
Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Dank je!Henk Bats wrote:Wikipediajk wrote:'Odd-fire'
Leg eens uit svp?![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/V6_engine
Het verschijnsel ken ik, de benaming niet, laat staan dit Wikipedia item.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Met KDFi/MegaSquirt is het opmerkelijk soepel...Pgoddijn wrote:Dus als ik het goed begrijp is de SM niet zo soepel als je zou denken, je zou er zelfs mogelijkerwijs een rollenbank mee kunnen slopen?

Maar ik ben bang dat menig SM de rollenbank niet zou overleven vanwege koelingsproblemen of een zich schamende eigenaar die al jaren weigert te erkennen geen geld over te hebben voor professioneel af-(laten) stellen.
De rollenbank overleeft het wel...
Gewoon proberen een rondje Nard te regelen... zijn SM heeft zeker 20pk meer dan standaard en een eigenaar die graag hard rijdt. Dan snap je waarom vergelijkingen met de C6 een belediging zijn.
Die odd-fire roffel... daar draait het om! En dan met 140 over een verkeersdrempel natuurlijk!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
SM injection electronique
Rechtsboven de koplampen ligt het originele bestelformulier van de vele bij Cyril Sars bestelde revisiedelen.

KDFi bedrading ligt klaar, motor is al af. Inclusief tot triggerwheel aangepast vliegwiel.
Uiteraard heeft deze SM een Rootselaar Ontsteking...
(even reclame maken....)

Rechtsboven de koplampen ligt het originele bestelformulier van de vele bij Cyril Sars bestelde revisiedelen.

KDFi bedrading ligt klaar, motor is al af. Inclusief tot triggerwheel aangepast vliegwiel.
Uiteraard heeft deze SM een Rootselaar Ontsteking...


Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Heel opmerkzaam van je Roy
.
Hele neus is eraf geweest, wordt vast nog allemaal vastgezet voordat het hok weer de weg opgaat!
Als ik het zo zie op de foto zijn de meedraaiende koplampen ook nog niet aangesloten/afgesteld.

Hele neus is eraf geweest, wordt vast nog allemaal vastgezet voordat het hok weer de weg opgaat!
Als ik het zo zie op de foto zijn de meedraaiende koplampen ook nog niet aangesloten/afgesteld.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Bij voldoende interesse wil ik best wel eens een bezichtigingsdagje MegaSquirt SM / CX Familiale GTi T2 Exclusive / D-Crosser proberen te organiseren hoor.
Plus uitleg hydraulica en wellicht een ritje door het Land van Maas en Waal.
Bij Renard in de straat zit ook nog De Vos Autodemontage en Jaguar specialist Kolvenbach, iets verderop Carrosseriebedrijf Romijnders, Erpa Porsches... genoeg te doen en zien.
Plus uitleg hydraulica en wellicht een ritje door het Land van Maas en Waal.
Bij Renard in de straat zit ook nog De Vos Autodemontage en Jaguar specialist Kolvenbach, iets verderop Carrosseriebedrijf Romijnders, Erpa Porsches... genoeg te doen en zien.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
dus dit vind jij niet mooi Roy??

Met dit interieur?

Pff...

Met dit interieur?

Pff...

Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ook interessant deze week was hoe Peter begon aan wat 'standaard' renovatiewerk aan een Mini.
Je zag hier eigenlijk niets van toto het rechtervoorscherm eraf was gebeiteld. Dat scherm was wel een beetje aangetast overigens maar het leek nog wel mee te vallen.
Een AX is behoorlijk roestarm vergeleken met de Mini.

Je zag hier eigenlijk niets van toto het rechtervoorscherm eraf was gebeiteld. Dat scherm was wel een beetje aangetast overigens maar het leek nog wel mee te vallen.
Een AX is behoorlijk roestarm vergeleken met de Mini.

Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Nou, Het heeft wel wat.
Vin het niet mooi vin het niet lelijk, Ik vin hem alleen super appart, Alleen Citroën kan zon gedrurfde auto op de markt brengen, Ik vin het meer uit de hand gelopen prototype van de CX
Tis meer een stukje kunst dan auto, Hoe verzin je die voorkant met al dat glas. net of het kenteken in de vitrine hangt
Tis zo niet allerdaags, En weet niet hoe dat in 72 was, maar deze auto hoor je niet dagelijks tegen te komen, dan word die lelijk, zo af en toe eentje zien blijft die mooi.
Beetje rare uitspraken, Maarja leer mij mezelf kenne.
Vin het niet mooi vin het niet lelijk, Ik vin hem alleen super appart, Alleen Citroën kan zon gedrurfde auto op de markt brengen, Ik vin het meer uit de hand gelopen prototype van de CX

Tis meer een stukje kunst dan auto, Hoe verzin je die voorkant met al dat glas. net of het kenteken in de vitrine hangt

Tis zo niet allerdaags, En weet niet hoe dat in 72 was, maar deze auto hoor je niet dagelijks tegen te komen, dan word die lelijk, zo af en toe eentje zien blijft die mooi.
Beetje rare uitspraken, Maarja leer mij mezelf kenne.

