Michiel aka Pluim (AXGT '89,AXGTi '90, AXGTI '92, AXGTT '92)
Moderator: webmasters
Michiel aka Pluim (AXGT '89,AXGTi '90, AXGTI '92, AXGTT '92)
Ik ben Michiel Pluim, geboren in 1988 in Hilversum. Ik woon momenteel in Hierden en studeer werktuigbouwkunde in Zwolle op het Windesheim. Sinds Januari 2007 heb ik mijn rijbewijs en rij nu een jaar in een Citroën AX 1.1i. Elke keer weer genieten achter het stuur Helaas staat het autootje door de grote hoeveelheid roest zonder APK op het eigen terrein. Voordat ik mijn rijbewijs had, heb ik in een Arola 40s gereden, ookal was het meer repareren dan rijden
Ik heb begin volgend jaar nog het een en ander extreem low budget geprobeerd te beschermen/repareren. Onderandere de motorkap waardoor het Citroën embleem mist. Helaas had ik toen nog nooit van Fertan of iets dergelijk gehoord... Waardoor het nu een jaar later het weer even hard roest en afbladderd
Het motortje van de AX loopt na 273.144km nog als een zonnetje, start altijd in 1 keer. Ik ben in een jaar ernstig gehecht geraakt aan mijn roest bakkie, jammer dat ze niet nog een jaartje de weg op kan/mag.
UPDATE
Hier is mijn nieuwe monster
Zonder wieldoppen (vind ik wel wat hebben )
Met wieldoppen
Binnen even netjes gereinigd
Achterbank (hoofdsteunen achter, lijken me geen orginele)
1.4 met carburateur (brillante motor! )
Helaas zijn er ook de mindere onderdelen:
binnenkant deur na het verwijderen van de bekleding, want het raam moet omhoog geholpen worden.
Een van de vorige eigenaren had er autostyle pendalen opgezet helaas is het orginele gaspendaal niet meer aanwezig, misschien overzetten van m'n 1.1i?
lekt vrij heftig via dit rubber (misschien ook overzetten van de 1.1i?)
1 tot 1,5mm speling op de voorste "stugheidsas" (rubbers voor besteld)
Ook heb ik 2 nieuwe Fuseekogels besteld, aangezien deze er ook matig uitzagen. Er komt ook wat gekraak van de voor wielophanging(beide kanten) wanneer ik de voorkant naar beneden druk...
Al met al een super autootje waar veel werk aan verricht moet worden, maar waar ik hopelijk nog heel wat jaren van kan genieten
Even een lijstje gemaakt met wat er allemaal moet gebeuren (deze zal nog wel wat groeien de aankomende dagen)
To do:
- Komt niet goed op temperatuur volgens dashboard meter (misschien thermostaat?)
-Kleppendekselrubber(hoop dat dit de juiste term is) vervangen
-Fuseekogels vervangen
-Mistlichten voor vervangen
-Mistlicht achter werkend maken
-Electrischraam bestuurderskant
-Binnen verlichting gaat niet aan wanneer linkerdeur word geopend.
-Kofferbak verlichting gaat niet aan
-Bevestigingspunten van kofferbakslot repareren
-Gekraak van voorwielophanging verhelpen
-Radio passend maken (helaas is het gat in het dashboard veelste groot gemaakt door een van de vorige eigenaren )
-Kilometerteller maakt een irritant geluid.., verder onderzoeken
-Dashboardverlichting overzetten van de 1.1i
-Achterbumper repareren/vervangen
-Beschermen tegen roest (Veeeeeeeel werk, hier ga ik van de zomer mee bezig)
Al gedaan:
-Motorklepsteun(om hem open te zetten) overzetten van 1.1i
-Hitteschild van 1.1i overgezet
Groeten Pluim
Ik heb begin volgend jaar nog het een en ander extreem low budget geprobeerd te beschermen/repareren. Onderandere de motorkap waardoor het Citroën embleem mist. Helaas had ik toen nog nooit van Fertan of iets dergelijk gehoord... Waardoor het nu een jaar later het weer even hard roest en afbladderd
Het motortje van de AX loopt na 273.144km nog als een zonnetje, start altijd in 1 keer. Ik ben in een jaar ernstig gehecht geraakt aan mijn roest bakkie, jammer dat ze niet nog een jaartje de weg op kan/mag.
