Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Mastenhose wrote:
Pgoddijn wrote:Wazig, zoveel kun je niet verklooien aan een koppeling, behalve scheef plaatsen (of verkeerd om, nee toch?)... Wel mooi dat die 'happer' mooi lucht 'afvoert' :-P. Mag overigens wel een kleurtje gebruiken, evenals de rest van de kap. Dit ziet er naar mijn mening niet uit :?

Misschien presteert het dan wel beter, meer ruimte over voor koude lucht misschien? Anders moet je hem alsnog andersom plaatsen om toch die koude lucht in je carbs te mikken, of gaat dat niet werken?
Dat idee heb ik ook weleens geopperd:
v.andriessen (quote vanuit Vincent z'n wie=wie) wrote:
Mastenhose wrote:Hmmm... Dus jij hebt dat type luchthappers nu al....
Was ook al een tijdje op zoek naar een dergelijk setje...
Eigenlijk wilde ik Astra F, maar omdat Duff die er al op had, wilde ik Kadett E....

Om je vraag te beantwoorden:
Ik vind 7 ook het mooiste...
Maar kun je niet, om de luchtstroom je motorruimte in te vergroten, in het geval van 7 de luchthappers een 180 graden draaien? (Wel met de rechte kant langs de rechte kant van de motorkap uiteraard)

Beetje ongelukkig verwoord, maar denk dat je 'm wel begrijpt...
Nou tijdens het rijden komt er lucht over je motorkap wat een onderdruk creërt. Dus als ik de openingen 180 zou draaien dan moet de lucht er vooruit gezogen worden, dus dat gaat niet helemaal werken.
De openingen moeten dus in de richting van de luchtstroom staan...
Maar, wat doet dit ding dan eigenlijk?

Image

Ok, geen carbs, maar toch...
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Pgoddijn wrote: Maar, wat doet dit ding dan eigenlijk?
Nou, lucht innemen! En dus niet lucht afvoeren..., en dat is wat Marc's kap doet.
Daar onder die (Subaru) happer zit trouwens een rubber afdichting zodat er ook echt alleen koude lucht van buiten komt en er geen valse (warme) lucht van onder de motorkap kan indringen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

onder die luchthapper zit bij een subaru de intercooler :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

én die happer is gewoon 5cm hoog.. waardoor je nog kans hebt lucht te happen..

mijn happer is eigenlijk te laag daarvoor, waardoor de luchtstroom er grotendeels overheen zou gaan en het resultaat nihil zou wezen (vermoedde he, ik moest van bas eigelijk met allemaal stukjes wol op mn motorkap gaan rijden en dan die happer ff vastzetten en kijken hoe de stroom dan zou zijn..


koude lucht kunnen de carbs wel genoeg krijgen, achter het blok (dus onder de carbs) is dat echt wel in overvloedde, wat wordt aangevoerd vanaf de grond..

bij deze setup is het alleen een probleem dat het belachelijk warm wordt onder de kap,moet eigenlijk om die reden mn Devil nog heatwrappen, om zoveel mogelijk af te voeren (gaat ook nog gebeure, maar dat mag bas doen.. die vind dat wel leuk :P)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

owh en wat betrefd de kleur...

de primer gaat er vandaag op, de kap moest natuurlijk wel ff strak gemaakt worden, happer mooi afgewerkt....
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

live vanuit de garage wat foto updates!

mn nieuwe kleppendeksel gemonteerd.. ik moet zeggen dat ik nog beetje twijfel over de kleur, kleur is echt heeeel mooi... maar vloekt beetje met mn cilinderkop en de kleur vd auto :roll: (cilinderkop is de kleur die de GTW van oorsprong was..)
Image
Image
Image
(tis een roodmetallic ;))


verder staat mn kap in de primer, waarna bleek dat ik toch nog wat plekjes gemist had! toch maar ff doorgeprimerd (nieuw werkwoord..), maar dat wordt toch nog een keertje schuren en een paar kleine plekjes plamuren..
Image

owh en de primer reageert met iets op de happer.. ook niet prettig :P
Image
ik vermoed dat de lak die al op de happer zat geen acryl was...
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

hmm, zonde van die happer, ziet eruit alsof die nog wat nodig heeft voordat ie mooi wordt...

