Tijmen AX GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

q01z wrote:Thijmen, haal wel die levensgevaarlijke zwarte achterlichten eraf aub!

een type 1 heeft al zo'n zwak licht als achterlicht/remlicht.. als ze dan zoals deze zwartgespoten zijn is dat echt levensgevaarlijk, de auto's achter je zien bij regen echt niet waar je rijdt en of je remt.. ook niet als er ipv 5watt 10watt achterlichtjes in gezet zijn (wat ik overigens iedereen aanraad..)
Aangezien ik nog niet dood wil staat dat in de planning voor van het weekend. al is het dan geen echte 'sjonniebak' meer :P
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Losroyos wrote:Staat er netjes bij, Lijkt wel en vakantie park daar :O Lekker rustgevend in het bos, tot jij je AX start warschijnlijk :lol:
Hij is inderdaad niet bepaald stil....

en 't lijkt wel een vakantiepark, maar de meeste mensen die hier 'wonen' zijn geen medewerker en wonen hier dus niet geheel vrijwillig. Onder het motto: beter voor hunzelf en/of hun omgeving.

Vrijdag maar eens kijken of ik tijd en zin heb om langs de Brezan te gaan.
AX GTI '91

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Zo zwart zijn die dingen toch niet? En zaten er geen lampjes in met een hoger wattage?
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Tijmen wrote:
q01z wrote:Thijmen, haal wel die levensgevaarlijke zwarte achterlichten eraf aub!

een type 1 heeft al zo'n zwak licht als achterlicht/remlicht.. als ze dan zoals deze zwartgespoten zijn is dat echt levensgevaarlijk, de auto's achter je zien bij regen echt niet waar je rijdt en of je remt.. ook niet als er ipv 5watt 10watt achterlichtjes in gezet zijn (wat ik overigens iedereen aanraad..)
Aangezien ik nog niet dood wil staat dat in de planning voor van het weekend. al is het dan geen echte 'sjonniebak' meer :P
Ik zou eerst ff sterkere lampjes erin zitten hoor thijmen, marc is goed in overdrijven ;)

Ten eerste zijn deze helemaal niet zo zwart (op jou foto lijken ze erg zwart, maar zo zijn ze helemaal niet) en ten tweede zitten er type 2 vittingen achter.

Eerst kijken dan; volgens mij zeurt ie namelijk. ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik zeur inderdaad nogal graag over veiligheid :D dat is waar :D
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Hoe dan ook, het blijft apk afkeur :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

TTF wrote:Hoe dan ook, het blijft apk afkeur :roll:
en gewoon onveilig..

de standaard 5watt achterlichten van een AX zijn al gewoon onveilig en slecht te zien (vooral in de regen, laat staan MIST! en ik denk niet dat het mistachterlicht het doet.. gezien type 1..) als je dan ook nog donker gespoten lichten hebt is het gewoon helemaal niet meer te doen voor de auto's achter je..

van mij moet je niets hoor Thijmen, maar we houden jou graag nog wat langer bij de club :) vandaar de tip!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

q01z wrote:
TTF wrote:Hoe dan ook, het blijft apk afkeur :roll:
en gewoon onveilig..

de standaard 5watt achterlichten van een AX zijn al gewoon onveilig en slecht te zien (vooral in de regen, laat staan MIST! en ik denk niet dat het mistachterlicht het doet.. gezien type 1..) als je dan ook nog donker gespoten lichten hebt is het gewoon helemaal niet meer te doen voor de auto's achter je..

van mij moet je niets hoor Thijmen, maar we houden jou graag nog wat langer bij de club :) vandaar de tip!
Leuk om te weten dat je mij dan liever dood had ;)

Maar ik leef nog, dus het zal wel mee vallen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

't valt zeker mee!

Grietje had de lichten via mij en ik vond zelf dat je de lampen prima kon zien branden!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ach, misschien valt het ook wel mee.. ik geef alleen maar een tip omwille vd veiligheid :)

@grietje; tegen jou heb ik hetzelfde gezegd, maar laten we die discussie niet aangaan ;)
Image

degene
AX Master
AX Master

Post by degene »

Ik vind het eerder andersom;
die bloedirritante hoogrendementsLEDS van remlichten tegenwoordig die je de ogen uit de kas branden zo fel, stompen je reflexen zo af dat een normaal 5 watts lampje (en in oldtimers nog véél zwakkere lampjes) gezien wordt als onveilig.

Beetje zelfde verhaal als met dat stijgende dodental van motorrijders in scandinavie nadat dimlicht voeren verplicht werd.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jk »

degene wrote:Ik vind het eerder andersom;
die bloedirritante hoogrendementsLEDS van remlichten tegenwoordig die je de ogen uit de kas branden zo fel, stompen je reflexen zo af dat een normaal 5 watts lampje (en in oldtimers nog véél zwakkere lampjes) gezien wordt als onveilig.

Beetje zelfde verhaal als met dat stijgende dodental van motorrijders in scandinavie nadat dimlicht voeren verplicht werd.
Daaraan wil ik toevoegen:

Xenon koplampen maar ook alle UV-versies van halogeenlampen moeten verboden worden.
Niet alleen wegens hinder van tegemoetkomende voertuigen, maar vooral ook wanneer achterliggende voertuigen langdurig in je spiegels schijnen.
Levensgevaarlijk.

Ik ben voorstander van gele koplampen - die voldoen in alle opzichten uitstekend.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

jk wrote:Xenon koplampen moeten verboden worden.
...
Ik ben voorstander van gele koplampen - die voldoen in alle opzichten uitstekend.
´t Moet niet gekker worden! :shock: Ik ben ´t met je eens! (Y) :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Wel liev voor elkaar blijven, ik ga gewoon eens wisselen en kijken wat mooier en functioneler is. Ik heb nog niet gekeken hoe veel of weinig licht er nu vanaf komt.

Trouwens... sowieso vind ik de standaard achterverlichting van een AX al niet bijster opvallend. En aangezien ik als ik op de fiets uit de kroeg kom ook mijn licht aandoe om niet platgereden te worden (zonde van m'n fiets!), vind ik het wel relaxt om toch gezien te worden.

Niet dat ik veel in slecht weer zal rijden met de GTcarb, daar heb ik de GTi voor.
AX GTI '91

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

hah, hoe overdreven kun je reageren over xenon.
speciaal voor jou ga ik weer xenon inbouwen jk.
nee even serieus, de nieuwere auto's hebben getinte buitenspiegels, en dan heb je geen last ervan als iemand met xenon achter je rijdt.
ik had ook zulke spiegels op de ax, 10x beter als de standaard spiegels, ook bij laagstaande zon.

het lichtbeeld van xenon is helemaal niet storend, mits goed afgesteld, en dat is meer het probleem.
ik heb een jaar met xenon in de ax gereden, en dat was erg fijn :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

misschien moet slecht afgestelde Xenon dan verboden worden,

oh wacht...

jk
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jk »

DuFF wrote:hah, hoe overdreven kun je reageren over xenon.
speciaal voor jou ga ik weer xenon inbouwen jk.
nee even serieus, de nieuwere auto's hebben getinte buitenspiegels, en dan heb je geen last ervan als iemand met xenon achter je rijdt.
ik had ook zulke spiegels op de AX, 10x beter als de standaard spiegels, ook bij laagstaande zon.

het lichtbeeld van xenon is helemaal niet storend, mits goed afgesteld, en dat is meer het probleem.
ik heb een jaar met xenon in de AX gereden, en dat was erg fijn :)
Grappige suggestie, maar ik ga echt geen nieuwe spiegels kopen omdat anderen met ondeugdelijk afgestelde of slecht in elkaar geknutselde verlichting rijden. :D

De lampjes van "koplampen met lenzen" moeten niet voor niets (door de autofabrikant voorgeschreven) worden vervangen en afgesteld in een werkplaats.
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

laten wij deze xenon-discussie ergens anders voortzetten en niet in de wie=wie van Henry!
Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jk »

q01z wrote:laten wij deze xenon-discussie ergens anders voortzetten en niet in de wie=wie van Henry!
Je hebt gelijk.
Haal svp maar weg hier.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Jamaar...jamaar... ik wil ook nog wat zeggen!

Het probleem met Xenon is idd niet de xenon zelf maar de beroerde afstelling oif het hoogteverschil met de auto waar het in zit (SUV enzo).
AX GTI '91

Post Reply