UPDATE
Hier is mijn nieuwe monster
Zonder wieldoppen (vind ik wel wat hebben )
Met wieldoppen
Binnen even netjes gereinigd
Achterbank (hoofdsteunen achter, lijken me geen orginele)
1.4 met carburateur (brillante motor! )
Helaas zijn er ook de mindere onderdelen:
binnenkant deur na het verwijderen van de bekleding, want het raam moet omhoog geholpen worden.
Een van de vorige eigenaren had er autostyle pendalen opgezet helaas is het orginele gaspendaal niet meer aanwezig, misschien overzetten van m'n 1.1i?
lekt vrij heftig via dit rubber (misschien ook overzetten van de 1.1i?)
1 tot 1,5mm speling op de voorste "stugheidsas" (rubbers voor besteld)
Ook heb ik 2 nieuwe Fuseekogels besteld, aangezien deze er ook matig uitzagen. Er komt ook wat gekraak van de voor wielophanging(beide kanten) wanneer ik de voorkant naar beneden druk...
Al met al een super autootje waar veel werk aan verricht moet worden, maar waar ik hopelijk nog heel wat jaren van kan genieten
Even een lijstje gemaakt met wat er allemaal moet gebeuren (deze zal nog wel wat groeien de aankomende dagen)
To do:
- Komt niet goed op temperatuur volgens dashboard meter (misschien thermostaat?)
-Kleppendekselrubber(hoop dat dit de juiste term is) vervangen
-Fuseekogels vervangen
-Mistlichten voor vervangen
-Mistlicht achter werkend maken
-Electrischraam bestuurderskant
-Binnen verlichting gaat niet aan wanneer linkerdeur word geopend.
-Kofferbak verlichting gaat niet aan
-Bevestigingspunten van kofferbakslot repareren
-Gekraak van voorwielophanging verhelpen
-Radio passend maken (helaas is het gat in het dashboard veelste groot gemaakt door een van de vorige eigenaren )
-Kilometerteller maakt een irritant geluid.., verder onderzoeken
-Dashboardverlichting overzetten van de 1.1i
-Achterbumper repareren/vervangen
-Beschermen tegen roest (Veeeeeeeel werk, hier ga ik van de zomer mee bezig)
Al gedaan:
-Motorklepsteun(om hem open te zetten) overzetten van 1.1i
-Hitteschild van 1.1i overgezet
Groeten Pluim
Last edited by Pluim on MonNov11, 2013 1:40:28 PM, edited 7 times in total.
Welkom hier.
Ahum, achter de achterwielen mist er toch wel wat behoorlijk vierkante decimeters plaatwerk. Zonde inderdaad.
Hopen dat je een mooie en leuke GT kunt bemachtigen!
Succes er mee.
Ahum, achter de achterwielen mist er toch wel wat behoorlijk vierkante decimeters plaatwerk. Zonde inderdaad.
Hopen dat je een mooie en leuke GT kunt bemachtigen!
Succes er mee.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
dank jullie wel,
De ophanging van de achterbumper mist inderdaad volledig, dit was een groot punt voor de APK. Achter de koplampen is het ook aardig uit de hand gelopen. Daarbij lekt ook de uitlaat hier en daar.
Mocht iemand nog intresse hebben in een bijrijders stoel dan mag de persoon in kwestie deze gratis afhalen. Veel meer onderdelen kan ik mij niet echt bedenken die nog de moeite waard zijn. Behalve misschien de motor maar die heeft al wel 270.000+ gelopen en ik heb er helaas niet een onderhoudsboekje bij.
Mijn oog is gevallen op een zilver/grijze GT Carb uit '89 hier op het forum. Hoogstwaarschijnlijk neem ik hem zaterdag mee naar huis. Dan laat ik weer wat horen.
