop de zuiger ligt zal hij onderhand toch al wel vastgenaaid zijn zeker?
ik begin nu ook langzamerhand ook wel erg benieuwd te worden wat het nu is.
heb je het blok nu al eens gestart nadat je die spatplaat eruit gehaald hebt?
als er iets bovenop de zuiger ligt zal hij onderhand toch al wel vastgenaaid zijn zeker?
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.
bollie wrote:ik begin nu ook langzamerhand ook wel erg benieuwd te worden wat het nu is.
Anders ik wel
Zonder spatplaat maakt helemaal niets uit (heb 't geprobeerd).
Mijn zwager noemde ook nog wat mogelijkheden (ontsteking, dubbelwandige uitlaat met inwendige (dus onzichtbare) roest?), maarja kleine kans.
Ik kan niet wachten tot ie dinsdag even komt luisteren...
Ik ben ook heel benieuwd.
Je leert telkens weer iets.
(Zo zijn bij mijn AX plotseing de voorwieltrillingen bij remmen en bij een bepaalde snelheid verdwenen, nu ik ontdekte dat de borgschroefjes van de remschijven door corrosie in de schroefdraad niet geheel waren aangedraaid waardoor de schijven net niet vast zaten. Ik heb de schroefjes vervangen - 1 was krom, 1 moest ik uitboren -, de schijven vlak vastgezet en geborgd maar zonder de schroefjes muurvast te draaien, en de trillingen zijn verdwenen! Ik helemaal blij natuurlijk.).
Je leert telkens weer iets.
(Zo zijn bij mijn AX plotseing de voorwieltrillingen bij remmen en bij een bepaalde snelheid verdwenen, nu ik ontdekte dat de borgschroefjes van de remschijven door corrosie in de schroefdraad niet geheel waren aangedraaid waardoor de schijven net niet vast zaten. Ik heb de schroefjes vervangen - 1 was krom, 1 moest ik uitboren -, de schijven vlak vastgezet en geborgd maar zonder de schroefjes muurvast te draaien, en de trillingen zijn verdwenen! Ik helemaal blij natuurlijk.).
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Ik heb exact hetzelfde gehad met de GT! Bij mij was dat reden om de auto weg te doen. Auto is naar een medeforummer gegaan die hem voor onderdelen heeft gebruikt. Kans op een vastloper of klepbeschadiging is heel groot en heb echt niets kunnen vinden, maar geen zin om het hele blok uit elkaar te halen, om de bus in delen terug te vinden.
To finish first, you'll first have to finish!
Gelukkig was dat 't niet..
Met stethoscoop (gaaf ding) was 't al snel duidelijk: het zat in de bak.
De boel eraf.. zaten de bouten van het vliegwiel los..
Gelukkig lag 't aan mezelf, en ik mag mezelf nog steeds amateur noemen
Vastzetten, liefst op moment, en met loctite (niet vergeten! was ik wel vergeten dus...)
Met stethoscoop (gaaf ding) was 't al snel duidelijk: het zat in de bak.
De boel eraf.. zaten de bouten van het vliegwiel los..
Gelukkig lag 't aan mezelf, en ik mag mezelf nog steeds amateur noemen
Vastzetten, liefst op moment, en met loctite (niet vergeten! was ik wel vergeten dus...)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Jammer van het extra werk Raoel, maar gelukkig een te overzien probleem en vrij simpel op te lossen.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Onzin, hiervan leer je.raoel wrote:
ik ben een prutser
ohnee, amateur
Dit soort dingen doe je nooit meer.
Voortaan controleer je alles driedubbel.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Nee, een prutser ben je pas als je een complete beschrijving van werkwijze, inclusief plaatjes hebt en het dán nog voor mekaar krijgt om de boel te mollen.raoel wrote: ik ben een prutser
ohnee, amateur
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!