Ik heb een AX gekocht,
voor de cross,
maar nu heeft ie geen kenteken meer,
en er zijn 100en dingen aan vervangen,
nu wil ik weten waar ik met mijn vervallen kenteken de gegevens van mijn auto kan vinden, of met speciale nummers onder de motorkap?
In de watergoot dus, waar het linker-voorscherm aan vastzit.
Maar dan moet je nog info bij dat nummer vinden
Maar volgens mij, als je hier een paar foto's van het dashboard en de motorruimte plaatst, kun je al heel veel te weten komen! Over het type, bouwjaarindicatie, motorinhoud, carb/inj. etc.
Marcooooow wrote:Ik heb een AX gekocht,
voor de cross,
maar nu heeft ie geen kenteken meer,
en er zijn 100en dingen aan vervangen,
nu wil ik weten waar ik met mijn vervallen kenteken de gegevens van mijn auto kan vinden, of met speciale nummers onder de motorkap?
Alvast bedankt
Orga nummer staat op de rechterveerpoot.
Daarmee kan je de productiedatum vinden (zoek op Google voor een orga-calculator.
q01z wrote:die foto heeft duff gepost en is dus niet van de auto van marcoowww.. wel beetje op blijven letten..
is overigens een 1.0carb, makkelijk te herkennen.. hele vroege serie met de krik nog onder de kap..
Hoe zie je eraan dat het een 1.0 is? Dat van die carb zie ik ook wel (goh waar is de computer), maar waarom 1.0?
of is het al die lucht waar anders het vermogen zit?
In ieder geval de 1.1i heeft de oliepeilstok aan de versnellingsbakzijde.
De grotere motoren (en blijkbaar de 1.0 ook?) hebben de oliepeilstok aan de distributieriemzijde/voorzijde van het motorblok.
Klopt dit?
Ook hebben de 1.0 en de 1.1 motoren een veel lichter uitgevoerde bovenste motorsteun.