Groeten Pluim
De ophanging van de achterbumper mist inderdaad volledig, dit was een groot punt voor de APK. Achter de koplampen is het ook aardig uit de hand gelopen. Daarbij lekt ook de uitlaat hier en daar.
Mocht iemand nog intresse hebben in een bijrijders stoel dan mag de persoon in kwestie deze gratis afhalen. Veel meer onderdelen kan ik mij niet echt bedenken die nog de moeite waard zijn. Behalve misschien de motor maar die heeft al wel 270.000+ gelopen en ik heb er helaas niet een onderhoudsboekje bij.
Mijn oog is gevallen op een zilver/grijze GT Carb uit '89 hier op het forum. Hoogstwaarschijnlijk neem ik hem zaterdag mee naar huis. Dan laat ik weer wat horen.
Groeten Pluim
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Is het niet handiger als je em volledig kaaltrekt en wat je in 1 of 2 kratjes kwijt kan bewaart? als je het straks weggegooid hebt moet je er weer voor betalen omdat je het voor je eigen AX nodig hebtPluim wrote:Mocht iemand nog intresse hebben in een bijrijders stoel dan mag de persoon in kwestie deze gratis afhalen. Veel meer onderdelen kan ik mij niet echt bedenken die nog de moeite waard zijn. Behalve misschien de motor maar die heeft al wel 270.000+ gelopen en ik heb er helaas niet een onderhoudsboekje bij.
Uit ervaring:
Een AX die aan elkaar hangt van duct-tape rijdt prima. Gewoon geen klein grut in de kofferbak, want dat verlies je onderweg...Het getoeter van mensen die je wijzen op het klapperende achterscherm negeren. En de krik strategisch plaatsen. Gaat zó nog 40.000km mee...
En inderdaad, ik raad je aan om 'm zelf te strippen. Als je alle onderdelen straks kwijt bent, zul je zien dat je hetzelf nodig hebt.
Ahoewel ik opzich wel belang bij de lambda-sonde heb...
Succes met de GT!
Een AX die aan elkaar hangt van duct-tape rijdt prima. Gewoon geen klein grut in de kofferbak, want dat verlies je onderweg...Het getoeter van mensen die je wijzen op het klapperende achterscherm negeren. En de krik strategisch plaatsen. Gaat zó nog 40.000km mee...
En inderdaad, ik raad je aan om 'm zelf te strippen. Als je alle onderdelen straks kwijt bent, zul je zien dat je hetzelf nodig hebt.
Ahoewel ik opzich wel belang bij de lambda-sonde heb...
Succes met de GT!
bedankt voor de leuke reacties!
Ik heb sinds zaterdag mijn nieuwe (maar toch heel oude) AX GT op het terrein staan!:D Echt super wagentje! Wel heel wat roest en nog meer kleine dingetjes die kraken/piepen/rammelen en veel electrische mankementjes. Maar dat weegt niet op tegen het rijplezier!
Gelukkig is het motortje wel echt heel leuk! toch de voornaamste reden dat ik hem gekocht heb. Wel heb ik bij mijn linker voorwiel enkele krakende en soms kloppende geluiden Hier zal ik nog wel even een wat langer verslagje over schrijven(met wat foto's natuurlijk), want dat wil ik graag verhelpen! Helaas heb ik het aankomende weken nogal druk (ben bezig met mij eerste stage) dus zal het opknappen/beschermen op een laag tempo gaan. Maar na de stage periode heb ik nog een laatste zomervakantie waar ik veel en fanatiek bezig kan
De lambda-sonde kan je zo van me krijgen, aangezien ik die niet heb zitten op de GT met carburateur. Ik weet alleen niet of de sonde helemaal 100% is. Omdat bij de 1.1i de uitlaat was afgebroken net na het deel waar de sensor in geschoeft zit. Deze heb ik vervangen door een onderdeel van een peugeot van de sloop, hier zat de lambda-sonde echter aan de andere kant van de uitlaat. Waardoor ik hem door moest knippen en verlengen. Zo ver ik heb gelezen en gemerkt, maakt het geen verschil. hij is natuurlijk wel netjes gesoldeerd en met krimpkousjes en tape weer beschermd. Hij is funcioneel nog wel goed, maar zeker niet nieuw meer
Pluim
Ik heb sinds zaterdag mijn nieuwe (maar toch heel oude) AX GT op het terrein staan!:D Echt super wagentje! Wel heel wat roest en nog meer kleine dingetjes die kraken/piepen/rammelen en veel electrische mankementjes. Maar dat weegt niet op tegen het rijplezier!