Verder goed bezig in het warme weer! (denk ik, ik zit in de airco...)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

raoel wrote:hmm, zonde van die happer, ziet eruit alsof die nog wat nodig heeft voordat ie mooi wordt...

Verder goed bezig in het warme weer! (denk ik, ik zit in de airco...)
die happer gaat idd nog een hoop liefde nodig hebben :roll:
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

waarom wrap je die kap niet? dat is je werk toch :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

TTF wrote:waarom wrap je die kap niet? dat is je werk toch :wink:
dan moet de kap minstens net zo strak zijn als bij spuitwerk...
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

q01z wrote:ik vermoed dat de lak die al op de happer zat geen acryl was...
Acryl...?
Gooi die watergedragen verf dan ook 's heel snel je huis, garage en werkplaats uit!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rio97 wrote:
q01z wrote:ik vermoed dat de lak die al op de happer zat geen acryl was...
Acryl...?
Gooi die watergedragen verf dan ook 's heel snel je huis, garage en werkplaats uit!
euhmm alle motip lakken die ik tegenkom zijn op Acryl basis? dus de primer, de hoogglans en de blanke lak??

tis niet dat ik een keus heb dus :roll:
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Wie kan mij is uitleggen hoe het zit met die zogenaamde millieu vriendelijke lakken en de problemen die daar door ontstaan.

Mijn probleem ontstond vorige week bij het spuiten van de GT carb. ik had eerst uiteraard geschuurd en daarna gladgemaakt met polyesterplamuur weer geschuurd. vervolgen spuitbus Motip Primer gepakt resultaat na droegen en schuren was een spiegelglad oppervlak.

Daarna de spuitbus, ook weer Motip, met de juiste kleur, en het resultaat was droevig het leek wel of het niet wilde hechten en ontstonden allemaal een soort alsof je olie en water probeert te mengen. Het resultaat is eigenlijk droevig.

Ik realiseer mij nu dat ik vreselijk offtopic aan het gaan ben.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

henk.. in mijn wie=wie zijn ondertussen zoveel topics, dat de kans dat je HIER nog offtopic gaat wel zo ongelofelijk klein is, dat ik me daar geen zorgen over zou maken ;)

Ik heb tenslotte ooit een auto gespoten met motip spuitbusjes.. dus wat dat betreft ga je gewoon door op een topic van een paar honderd pagina's terug ;)

maaruhm;
ik heb dus idd ook Motip Primer.. waarbij op de website vermeld staat dat het dus een Acryl basis is, die een basis vormt voor alle bestaande lakken. Dus Alkyd en Acryl iig.

nu ik nog eens goed kijk naar de rare plekken op de kap, kan ik me herinneren dat er daar kit op de happer zat.. en het is dus ook niet de primer die reageert, maar de spuitplamuur die eronder zit :?


Dat bij jou de verf reageerd als een olie/water niet mengend geheel lijkt meer te maken te hebben met de leeftijd van de spuitbus?? of de dikte vd eerste laag (eerste laag mag absoluut niet in de buurt van dekkend komen, je moet beetje het idee hebben dat je de motorkap ernaast gespoten hebt en de nevel is neergeslagen op de kap waarmee je bezig bent ;)).

Als het met elkaar reageert krijg je de scheuren/randen zoals je die bij mij in de foto van de happer ziet, als het niet lijkt te mengen (het mag ook neit mengen.. het moet er op..), duidt dit eerder op een ander probleem

(niet naar kennis, maar naar eigen ervaring!)
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Wat jij suggereerd over ouderdom van de spuitbus zou zo maar is waar kunnen zijn.
Het grijs metalic van de GT carb is nou niet een kleur die dagelijks verkocht zal worden.

Zelfs bij langdurig schudden van de bus en in heel dunne lagen opgezet ontstond de omschreven reactie.

