Nou, heb de auto sinds vrijdag terug, inmiddels 250 kilometer gereden. De kop is er nu net íetsje strakker opgedraaid (ietsje zwaarder aanhaalmoment dan volgens 't boekje) en het lekken is een stuk minder. Er liggen wel druppels onder de auto, maar met die 250 kilometer is het oliepijl niet meetbaar gezakt.
Ik kan in elk geval weer rijden, en heb nu effe ietsje meer tijd om rustig op zoek te gaan naar iemand die die koppakking voor mij kan vervangen.
Hagelnieuw V-snaartje en kleppendekselpakkinkje zitten er in elk geval op. Distributieriem zag er ook gloednieuw uit en lijkt vrij recent vervangen te zijn. Beetje jammer dat dat dan wéér moet voor die koppakking, maar dat is niet anders.
Oh, en die dampretourslang moet echt ook heel snel, want soms moet het dakraampje even open om te voorkomen dat je koppijn krijgt van die brandstoflucht...
Gezien ik vrijdag even de beschikking had over een momentsleutel ook de wielbouten maar eens goed erop gedraaid. Ik wilde namelijk de band linksachter omwisselen (waarbij ik er ook achterkwam dat de krik, die volgens de verkoper aanwezig was, er dus niet is. Ik had toen wel effe snel gechecked en zag de verpakking in de band liggen, maar daar blijkt de krik niet in te zitten *zucht*), maar ik kon de wielbouten met geen mogelijkheid loskrijgen. Met behulp van een buis van anderhalf meter waar je vervolgens nog aan moest hangen gingen ze moeizaam los. Ik denk dat meneer de beunhaas met zijn vrienden op de sleutel heeft staan springen toen hij die bouten aandraaide.
Enfin, ze zitten nu weer vast zoals 't hoort.
Ouwe speakers uit de hoedenplank gesloopt, aangezien die toch alleen maar kraakten. Weg met die ouwe rommel. De zware houten plank die ónder de hoedenplank was geschroefd ter ondersteuning van die speakers er ook maar afgedraaid. Hoedenplank is 5 kilo lichter, en rammelt en kraakt nu in elk geval niet meer als ik over een klinkerpad rijd.
Maarja, dan zit je met ovale gaten, dus de roosters van de speakers maar over de gaten op de hoedenplank geplakt. Lijkt het net of die speakers er nog inzitten, staat een stuk mooier dan die lelijke gaten.
En met de koppakking ook maar de schijfremmen mee, want die zijn zo dik als een a4-velletje. Milimeter of 6. Dat lijkt me toch echt te dun. Dat zal 't zacht schrapende geluid als ik rem ook wel veroorzaken, denk ik.
Echt, ik vraag me af hoe dit ding door de APK is gekomen, want bij een snelle inspectie zie ik, als enorme autoleek, al meerdere afkeurpunten. Nouja, het rijdt, zullen we maar zeggen en ik heb nog tot februari volgend jaar om 't op te lossen.

Maar ik twijfel wel of ik nog met deze auto door wil gaan. 'k Heb weinig plezier van de Plaisir. Maarja, zolang 't rijdt...