Gelukkig is het motortje wel echt heel leuk! toch de voornaamste reden dat ik hem gekocht heb. Wel heb ik bij mijn linker voorwiel enkele krakende en soms kloppende geluiden Hier zal ik nog wel even een wat langer verslagje over schrijven(met wat foto's natuurlijk), want dat wil ik graag verhelpen! Helaas heb ik het aankomende weken nogal druk (ben bezig met mij eerste stage) dus zal het opknappen/beschermen op een laag tempo gaan. Maar na de stage periode heb ik nog een laatste zomervakantie waar ik veel en fanatiek bezig kan
Hhaha zo is het precies! Ik ben zelf ook al achter dat ik nog heel veel over kan zetten van mijn First naar de GT. Ik heb de motorkapsteun(om hem open te houden) en het hitteschild al overgezet (deze ramelde ernstig:P). Ik zal binnenkort eens een to-do-lijstje maken.Uit ervaring:
Een AX die aan elkaar hangt van duct-tape rijdt prima. Gewoon geen klein grut in de kofferbak, want dat verlies je onderweg...Het getoeter van mensen die je wijzen op het klapperende achterscherm negeren. En de krik strategisch plaatsen. Gaat zó nog 40.000km mee...
En inderdaad, ik raad je aan om 'm zelf te strippen. Als je alle onderdelen straks kwijt bent, zul je zien dat je hetzelf nodig hebt.
Ahoewel ik opzich wel belang bij de lambda-sonde heb...
Succes met de GT!
De lambda-sonde kan je zo van me krijgen, aangezien ik die niet heb zitten op de GT met carburateur. Ik weet alleen niet of de sonde helemaal 100% is. Omdat bij de 1.1i de uitlaat was afgebroken net na het deel waar de sensor in geschoeft zit. Deze heb ik vervangen door een onderdeel van een peugeot van de sloop, hier zat de lambda-sonde echter aan de andere kant van de uitlaat. Waardoor ik hem door moest knippen en verlengen. Zo ver ik heb gelezen en gemerkt, maakt het geen verschil. hij is natuurlijk wel netjes gesoldeerd en met krimpkousjes en tape weer beschermd. Hij is funcioneel nog wel goed, maar zeker niet nieuw meer
Pluim
Re: Michiel aka Pluim (AX GT '89, AX 1.1i 1994(zonder APK))
foutje (verkeerde knop quote i.p.v. wijzig )
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Gefeliciteerd met je aanwinst! Een van de laatste GT carbs... dus wees er zuinig op
pedaal kun je zo overzetten idd...
Kenteken is trouwens ook wel leuk... de XD-22-HP is ooit van q01z geweest.
klepdekselpakking zou ik niet overzetten (of het moet net een nieuwe zijn?) maar nieuw kopen... kost geloof ik 11 euro...
pedaal kun je zo overzetten idd...
Kenteken is trouwens ook wel leuk... de XD-22-HP is ooit van q01z geweest.
klepdekselpakking zou ik niet overzetten (of het moet net een nieuwe zijn?) maar nieuw kopen... kost geloof ik 11 euro...
Het slot is zeker uitgebroken? kun je met Bison metaal-metaal lijm perfect reparerenPluim wrote:-Bevestigingspunten van kofferbakslot repareren
Waarschijnlijk staat 'ie op het punt van vastslaan en afbreken... beste is vervangen.Pluim wrote:-Kilometerteller maakt een irritant geluid.., verder onderzoeken