Ondertussen ook al heel wat spuitwerk uitgevoerd met Motip aan onze rode (EJX) en daar zal de ouderdom geen rol hebben kunnen spelen door de veel grotere productie aantallen auto's door Citroën met die kleur waardoor er ook veel meer Motip spuitbussen verkocht zullen zijn, de resultaten van dat spuitwerk was wel altijd bevredigend.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Even op de bedoelde spuitbus (ETM) van Motip gekeken.
51074 = kleurnummer
19/02 = productie datum (week 19 in 2002)
EXP-19/12 = te gebruiken tot (week 19 2012)

Dus eigenlijk nog niet over de datum, ik denk dat ik er maar is een mailtje aan waag richting Motip in Wolvega, misschien kunnen zij duidelijkheid verschaffen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nu we het toch over kleurnummers hebben,

welke rood gebruiken jullie?
ik had destijds voor cupje uit mn hoofd de 51530, zoals voorgeschreven door het kleurcodeboek.. maar die vond ik zelf een beetje aan de lichte kant?
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Voor EJX gebruiken wij Motip 41250.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mag ik heir ook schelden??

nee? helaas..


vanmorgen op de heenweg richting bas liep de GTW niet echt lekker, beetje 3 pitten op half gas... boven de 4500rpm ging het goed en klonk de motor lekker..

vanmiddag concludeerde paul dat er 1 bougie niet meeging... dus andere bougie erin, testgereden en tada.. hij liep weer lekker :)

op de terugweg vanavond echter vrij snel weer hetzelfde probleem :? dus maar op dezelfde manier als vanmorgen terug gereden -> boven de 4500rpm

motor klonk goed, vloeistoffen netjes op temperatuur (olie tijdje wel wat warmer, maar dat was omdat ik samen met een Seat Leon en een BMW 3 Touring een Audi A6 aan het pesten was, beetje 6000rpm gaan draaien gedurende lange tijd.. in zn 5), en oliedruk en alles gewoon perfect.. na het oplopen vd olietemperatuur door het trappen ben ik weer rustig gaan rijden, zelfs 90-100...

km'tje of 10 terug begon de auto heel erg in te houden, alsof mn module het ging begeven.. nou liggen die in de auto, dus dat was niet zo'n punt.. maar wel vd snelweg afgegaan omdat het langs provinciaal in geval van toch makkelijker sleutelt.

van de snelweg af liep de auto eigelijk perfect, zelfs het inhouden en op 3 pitten lopen was zo goed als weg en ik kon dus rustig naar huis rijden.

Draai ik hier (nu ongeveer een dik half uur geleden) de laatste afslag van me straat in (50mtr van me huis, letterlijk).. raar geluid, alsof er een kind voorbij fietst met de net nieuwe geactiveerde platinum card van pappa tussen de spaken en nog geen 10sec later.. auto uit :roll:
op dat moment niet geprobeerd te starten en gewoon naar huis laten rollen (kan je nagaan, hoe close...) en achteruit de garage ingeduwd

daar nog 1x gestart en weer hetzelfde werkelijk verschrikkelijke geluid...

toen ik het Bas wilde laten horen via de telefoon startte die niet, maar dat doet hij net na een warme start zoiezo slecht (eerste warme start goed, valt hij dan uit.. dan heb je pech)

maar goed, vooralsnog zag ik geen uitwendige vloeistof lekkage.. onder de kleppendeksel niets geks te zien..

maar ik vrees wel dat hij dood is..

met dien gevolge dat;
-ik malmedy en zolder iig niet met deze auto ga rijden...
-ik m denk schors, komende 2 maanden toch geen geld
-ik moet gaan vertrouwen op de GT.. die ik niet heb vanwege zijn geweldige technische staat :?
-ik goed de pest in heb, aangezien ik net een nieuwe koppeling heb besteld en dus echt geen geld/zin heb in deze ongein..

en nu, ga ik slapen, morgen weer werken, na 2 weken vakantie..
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Damn, da's mooi k*t Marc :( Ben wel erg benieuwd naar de oorzaak, het moet toch ergens vandaan komen.
Image Image Image

Post Reply