Even iets anders:
Ik heb inmiddels de remmen bij Joost besteld. Punaxio neemt ze voor me mee vanuit Parijs, en dan zouden in principe over twee weekjes de nieuwe remmetjes eronder kunnen. Lijkt me ook wel fijn om normaal te remmen zonder een stuur wat uit je klauwen trilt, en velgjes die niet meer knijterheet worden als je een stukje over de snelweg toert...'t Zal het brandstofverbruik ook wel een beetje ten goede komen als 't niet meer aanslijt...
Ik heb besloten om de Plaisir op de weg proberen te houden. Tenzij er nog een boel extra ellende onder weg gaat komen, want de liefde voor de Plaisir kent z'n grens, maar zolang het blijft bij remmen, druklager en koppakking denk ik dat het nog wel meevalt, toch?
Dat druklager kan volgens mij nog wel een poos mee, aangezien het lawaai wel meevalt. Ik heb me aangeleerd om nooit meer met de koppeling ingedrukt stil te staan, en als ik op een stoplicht afkom tik ik de pook vaak uit de versnelling zonder de koppeling te gebruiken. Als je dat doet terwijl je op een vaste snelheid rijdt, óf totdat je zover op de motor bent afgeremd dat 'ie stationair loopt, dan gaat dat heel soepel. En het scheelt weer een keer de koppeling te gebruiken...
Probleempje waar ik wél meezit is die ellendige koppakking. 'k Heb het er met Punaxio al wel over gehad, en we zijn beide wel bereid het te proberen, maar ík heb geen sleutelervaring en Punaxio heeft lichte twijfels over of het wel allemaal goed zal gaan. De kop van de motor verwijderen en de pakking zelf vervangen lijkt me nog niet eens het meest ingewikkelde, maar de distributieriem+waterpomp en het hele gezeur van 'op tijd zetten' baart me zorgen.
Mijn vraag is dus: Zou er iemand binnen de club bereid zijn om (tegen betaling) die koppakking te willen helpen vervangen? Ik zou daarvoor ook best naar het zuiden van het land willen rijden hoor, geen probleem. Die koppakking zal dan ook pas over een maand, misschien pas twee maand kunnen (moet natuurlijk wel geld hebben), maar als iemand met ervaring het zou kunnen doen (of wil helpen), dan héél graag.
Nouja, denk er eens over na zou ik zeggen.
Ik kan natuurlijk óók besluiten om gewoon met lekke koppakking door te rijden, maar ik reed gisteren achter een Peugeot 106 die ENORME blauwe rookwalmen liep uit te kotsen (je zag niets meer als je erachter reed) en ik wil toch niet dat het met mijn Plaisirtje zover komt. Die olielekkage kan ik nog mee leven, (al is het wel vervelend dat al die olie over de dynamo zeikt, want dat kan ook nooit gezond zijn) maar het zal natuurlijk steeds erger worden, dus dat moet wel gefixed worden.
En dat druklager?...Nouja, verzin ik wel wat op. Daar kan ik voorlopig nog wel mee doorrijden.