Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Rooney wrote:We moeten binnenkort maar keertje met de G-tech gaan spelen. Ben erg benieuwd wat ie doet van 0-100 km/h.
Zal Bas zo wel even roepen :lol:

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Browny wrote:boodschappenauto-tje!
Een Superwolf in Schaapskleren zou ik zo zeggen.

Mooi resultaat Chris.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Mooi resultaat Chris (y)
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Vanavond de g-tech even op de AX geplaatst om te kijken wat eruit komt.

Image

0-100 in 6.4 sec met 2k rpm half gas vanuit stilstand, het is echter zeer lastig om een fatsoenlijke meting te doen met het vermogen/grip/gewicht (met name het gebrek aan de laatste 2).

Het ding heeft in zijn 1 totaal geen grip vanuit stilstand, echt een enorm drama, 2k rpm clutchdump vol gas en nog sta je gewoon je banden op te roken.De enige manier is om van de 1k rpm te gaan of half gas bij de 2k rpm (waarna je nog steeds banden half oprookt ).

Met slicks of een sper zou er nog makkelijk 3 a 4 tiende af kunnen.Maargoed aanzich is het geen verkeerd resultaat zo, ding loopt nu met de begrenser iets verder e.d prachtig mooi door en pakt in zijn 2 perfect op en loopt ook vooral boven de 100 bizar snel door.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Lijkt me leuk om een keer in zoiets te rijden. Mooie uitslag als je zo weinig grip hebt.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

anders moet er een keer iemand naast zitten voor wat extra gewicht :roll: :-)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

raoel wrote:anders moet er een keer iemand naast zitten voor wat extra gewicht :roll: :-)
Dan zal je wel op de motorkap moeten gaan zitten :lol: gezien nu juist daar een extra pilletje grip moet komen bij de wielen die daaronder zitten

Bas_S
AX Master
AX Master

Post by Bas_S »

Altijd meer PK's dan jou!

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Mooi man!

't Is een puik stukje werk.
Power to weight ratio van tegen de 1:5... daar komt weinig bij in de buurt.

Als er nu eens iemand een achterwiel-aangedreven AX gaat bouwen..., want verder is alles nu wel ongeveer gedaan.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Dat viel op zich nog wel mee eigenlijk, gemiddelde Golfrijder verneukt zo'n moment altijd :-D. Epic Fail vind ik dus niet echt van toepassing :-P.

Filmpje in de auto anders?
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Pgoddijn wrote: Filmpje in de auto anders?
Die is er al (zie vorige pagina), maak oooit nog wel een keer een ander filmpje voorlopig doen we iets rustiger met het beestje ;).

Btw wanneer komt jij eens je pretpakket halen? :lol:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Ik ben er al achter waarom de AX zo weinig grip heeft deels, de achtervering is momenteel nog behoorlijk slap en hij trekt nu gewoon de voorwielen omhoog :roll:

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Een foto van volaccereleren genomen vanaf de zijkant moet volgens mij wel nog grappig zijn :P

Mooi resultaat hoor. 6.4 is echt bizar snel...

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Wegens omstandigheden van een ander lid (rooney) kon ik praktisch gratis op een vermogensbank plus een gewichtsmeting doen.

Eigenlijk wou ik alleen het gewicht weten maar gezien het aanzich leuk was om toch te vergelijken met een andere bank heb ik het ding er weer opgezet bij wijze van.
En hij had nu zelfs 2 pk meer :roll: afwijking zullen we maar zeggen (140.1pk/164nm).

Image

Gewicht valt ook reuze mee:
Image

782kg ex bestuurder met een halve tank a 20kg, schoon is hij dus ongeveer 760kilo. Ik ga proberen het ding onder de 750kg te krijgen voor de rdw maar ik twijfel ondanks dat er genoeg ideen zijn of dat gaat lukken (het makkelijkste manier is er een 1.1 erin stoppen en zeggen dat hij 140pk heeft :lol: )

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Achterbank en bekleding enzo der uit :P alles wat er niet in hoef te zitten eruit halen :P

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:Achterbank en bekleding enzo der uit :P alles wat er niet in hoef te zitten eruit halen :P
Reservewiel, trekhaak (indien aanwezig natuurlijk!)...
Is het interieur voor een keuring niet nodig om 'm als 5 persoonsauto te kunnen keuren (evenals de bijbehorende gordels etc...)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

degene
AX Master
AX Master

Post by degene »

Tijdelijk een heel klein tankje monteren. Genoeg om bij de goedkeuring weg te komen.
De smalste bandjes monteren die je maar kan vinden.
Schutbord isolatiemat eruit. Is een kutklus maar wel meteen -6 kilo oftewel +6 pk :P
Kachelhuis er ff uit?
Tijdelijk (of permanent) rvs spaghetti en uitlaatlijn. Zal vast een beetje schelen tov dat gietijzer. Of had je dat al. Kan de foto's ff niet meer voor me halen.
Nugoed, die 10kg moeten wel lukken! Succes

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Zit al een caloriearme spaghetti op, (wat was het ook weer? bijna 50% lichter geloof ik). Kachel weegt net een kilo maar is een mogelijkheid. Verder een lichtere uitlaat of middendempers eruit (goeie kat scheelt een hoop). Alleen of andere velgen een optie zijn? Te smal en hij komt alsnog niet door de keuring... Zit geen trekhaak op. Misschien Carbon stoelframes? :-P.

Verder lijkt het me lastig, maar 10kg afschrapen zou te doen moeten zijn.
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

moet ie veel rijden/lopeb tijdens die keuring? zo niet, koelvloeistof aftappen :lol:. Rechterbuitenspiegel eraf, radio eruit, speakers naast de achterbank weghalen, gelaccu lenen (wie had dat ook alweer?).

als je nog verder wil gaan kan je je achter zijruiten even tijdelijk vervangen voor lelijk plexiglas wat een beetje op maat is gemaakt, net als je dakraam.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Heidi zegt: tank moet tot zoveel procent gevuld zijn he?
Tank legen, metertje een stukje draaien :-)

Post Reply