Koppaking en distributie riem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Koppaking en distributie riem
Tijdje terug kwamen we erachter dat er nogal een benzine geur aan de KVS zat en de distri moet vervangen worden.
Nu wil ik dus alles in een keer gaan doen.
Zit alleen met het probleem, welke onderdelen heb ik precies nodig?
Had op ebay al wat zien staan:
http://cgi.ebay.nl/Citroën-SAXO-AX-XSAR ... 2a00e436c7
Koppaking set
http://cgi.ebay.nl/Citroën-AX-SAXO-1-0- ... 3a4b3b833d
Distri en spanrol
Ben ik dan compleet? ( en past dit ook op mijn 1.1 injection van '95? )
of moet er ook nog een waterpomp bij?
Nu wil ik dus alles in een keer gaan doen.
Zit alleen met het probleem, welke onderdelen heb ik precies nodig?
Had op ebay al wat zien staan:
http://cgi.ebay.nl/Citroën-SAXO-AX-XSAR ... 2a00e436c7
Koppaking set
http://cgi.ebay.nl/Citroën-AX-SAXO-1-0- ... 3a4b3b833d
Distri en spanrol
Ben ik dan compleet? ( en past dit ook op mijn 1.1 injection van '95? )
of moet er ook nog een waterpomp bij?
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
De eerste aanbieder van de koppakking set is compleet, deze hebben wij al diverse malen aangeschaft en naar volle tevredenheid gebruikt.
Bij montage van de klepdekselpakking moet je goed kijken of de pakking netjes glad en strak ligt, de pakking is eigenlijk een beetje te soepel. Lekkkages hebben wij echter nooit gehad maar het ziet er niet echt strak uit.
De tweede aanbieder van de d-riem en spanrol kennen wij niet maar de set is compleet.
En als je de waterpomp wilt vervangen, wat niet geheel onverstandig is, moet je die nog aanschaffen want die ontbreekt in de aangeboden sets.
Succes met de klus trouwens.
Groetjes, Henk
Bij montage van de klepdekselpakking moet je goed kijken of de pakking netjes glad en strak ligt, de pakking is eigenlijk een beetje te soepel. Lekkkages hebben wij echter nooit gehad maar het ziet er niet echt strak uit.
De tweede aanbieder van de d-riem en spanrol kennen wij niet maar de set is compleet.
En als je de waterpomp wilt vervangen, wat niet geheel onverstandig is, moet je die nog aanschaffen want die ontbreekt in de aangeboden sets.
Succes met de klus trouwens.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Stoer, dat zou ik zelf nooit in m'n achtertuin proberen.
Heb wel een een keer een distributie gedaan maar toen stond m'n hele motorblok op een werkbank... in een autobedrijf....is toch anders.
Denk wel aan de kleine dingetjes zoals een pen om netjes je vliegwiel te blokkeren etc. Zodat alles op de goede plek blijft staan.
Is hier vast wel ergens een exacte beschrijving van te vinden.
Succes!
Heb wel een een keer een distributie gedaan maar toen stond m'n hele motorblok op een werkbank... in een autobedrijf....is toch anders.
Denk wel aan de kleine dingetjes zoals een pen om netjes je vliegwiel te blokkeren etc. Zodat alles op de goede plek blijft staan.
Is hier vast wel ergens een exacte beschrijving van te vinden.
Succes!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Nog nooit ff een koppakingetje gedaan op de oprit?2Black wrote:Stoer, dat zou ik zelf nooit in m'n achtertuin proberen.
Heb wel een een keer een distributie gedaan maar toen stond m'n hele motorblok op een werkbank... in een autobedrijf....is toch anders.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Meerdere onder de car-port
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Of in de regen
Ik hoefde die koppakking gelukkig (nog) niet te doen dus heb alles voor koppakking wissel in de garage liggen
Ik hoefde die koppakking gelukkig (nog) niet te doen dus heb alles voor koppakking wissel in de garage liggen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Kijk, ik zag de economische teruggang al jaren aankomen en heb dus geprobeerd die in mijn 1tje via het grootschalig financieel ondersteunen van Renard Automobiles tegen te houden.
Is helaas niet gelukt.
Is helaas niet gelukt.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Nee, alleen als de specificaties niet meer kloppen.Losroyos wrote:Moet je bij koppaking vervangen persee de kop vlakken?
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl