Heb momenteel dus een Devil op m'n blok zitten zonder gat voor een Lambda-sonde. Leuk, maar dan moet ik binnenkort eens kijken of iemand zin heeft om een gaatje met schroefdraad te lassen.
In de tussentijd, wat kan ik het beste doen met de lambda? Deze zit dus niet gemonteerd maar is wel aangesloten via de stekkers.
Lostrekken? De waardes die de ECU nu krijgt zullen niet bepaald kloppen (verse lucht ).
Overigens zit er nu wel een Group-N chip in (de Drake-versie ).
saxo100 wrote:Stuk verwarmingsbuis, aan een kant dichtmaken en aan andere kant schroefdraad tappen waar die in kan. Meet ie altijd schone dus goed waardes.
Dat gaat voor een lambda sonde niet werken. Die meet de verhouding brandstof in de lucht. Een ECU regelt daar op bij. Met deze oplossing zal een ECU het signaal krijgen dat het mengsel heel arm is waardoor de ECU meer brandstof in laat spuiten. Gevolg zal zijn dat het blok veel te rijk gaat lopen.
saxo100 wrote:Stuk verwarmingsbuis, aan een kant dichtmaken en aan andere kant schroefdraad tappen waar die in kan. Meet ie altijd schone dus goed waardes.
Dat gaat voor een lambda sonde niet werken. Die meet de verhouding brandstof in de lucht. Een ECU regelt daar op bij. Met deze oplossing zal een ECU het signaal krijgen dat het mengsel heel arm is waardoor de ECU meer brandstof in laat spuiten. Gevolg zal zijn dat het blok veel te rijk gaat lopen.
Niet mee eens Jan. De lambda zit in de uitlaat en dan is de brandstof als het goed is al uit de lucht want die is verbrand.
In mijn Saxo tijd hadden veel deze oplossing die zijn kat had verwijderd of een ander spruitstuk had gemonteerd en dat werkte perfect ook bij de co meting voor de apk.
Nu had de Saxo twee lambdasondes(voor en na de kat), misschien dat daar het verschil in zit tov de AX.