Punaxio wrote:Nu tijd om te slapen, morgen weer lekker werken!
Ach Bas, je weet waar je 't voor doet hè?!
Dat is 't voordeel van werken, je krijgt er een 'beloning' voor... (Die is overigens nooit hoog genoeg, maargoed...).
Nogmaals, geniet van de BX, qua comfort heerlijke auto's! Vind een BX altijd een aparte verschijning. Ik vind 't mooie auto's!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Ja! Fantastisch Hele fijne reisauto, zo'n BX!
Vandaag wat LHM van mn werk meegenomen en bijgevuld vanavond, peil stond erg laag. Duidelijk nog meer veercomfort!
binnenkort eens een dagje plannen, wil wel eens vergelijken met de mijne qua geluid, vering; motorkap open en kijken, etc
Vergelijken wil ik inderdaad ook wel ff. Vooral remmen ben ik wel benieuwd naar hoe jouw BX dat doet. Blijft een apart gevoel, dat remmen. En tikt jouw pomp ook om de zoveel seconde even?
binnenkort eens een dagje plannen, wil wel eens vergelijken met de mijne qua geluid, vering; motorkap open en kijken, etc
Vergelijken wil ik inderdaad ook wel ff. Vooral remmen ben ik wel benieuwd naar hoe jouw BX dat doet. Blijft een apart gevoel, dat remmen. En tikt jouw pomp ook om de zoveel seconde even?
die van mij tikt constant, of nee, hij doet pfft, maar een bx met stuurbekrachtiging doet pff, zonder doet tik.
Liefst heb je die tik om de 30 seconden ofzo, een nieuwe voorraadbol doet vaak soms wonderen (al hielp het bij mij niet, veerpoten waarschijnlijk lek).
Remmen: beetje indrukken doet bij mij niks, maar als je iets doordrukt sta je behoorlijk goed en snel stil. Die van mij is natuurlijk weer lek, dus die borrelt wat (of slecht ontlucht).
Ga idd achter een nieuwe voorraadbol aan, wordt me op CiFo ook aangeraden omdat de BX meerdere achtereenvolgende tikken laat horen.
Mijn BX doet ook 'pff', met de motor uit als 'ie naar beneden zakt!
Over dat remmen, hoef er nog maar naar te kijken en 't remt als een gek! Ook als je hem zachtjes indrukt, vandaar dat ik me afvroeg of dat klopt. Maar begin er wel steeds meer aan te wennen en kan er steeds beter mee omgaan.
Dat remmen zou inderdaad gewoon instant stilstaan moeten betekenen . Even wennen, en soms wat gevaarlijk in het begin (vooral met klevende achterliggers enzo) maar goed.
Als je er nog een keer een 1.9 van zou willen maken, heb nog eventueel een blok liggen? Moet hem alleen even opknappen.
Vanmiddag ligt ie klaar, 't is wel een blok zonder bak of kabelboom. Wel een kunststof inlaatspruitstuk (ipv aluminium). Moet wel een koppakking gedaan worden en meteen even vlakken. Misschien beter om op zoek te gaan naar een completer blok die goed is?
Ik heb ook tijden zitten kijken voor een mooie BX GTi in plaats van de AX GTi, blijven echt toffe wagens!
Eigenlijk wil ik nog een BX 4x4, maar die zijn nog best prijzig.
Veel plezier met je BX!
Last edited by kick-it on ThuJul15, 2010 3:23:55 AM, edited 1 time in total.
Prima karretje en véél zuiniger dan een 1.9!
BX is de enige hatchback die ik ken waar je exact een volledige mdf-plaat vlak in kunt vervoeren. Gigantische laadruimte!
Ikzelf ben 2x met een BX 14TE naar Spanje geweest... perfect!
Heeft'ie stuurbekrachtiging? Zo niet wordt het onderhoud alweer een stuk goedkoper mocht je ooit een nieuwe koppeling o.i.d. nodig hebben. Scheelt uren werk.
Bolletjes een keer oppompen, als 'ie inderdaad erg vaak 'tikt' gelijk de centraalbol vervangen, hoogteregelaars goed invetten en paar keer 'gymnastieken' (hoogste-laagste stand en vice-versa), LHM ook een keer helemaal vervangen (liefst met blauwe olie...) en de achterremmen ontluchten.
Onderhoud aan een BX is helemaal niet persé duurder dan aan een AX, bovendien roesten BX'en eigenlijk nooit. Onderdelen zijn, zeker bij de 1.6, niet duur en nog steeds goed te krijgen.
Het is zoals met alles, voorkomen is beter dan genezen.
@ Peter. Dit 1.6 blokje heeft nog geen ton gelopen! Zonde om een ander sneller/onzuiniger blokje in te leggen.
@ Collin. Heeft geen stuurbekrachtiging en dat mis ik alleen tijdens het parkeren.
Denk dat ik haar binnenkort even wegbreng om dr helemaal na te laten kijken. Wil 't ook gelijk goed hebben :D
Punaxio wrote:@ Peter. Dit 1.6 blokje heeft nog geen ton gelopen! Zonde om een ander sneller/onzuiniger blokje in te leggen.
Is ook zonde, maar misschien wel leuk . Naja, met een BX heeft het misschien niet zoveel zin eigenlijk. Maar goed. Misschien wat voor Raoel dan maar? Het is een DKZ en komt uit een 205GTI
Punaxio wrote:@ Peter. Dit 1.6 blokje heeft nog geen ton gelopen! Zonde om een ander sneller/onzuiniger blokje in te leggen.
Is ook zonde, maar misschien wel leuk . Naja, met een BX heeft het misschien niet zoveel zin eigenlijk. Maar goed. Misschien wat voor Raoel dan maar? Het is een DKZ en komt uit een 205GTI
Hm, da's multipoint of niet? dan moet er een kabelboom bij, alles opnieuw uitzoeken, eeeuh.. DKZ = Bosch, en ik heb magnetti marelli,