Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Browny wrote:lekker blijven updaten zo met foto's!
waarom zijn de oz velgen eronderuit?
Die OZ velgen zijn 14" velgen, maar voor het circuit rijden we voorlopig op 13" michelin slicks. De remmen kunnen ook niet groter zolang we op 13" rijden, daarom hebben we nu airducts gemaakt op de voorremmen. Hopelijk is dat voldoende en kunnen we de remmen upgrade uitstellen. (+ bijbehorende 15" velgen en slicks)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Wow! Altijd weer heerlijk om te zien. Ook in het motorruim is het nog zo mooi klinisch schoon .
Waar is de ECU heen?
En er is nog een onderdeel (ff vergeten hoe dat ding ook weer heet) maar dat dient er volgens mij voor om de eerste minuut na het starten de uitstoot te verminderen ofzo. Schijnt paar kilo te wegen, na de eerste minuut ook echt niets meer te doen en als het weg is verbetert je throttle-response een behoorlijk stuk!
Dus.... Goed dat ie weg is .
Ik kom wel een keer kijken!
Waar is de ECU heen?
En er is nog een onderdeel (ff vergeten hoe dat ding ook weer heet) maar dat dient er volgens mij voor om de eerste minuut na het starten de uitstoot te verminderen ofzo. Schijnt paar kilo te wegen, na de eerste minuut ook echt niets meer te doen en als het weg is verbetert je throttle-response een behoorlijk stuk!
Dus.... Goed dat ie weg is .
Ik kom wel een keer kijken!
De KDFI zit in de grijze doos naast de bestuurder. Alles wat nodig is voor de motor zit nu bij elkaar. Enkel de de draadboom was wat aan de korte kant zodat ik het niet dichter bij de bestuurder kon monteren.
en inderdaad alles wat ik niet begrijp en niet nuttig vindt zit er niet meer op. ( wat is die geluidsisolerende mat tegen het motorschutboard ongelovelijk zwaar )
en inderdaad alles wat ik niet begrijp en niet nuttig vindt zit er niet meer op. ( wat is die geluidsisolerende mat tegen het motorschutboard ongelovelijk zwaar )
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
ziet er super strak uit
Ziet er super strak uit, wel erg gaaf hoor.
Gr.MrBBQ
Gr.MrBBQ
Saxo style is sexy style....
haha erg he!!zappa66 wrote: ( wat is die geluidsisolerende mat tegen het motorschutboard ongelovelijk zwaar )
Maar hij doet ook wel veel hoor zonder die mat is het aanzienelijk tering herrie in de auto
Op het circuit alleen maar fijn
Ik wacht met smart op de filmpjes dat ie rijd, ik vind hem GAAF
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
wel gaaf speelgoed hoor!
ik vind die wielkasten wel wat hebben..
maar vind je niet dat de benzinetank zo op een erg onhandige plek zit voor de gewichtsverdeling en het zwaartepunt?
ik snap het idee van de montage in de lengte richting (geen geklots in de bochten) maar met aanremmen op een halve tank krijg je denk toch wel een klein zetje in de rug wat je met nat wegdek echt niet kan gebruiken
kon je m niet ergens onder de koets kwijt? plat iig?
ik vind die wielkasten wel wat hebben..
maar vind je niet dat de benzinetank zo op een erg onhandige plek zit voor de gewichtsverdeling en het zwaartepunt?
ik snap het idee van de montage in de lengte richting (geen geklots in de bochten) maar met aanremmen op een halve tank krijg je denk toch wel een klein zetje in de rug wat je met nat wegdek echt niet kan gebruiken
kon je m niet ergens onder de koets kwijt? plat iig?
Op 14 mei hebben we gereden op zandvoort, maar er kwamen nog wat kinderziektes naar voren.
Het blok dumpten 1 liter olie per ronde uit zijn ventilatiegat. (buisje op kleppendeksel) Na wat onderzoek en afpluggen van ventilatieslangen lijkt het direct uit de ruimte te komen van de nokkenas. Hierna de kleppendeksel gedemonteerd, en bleek dat tussen de olie-carter-ventilatiegat in de kop en de kleppendeksel geen O-ring zat.
Hierna hebben we nog 1 sessie uitgereden met een paar tijdelijk O-ringen er tussen. Na zandvoort direct bij de dealer langs gereden en deze had voor E1,75 een nieuw O-ringetje.
Tijdens deze zandvoort sessie hebben we een datalog gemaakt van de KDFI. Hier uit kwam naar voren dat rond de 6000 toeren een dip in het vermogen zat. We hadden ook het gevoel dat de ax sneller zou moeten zijn.
Op zaterdag 5 juni zijn we met de AX naar de vermogensbank geweest.
Na de eerste run bleek er een behoorlijke dip in vermogen te zitten bij 3500 en 6000 toeren. Na een behoorlijke tijd zoeken en wijzigen van de ontstekings instellingen hebben we een 2de run gedaan.
Het resultaat is is hieronder te zien:
Nog steeds is het niet perfect maar ieder geval een stuk beter. (prestaties zijn ieder geval beter dan standaard)
We gaan het op 11 juni weer opnieuw proberen op zandvoort!
Het blok dumpten 1 liter olie per ronde uit zijn ventilatiegat. (buisje op kleppendeksel) Na wat onderzoek en afpluggen van ventilatieslangen lijkt het direct uit de ruimte te komen van de nokkenas. Hierna de kleppendeksel gedemonteerd, en bleek dat tussen de olie-carter-ventilatiegat in de kop en de kleppendeksel geen O-ring zat.
Hierna hebben we nog 1 sessie uitgereden met een paar tijdelijk O-ringen er tussen. Na zandvoort direct bij de dealer langs gereden en deze had voor E1,75 een nieuw O-ringetje.
Tijdens deze zandvoort sessie hebben we een datalog gemaakt van de KDFI. Hier uit kwam naar voren dat rond de 6000 toeren een dip in het vermogen zat. We hadden ook het gevoel dat de ax sneller zou moeten zijn.
Op zaterdag 5 juni zijn we met de AX naar de vermogensbank geweest.
Na de eerste run bleek er een behoorlijke dip in vermogen te zitten bij 3500 en 6000 toeren. Na een behoorlijke tijd zoeken en wijzigen van de ontstekings instellingen hebben we een 2de run gedaan.
Het resultaat is is hieronder te zien:
Nog steeds is het niet perfect maar ieder geval een stuk beter. (prestaties zijn ieder geval beter dan standaard)
We gaan het op 11 juni weer opnieuw proberen op zandvoort!
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ik heb nog geen idee wat dit veroorzaaktq01z wrote:wtf, vage koppelkromme.. dat lijkt me niet helemaal kloppen!
je ziet ook best dipjes in je vermogenslijn, dat moet een 16 klepper toch wel strakker kunnen met een beetje afstelling?
of is er ergens iets serieus stuk?
De laatste run is met de luchtfilter eraf, maar nog steeds 2 behoorlijke dips in de koppel curve.
Iemand nog een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn:!: