Tijmen AX GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Dunne kant 70nM, dikke kant 90nM. Bij voorkeur nieuwe bouten, oude kunnen doldraaien met die kracht...

Check even alle wielbouten meteen, schijnt vaker te gebeuren binnen de club :-P
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

w8 es tijmen..

wat voor merk dempers zijn dat????
als ik de advertentie terug lees;
- Auto staat op een FK schroefset met verstelbaar koni geel rondom. Alles nog splinternieuw
maar de huisstijlkleur van koni is veel donkerder geel.. en ik geloof NOOIT dat koni de rubbers zou spuiten, aangezien die gelijk uit zouden drogen, bovendien zijn deze dempers gespoten en wordt koni gepowdercoat

zit er wel een koni stickertje op, of serienr?
in de onderste rand (het stuk dat je op de foto ziet) zou een tekst in de vorm van 'KONI HOLLAND' en dan een serienummer moeten staan..
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ik zou er een foto van kunnen maken, als ik m'n auto %@)# niet had moeten achterlaten op Soesterberg :-S
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Image

links setje koni geel (oud model stofhoes), rechts setje koni-cup (ietsjes dikker :oops:)

in de onderste ring vd cups zie je de naam staan, bij de gele zit daar roest overheen
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

q01z wrote:.... bij de gele zit daar roest overheen

Ze zijn allemaal geel :lol:

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

als je niets zinnigs te melde hebt, meld dan niets..

de 'gele' koni's zijn andere als de 'gele'-cup koni's
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Ik heb net ff gecheckt en voor zover ik kan zien zijn het Koni's, dat zegt althans de sticker. De ingeponsde tekst kan ik zo snel niet lezen (maar lijkt te eindigen op HOLLAND).

De kleur geel lijkt op de foto trouwens een stuk feller dan in het echt. Ze lijken ook verdacht veel op het linker setje op jouw foto. :)

Net ook meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt om alle wielbouten even na te trekken. Er bleek maar één wiel te zijn waar de drie wielbouten niet heel vast van zaten.
AX GTI '91

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Daarom altijd een moment sleutel gebruiken voor zulke dingen .. je wilt niet weten wat er gebeurt als je iets verliest op de snelweg oid :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

dan is het goed Tijmen :D alhoewel ik het raar blijf vinden dat de rubbers gespoten zijn..

ik vond het opeens nogal raar.. ik liep langs de foto en zag het plots
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

q01z wrote:dan is het goed Tijmen :D alhoewel ik het raar blijf vinden dat de rubbers gespoten zijn..

ik vond het opeens nogal raar.. ik liep langs de foto en zag het plots
nja, goed dat je het ff aangaf. Al ging ik er eigenlijk tegelijk ook wel vanuit dat de verkoper eerlijk is geweest en dat blijkt gelukkig ook :)

@ TTF: Ik had inderdaad niet willen meemaken dat het wiel loskwam, zeker gezien het feit dat het onderstel toch wel uitnodigt af een toe een bochtje te pakken.
AX GTI '91

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Ik begrijp wel wat Marc bedoeld, volgens mij had JB ook gele dempers waarvan de rubbers 'ook in kleur' waren... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Mastenhose wrote:Ik begrijp wel wat Marc bedoeld, volgens mij had JB ook gele dempers waarvan de rubbers 'ook in kleur' waren... ;)
ah dat verklaart alweer wat. Als dat hier ook het geval is hebben ze tnminste de moeite genomen om er ook de sticker op te plakken :P
AX GTI '91

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Tijmen wrote:
Mastenhose wrote:Ik begrijp wel wat Marc bedoeld, volgens mij had JB ook gele dempers waarvan de rubbers 'ook in kleur' waren... ;)
ah dat verklaart alweer wat. Als dat hier ook het geval is hebben ze tnminste de moeite genomen om er ook de sticker op te plakken :P
Met JB bedoelde ik overigens niet onze Belgische AX-collega JB, even ter verduidelijking! ;) (miss. dacht je dat ook niet, maar just in case!)

Maar kan me toch maar moeilijk voorstellen dat iemand Koni-stickers op JB-dempers zou plakken, dus in die zin verwacht ik dat het gewoon Koni's zullen zijn...
Misschien dat Koni in het kader van de recessie ook overgestapt is op het spuiten van dempers i.p.v. het coaten hiervan! :lol: (Koni is ook door zwaar weer gegaan, dus het zou zomaar kunnen!)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Dat dacht ik dus wel..... :oops:

Net even de bouten en moeren die door de schokbreker en het chassis gaan besteld. Toch maar nieuw, aangezien het toch geen reet kost en ik dan zeker weet dat het goed is.
AX GTI '91

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

goed bezig Tijmen :D

nieuwe boutjes is altijd mooi :)

zo heb ik ooit een fusseeboutje afgeknapt met aandraaien (met de dop in de hand..) omdat ik het boutje wilde hergebruiken.. toen bij de dealer es gaan vragen wat nieuwe kosten, die liggen hier sindsdien gewoon op voorraad voor type 2 :roll:

je meot alleen wel een gewillige dealer hebben :)
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

rubbers worden meegespoten hoor. was bij mijn set ook die ik ooit een nieuw heb gekocht samen met wat mensen hier.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

denny wrote:rubbers worden meegespoten hoor. was bij mijn set ook die ik ooit een nieuw heb gekocht samen met wat mensen hier.
dan is het goed :D
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

q01z wrote:goed bezig Tijmen :D

nieuwe boutjes is altijd mooi :)
-knip-
je meot alleen wel een gewillige dealer hebben :)
Daar zit inderdaad een groot verschil in, deze in Amersfoort is wat dat betreft heel erg goed. En de mannen van het magazijn kijken ook echt even wat verder dan hun neus lang is, als hetzelfde sneller of goedkoper via een ander kanaal te regelen is zullen ze dat ook voor je doen.

Heeft wel een positief effect; mocht ik ooit een nieuwe Citroën kopen en ik woon nog in de buurt, dan zal ik dat zeker daar doen. Die in Meppel zou ik nog geen tweedehands fiets willen kopen.

U leest het goed: een tevreden klant.
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Omdat het zulk lekker knutselweer is, heb ik net maar eens de 'schade' van het ritje Conservatoire hersteld. Resultaat: Nieuwe koelwaterslang, thermostaat, nieuwe afdichtringen en nieuw thermostaathuistuutje-ding.

Image
Image
Image
Image
Image

En 't lekt geen druppel, hoewel het met ductape en tiewraps ook niet lekte :D
AX GTI '91

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

sjieke poeier Tijmen :D ziet er weer netjes uit..
alhoewel die ductape creatie niet weggegooid mag worden natuurlijk.. das gewoon Denny's verjaardagscadeautje alvas.t.
Image

Post Reply