



Ik heb begin volgend jaar nog het een en ander extreem low budget geprobeerd te beschermen/repareren. Onderandere de motorkap waardoor het Citroën embleem mist. Helaas had ik toen nog nooit van Fertan of iets dergelijk gehoord... Waardoor het nu een jaar later het weer even hard roest en afbladderd

Het motortje van de AX loopt na 273.144km nog als een zonnetje, start altijd in 1 keer. Ik ben in een jaar ernstig gehecht geraakt aan mijn roest bakkie, jammer dat ze niet nog een jaartje de weg op kan/mag.
UPDATE
Hier is mijn nieuwe monster

Zonder wieldoppen (vind ik wel wat hebben

Met wieldoppen
Binnen even netjes gereinigd
Achterbank (hoofdsteunen achter, lijken me geen orginele)
1.4 met carburateur (brillante motor!

Helaas zijn er ook de mindere onderdelen:
binnenkant deur na het verwijderen van de bekleding, want het raam moet omhoog geholpen worden.
Een van de vorige eigenaren had er autostyle pendalen opgezet

lekt vrij heftig via dit rubber (misschien ook overzetten van de 1.1i?)
1 tot 1,5mm speling op de voorste "stugheidsas" (rubbers voor besteld)
Ook heb ik 2 nieuwe Fuseekogels besteld, aangezien deze er ook matig uitzagen. Er komt ook wat gekraak van de voor wielophanging(beide kanten) wanneer ik de voorkant naar beneden druk...
Al met al een super autootje waar veel werk aan verricht moet worden, maar waar ik hopelijk nog heel wat jaren van kan genieten

Even een lijstje gemaakt met wat er allemaal moet gebeuren (deze zal nog wel wat groeien de aankomende dagen)
To do:
- Komt niet goed op temperatuur volgens dashboard meter (misschien thermostaat?)
-Kleppendekselrubber(hoop dat dit de juiste term is) vervangen
-Fuseekogels vervangen
-Mistlichten voor vervangen
-Mistlicht achter werkend maken
-Electrischraam bestuurderskant
-Binnen verlichting gaat niet aan wanneer linkerdeur word geopend.
-Kofferbak verlichting gaat niet aan
-Bevestigingspunten van kofferbakslot repareren
-Gekraak van voorwielophanging verhelpen
-Radio passend maken (helaas is het gat in het dashboard veelste groot gemaakt door een van de vorige eigenaren )
-Kilometerteller maakt een irritant geluid.., verder onderzoeken
-Dashboardverlichting overzetten van de 1.1i
-Achterbumper repareren/vervangen
-Beschermen tegen roest (Veeeeeeeel werk, hier ga ik van de zomer mee bezig)
Al gedaan:
-Motorklepsteun(om hem open te zetten) overzetten van 1.1i
-Hitteschild van 1.1i overgezet
Groeten Pluim