Zal Bas zo wel even roepenRooney wrote:We moeten binnenkort maar keertje met de G-tech gaan spelen. Ben erg benieuwd wat ie doet van 0-100 km/h.
Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
-
Henk Bats
- Drempelkiller

- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Een Superwolf in Schaapskleren zou ik zo zeggen.Browny wrote:boodschappenauto-tje!
Mooi resultaat Chris.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Vanavond de g-tech even op de AX geplaatst om te kijken wat eruit komt.

0-100 in 6.4 sec met 2k rpm half gas vanuit stilstand, het is echter zeer lastig om een fatsoenlijke meting te doen met het vermogen/grip/gewicht (met name het gebrek aan de laatste 2).
Het ding heeft in zijn 1 totaal geen grip vanuit stilstand, echt een enorm drama, 2k rpm clutchdump vol gas en nog sta je gewoon je banden op te roken.De enige manier is om van de 1k rpm te gaan of half gas bij de 2k rpm (waarna je nog steeds banden half oprookt ).
Met slicks of een sper zou er nog makkelijk 3 a 4 tiende af kunnen.Maargoed aanzich is het geen verkeerd resultaat zo, ding loopt nu met de begrenser iets verder e.d prachtig mooi door en pakt in zijn 2 perfect op en loopt ook vooral boven de 100 bizar snel door.
0-100 in 6.4 sec met 2k rpm half gas vanuit stilstand, het is echter zeer lastig om een fatsoenlijke meting te doen met het vermogen/grip/gewicht (met name het gebrek aan de laatste 2).
Het ding heeft in zijn 1 totaal geen grip vanuit stilstand, echt een enorm drama, 2k rpm clutchdump vol gas en nog sta je gewoon je banden op te roken.De enige manier is om van de 1k rpm te gaan of half gas bij de 2k rpm (waarna je nog steeds banden half oprookt ).
Met slicks of een sper zou er nog makkelijk 3 a 4 tiende af kunnen.Maargoed aanzich is het geen verkeerd resultaat zo, ding loopt nu met de begrenser iets verder e.d prachtig mooi door en pakt in zijn 2 perfect op en loopt ook vooral boven de 100 bizar snel door.
Mooi man!
't Is een puik stukje werk.
Power to weight ratio van tegen de 1:5... daar komt weinig bij in de buurt.
Als er nu eens iemand een achterwiel-aangedreven AX gaat bouwen..., want verder is alles nu wel ongeveer gedaan.
't Is een puik stukje werk.
Power to weight ratio van tegen de 1:5... daar komt weinig bij in de buurt.
Als er nu eens iemand een achterwiel-aangedreven AX gaat bouwen..., want verder is alles nu wel ongeveer gedaan.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
citrofenwick
- Total admin

- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Wegens omstandigheden van een ander lid (rooney) kon ik praktisch gratis op een vermogensbank plus een gewichtsmeting doen.
Eigenlijk wou ik alleen het gewicht weten maar gezien het aanzich leuk was om toch te vergelijken met een andere bank heb ik het ding er weer opgezet bij wijze van.
En hij had nu zelfs 2 pk meer
afwijking zullen we maar zeggen (140.1pk/164nm).

Gewicht valt ook reuze mee:

782kg ex bestuurder met een halve tank a 20kg, schoon is hij dus ongeveer 760kilo. Ik ga proberen het ding onder de 750kg te krijgen voor de rdw maar ik twijfel ondanks dat er genoeg ideen zijn of dat gaat lukken (het makkelijkste manier is er een 1.1 erin stoppen en zeggen dat hij 140pk heeft
)
Eigenlijk wou ik alleen het gewicht weten maar gezien het aanzich leuk was om toch te vergelijken met een andere bank heb ik het ding er weer opgezet bij wijze van.
En hij had nu zelfs 2 pk meer
Gewicht valt ook reuze mee:
782kg ex bestuurder met een halve tank a 20kg, schoon is hij dus ongeveer 760kilo. Ik ga proberen het ding onder de 750kg te krijgen voor de rdw maar ik twijfel ondanks dat er genoeg ideen zijn of dat gaat lukken (het makkelijkste manier is er een 1.1 erin stoppen en zeggen dat hij 140pk heeft
-
Mastenhose
- profiel verwijderd

- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Tijdelijk een heel klein tankje monteren. Genoeg om bij de goedkeuring weg te komen.
De smalste bandjes monteren die je maar kan vinden.
Schutbord isolatiemat eruit. Is een kutklus maar wel meteen -6 kilo oftewel +6 pk
Kachelhuis er ff uit?
Tijdelijk (of permanent) rvs spaghetti en uitlaatlijn. Zal vast een beetje schelen tov dat gietijzer. Of had je dat al. Kan de foto's ff niet meer voor me halen.
Nugoed, die 10kg moeten wel lukken! Succes
De smalste bandjes monteren die je maar kan vinden.
Schutbord isolatiemat eruit. Is een kutklus maar wel meteen -6 kilo oftewel +6 pk
Kachelhuis er ff uit?
Tijdelijk (of permanent) rvs spaghetti en uitlaatlijn. Zal vast een beetje schelen tov dat gietijzer. Of had je dat al. Kan de foto's ff niet meer voor me halen.
Nugoed, die 10kg moeten wel lukken! Succes
Zit al een caloriearme spaghetti op, (wat was het ook weer? bijna 50% lichter geloof ik). Kachel weegt net een kilo maar is een mogelijkheid. Verder een lichtere uitlaat of middendempers eruit (goeie kat scheelt een hoop). Alleen of andere velgen een optie zijn? Te smal en hij komt alsnog niet door de keuring... Zit geen trekhaak op. Misschien Carbon stoelframes?
.
Verder lijkt het me lastig, maar 10kg afschrapen zou te doen moeten zijn.
Verder lijkt het me lastig, maar 10kg afschrapen zou te doen moeten zijn.
moet ie veel rijden/lopeb tijdens die keuring? zo niet, koelvloeistof aftappen
. Rechterbuitenspiegel eraf, radio eruit, speakers naast de achterbank weghalen, gelaccu lenen (wie had dat ook alweer?).
als je nog verder wil gaan kan je je achter zijruiten even tijdelijk vervangen voor lelijk plexiglas wat een beetje op maat is gemaakt, net als je dakraam.
als je nog verder wil gaan kan je je achter zijruiten even tijdelijk vervangen voor lelijk plexiglas wat een beetje op maat is gemaakt, net als je dakraam.