Met 'super apart' heb ik geen moeite hoor...
Dat is ook wat het is, apart en (zeker in die tijd) futuristisch.
6 koplampen, waarvan 2 meedraaiend met de wielen. Een 2 deurs coupé met de lengte van een Mercedes 560
, hydraulische DiRaVi stuurbekrachtiging, hydraulische remmen en natuurlijk het hydraulisch veersysteem (en bij sommigen inmiddels hydraulische kettingspanners voor de nokkenassen).
Allemaal met onmogelijke lijnen ontworpen door Robert Opron, inderdaad ook de ontwerper van de CX maar ook van bijvoorbeeld de Renault Fuego.
Maar je moet erin gereden hebben (haha.. lucky me!) om het echt te begrijpen!
Overigens zijn er nu meer SM's in Nederland dan er ooit hier verkocht zijn.
Tussen 1970 en 1974 zijn er hier hooguit zo'n 100 op kenteken gezet (waaronder 2 van Johan Cruijff, 1tje als 'lease' van een sponsor en 1tje privé die hij volgens sommigen legendes nog steeds in Barcelona in de schuur heeft staan..),
In totaal zijn er net iets meer dan 12.000 van gebouwd, de overblijvende voorraad carrosserieën schijnt gesloopt te zijn. De oliecrisis van 1973 deed de SM met z'n niet bepaald economisch verantwoorde verbruik de das om (hoewel Nard met de MegaSquirt SM nu gemiddeld 1:12 blijkt te halen).

Dat is ook wat het is, apart en (zeker in die tijd) futuristisch.
6 koplampen, waarvan 2 meedraaiend met de wielen. Een 2 deurs coupé met de lengte van een Mercedes 560

Allemaal met onmogelijke lijnen ontworpen door Robert Opron, inderdaad ook de ontwerper van de CX maar ook van bijvoorbeeld de Renault Fuego.
Maar je moet erin gereden hebben (haha.. lucky me!) om het echt te begrijpen!
Overigens zijn er nu meer SM's in Nederland dan er ooit hier verkocht zijn.
Tussen 1970 en 1974 zijn er hier hooguit zo'n 100 op kenteken gezet (waaronder 2 van Johan Cruijff, 1tje als 'lease' van een sponsor en 1tje privé die hij volgens sommigen legendes nog steeds in Barcelona in de schuur heeft staan..),
In totaal zijn er net iets meer dan 12.000 van gebouwd, de overblijvende voorraad carrosserieën schijnt gesloopt te zijn. De oliecrisis van 1973 deed de SM met z'n niet bepaald economisch verantwoorde verbruik de das om (hoewel Nard met de MegaSquirt SM nu gemiddeld 1:12 blijkt te halen).
Last edited by 2Black on FriJul23, 2010 1:46:32 AM, edited 1 time in total.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Meeste SM's zijn naar de V.S., Italië en Duitsland gegaan.Losroyos wrote:....
Ziek spul hoor, Maar was er voor deze auto wel markt dan, want 1972 is volgens mij niet echt een tijd waar mensen extreem veel geld hadden.
Ook voor die tijd was het duur natuurlijk, maar veel goedkoper dan een Mercedes 500, Rolls-Royce, Bentley en net zo duur als een JaguarXJ-S.
Inflatie is een mooi ding... mijn vaders Golf Gti MkI in 1978 kostte 24.000 gulden meen ik me te herinneren..... Dat is dus zo'n €11.000
Koop je nu een C1 met alle opties voor.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Dit dus met de rollenbank. Hoe dan ook, ik ga me een keer te goed doen aan een proefrit, kan ik meteen kijken hoe echte roest wordt aangepakt (dus goed of nietWikipedia wrote:...An odd-fire V6, on the other hand, shows highly irregular torque variations of 200% above and 175% below mean torque, which is significantly worse than an even-fire V6, and in addition the power delivery shows large harmonic vibrations that have been known to destroy the dynamometer.


En Roy, het is inderdaad kunst, maar wel even iets meer

euhmm.... mijn AX met KDFi haalt met heel veel moeite misschien 1:10Pgoddijn wrote:....Maar 1:12 voor een SM? Wow! Ben benieuwd wat dat systeem dan zou doen voor de AX!

Het is bij de SM vooral omdat zo'n ouderwets analoog injectiesysteem eigenlijk maar lukraak met benzine gooit, er werd nauwelijks iets gemeten of gecalibreerd. Gaat bij elke oude Bosch injectie voor ca. 1980 zo, zit weinig controle op.
Hoe dan ook, daarom zal Nards' CX Familiale T2 rond de 230km/u kunnen halen bij lager verbruik dan de originele T2 sedan.
De KDFi kan ook de turbodruk regelen terwijl het optimaal lpg-inspuiting én ontsteking bijstelt.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh