Misterie AX

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Marcooooow
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: TueApr20, 2010 5:57:01 PM
Location: Bellingwolde
Contact:

Misterie AX

Post by Marcooooow »

Ik heb een AX gekocht,
voor de cross,
maar nu heeft ie geen kenteken meer,
en er zijn 100en dingen aan vervangen,
nu wil ik weten waar ik met mijn vervallen kenteken de gegevens van mijn auto kan vinden, of met speciale nummers onder de motorkap?

Alvast bedankt
ax:)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Motorkap opendoen, en dan zul je links als het goed is een chassisnr kunnen waarnemen.

ter voorbeeld, op de onderste foto zie je A en B, maar dan links ervan, precies in de rand waar normaal je motorkap zou zitten.
Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mathijs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: SunApr12, 2009 2:49:10 PM
Location: Groningen

Post by Mathijs »

In de watergoot dus, waar het linker-voorscherm aan vastzit.

Maar dan moet je nog info bij dat nummer vinden :P

Maar volgens mij, als je hier een paar foto's van het dashboard en de motorruimte plaatst, kun je al heel veel te weten komen! Over het type, bouwjaarindicatie, motorinhoud, carb/inj. etc.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

of als je zelf ff gaat zoeken.. tis natuurlijk wel makkelijk zo'n vraag stellen en hopen op een antwoord.. maar beetje zelf zoeken kan ook geen kwaad :roll:
Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Re: Misterie AX

Post by jk »

Marcooooow wrote:Ik heb een AX gekocht,
voor de cross,
maar nu heeft ie geen kenteken meer,
en er zijn 100en dingen aan vervangen,
nu wil ik weten waar ik met mijn vervallen kenteken de gegevens van mijn auto kan vinden, of met speciale nummers onder de motorkap?

Alvast bedankt
Orga nummer staat op de rechterveerpoot.
Daarmee kan je de productiedatum vinden (zoek op Google voor een orga-calculator.

Zo te zien een Phase 1, carburateur, 1.4 liter.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

die foto heeft duff gepost en is dus niet van de auto van marcoowww.. wel beetje op blijven letten..

is overigens een 1.0carb, makkelijk te herkennen.. hele vroege serie met de krik nog onder de kap..
Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

q01z wrote:die foto heeft duff gepost en is dus niet van de auto van marcoowww.. wel beetje op blijven letten..

is overigens een 1.0carb, makkelijk te herkennen.. hele vroege serie met de krik nog onder de kap..
Met vereende krachten kom je er toch achter. :)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

q01z wrote:die foto heeft duff gepost en is dus niet van de auto van marcoowww.. wel beetje op blijven letten..

is overigens een 1.0carb, makkelijk te herkennen.. hele vroege serie met de krik nog onder de kap..
Hoe zie je eraan dat het een 1.0 is? Dat van die carb zie ik ook wel (goh waar is de computer), maar waarom 1.0?

of is het al die lucht waar anders het vermogen zit? :P
Kijk uit, een Cactussssss

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

als ik me niet vergis is dit mijn oude smurf ;)
Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

pcrodent wrote:
q01z wrote:die foto heeft duff gepost en is dus niet van de auto van marcoowww.. wel beetje op blijven letten..

is overigens een 1.0carb, makkelijk te herkennen.. hele vroege serie met de krik nog onder de kap..
Hoe zie je eraan dat het een 1.0 is? Dat van die carb zie ik ook wel (goh waar is de computer), maar waarom 1.0?

of is het al die lucht waar anders het vermogen zit? :P
In ieder geval de 1.1i heeft de oliepeilstok aan de versnellingsbakzijde.
De grotere motoren (en blijkbaar de 1.0 ook?) hebben de oliepeilstok aan de distributieriemzijde/voorzijde van het motorblok.
Klopt dit?

Ook hebben de 1.0 en de 1.1 motoren een veel lichter uitgevoerde bovenste motorsteun.

Mathijs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: SunApr12, 2009 2:49:10 PM
Location: Groningen

Post by Mathijs »

Mijn 1.1 heeft de peilstok ook aan de distributiezijde

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Verrek, de mijne ook geloof ik (type 1, Bosch).

Maarja, Citroën is Citroën niet als er niet afgeweken zou worden van regels.

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Uiterlijke verschillen tussen een 1.0 en een 1.1 carb zijn er nauwelijks, je zult het motornummer erbij moeten pakken:

TU9 = 1.0
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Post Reply