Geen benzine, geen ECU-lampje en dus niet starten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Geen benzine, geen ECU-lampje en dus niet starten
Zo, het is weer zover...
Gisteren was de TGE naar Almere gereden. Gezellig, misschien een misfire of 3 maar verder niets. Na het shoppen in Almere weer naar de auto... Wil niet starten:
ECU lampje brand dus niet.
Brandstofpomp draait ook niet.
Brandstofpomp doet het WEL, 12V werkt gewoon. Maar daarmee wil ie nog niet starten.
Waar kan het nou weer aan liggen? De ECU kan ik dus ook niet meer uitlezen (vorige week ging het nog prima). Wat is er in de parkeergarage gestorven?
Gisteren was de TGE naar Almere gereden. Gezellig, misschien een misfire of 3 maar verder niets. Na het shoppen in Almere weer naar de auto... Wil niet starten:
ECU lampje brand dus niet.
Brandstofpomp draait ook niet.
Brandstofpomp doet het WEL, 12V werkt gewoon. Maar daarmee wil ie nog niet starten.
Waar kan het nou weer aan liggen? De ECU kan ik dus ook niet meer uitlezen (vorige week ging het nog prima). Wat is er in de parkeergarage gestorven?
Of beginnen met de zekeringen te controleren? 
(Om vervolgens, aan de hand van de Haynes schema's, na te kijken of je op de nodige pinnen van het dubbelrelais wel 12V hebt.)

(Om vervolgens, aan de hand van de Haynes schema's, na te kijken of je op de nodige pinnen van het dubbelrelais wel 12V hebt.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Ik was niet degene die in de auto reedt trouwens, ik mocht komen slepenMNM(tm) wrote:Of beginnen met de zekeringen te controleren?

@Bas: Lijkt er wel op, heb voor de grap een veerpootbrug gemonteerd, maar da's ook weer 2 weken geleden. Daarmee moet dat kastje iets verplaatst worden. Zal die bekabeling eens doormeten, maar weet nu ongeveer waar ik moet zoeken.
Trouwens, massa kon het sowieso niet zijn, had de minkabel van de meter op de massa gezet. Ik neem ook eigenlijk aan dat de kabel zo dicht mogelijk bij de massa zelf uitkomt?
Straks ga ik uitsluitsel geven, ben niet thuis
Trouwens, massa kon het sowieso niet zijn, had de minkabel van de meter op de massa gezet. Ik neem ook eigenlijk aan dat de kabel zo dicht mogelijk bij de massa zelf uitkomt?
Straks ga ik uitsluitsel geven, ben niet thuis

Goed, het was dus niet het zekeringenkastje
. Alles 5 keer doorgemeten, controle deed niets. Kastje zelf losgehaald, opengemaakt en schoongemaakt, niets.
Oplossing:
Blauwe kabel van de witte, 3-polige stekker was de boosdoener! Nou ja, dat wil zeggen: de stekker...
Foto's voor de volgende gelukkige probleemeigenaar:

Hieronder zit de stekker die voor problemen zorgt

Hier de stekker zelf, de blauwe is hier al gedaan

En hier het hele werk, gewoon voor de zekerheid. Bij voorkeur nog intapen met isolatietape voor elektra
.
Dank voor de hulp mensen, de TGE werkt weer zoals het hoort!

Oplossing:
Blauwe kabel van de witte, 3-polige stekker was de boosdoener! Nou ja, dat wil zeggen: de stekker...
Foto's voor de volgende gelukkige probleemeigenaar:

Hieronder zit de stekker die voor problemen zorgt

Hier de stekker zelf, de blauwe is hier al gedaan

En hier het hele werk, gewoon voor de zekerheid. Bij voorkeur nog intapen met isolatietape voor elektra

Dank voor de hulp mensen, de TGE werkt weer zoals het hoort!
Erkenning krijg je in m'n wie-is-wie, evenals ChrisBas_S wrote:En wie heeft dat weer voor je op afstand opgelost?![]()
Alleen die knijp-stekkertjes zijn zo'n beun oplossing

Knijp-stekkers zijn op zich prima, maar solderen in de regen is niet grappig. Daarnaast beweegt het daar eigenlijk niet. En met solderen moet het zooitje weer worden doorgeknipt als de motor eruit moet

-
- Drempelkiller
Behalve dan dat de tang waar ze mee gekrompen zijn, en de wijze van krimpen met die tang is niet helemaal correct.Pgoddijn wrote:Knijp-stekkers zijn op zich prima, maar..........
De tang die gebruikt is heeft geen vergrendeling bij onvoldoende krimpen en verder als nadeel dat er 2 keer gekrompen dient te worden de eerste voor de koperverbinding en de tweede voor de isolatie.
Een krimptang van AMP, Klaucke of dergelijke merken in de duurdere uitvoering hebben wel een vergrendeling tegen onvolledig krimpen maar deze zijn voor amateur gebruik veel te duur, om met een goedkope tang een klein beetje goed en netjes te krimpen dan wel 2 keer zoals hierboven beschreven.
Groetjes, Henk
PS
trouwens wel lekker dat het probleem opgelost is
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl