Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Je hebt bij de dubbele Webers toch een keuze uit inlaatkelken (die nu binnen de filters vallen) als ik mij niet vergis?q01z wrote:JK,
<snip>
waarbij de keuze van mijn luchtfilters wel een discussie was, was bij de GTI.. waar ik een compromis heb moeten maken tussen het rijden met een te plat luchtfilter.. of zonder filter omdat een fatsoenlijk filter/airbox niet past..
Hoe heb je dat opgelost?
Maar bij de dubbele Webers is het sowieso een heel ander verhaal omdat het principe totaal anders is.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
het principe is niet anders hoor. Lang en kort inlaat traject geldt zeker bij webers meer dan bij een injectiegestuurd systeem omdat je geen naregeling vanuit een computer hebt.
Afhankelijk van je gewenste toerental en aan de hand van je afstelling kies je kelken voor een hoog topvermogen, veel koppel of om een geleidelijk vermogen te krijgen. Helaas is bij een ax de ruimte dermate beperkt dat kelken niet echt een optie zijn tenzij je zonder filter wilt rijden.
Afhankelijk van je gewenste toerental en aan de hand van je afstelling kies je kelken voor een hoog topvermogen, veel koppel of om een geleidelijk vermogen te krijgen. Helaas is bij een ax de ruimte dermate beperkt dat kelken niet echt een optie zijn tenzij je zonder filter wilt rijden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ken jij trouwens een goed adres om dubbele Webers te laten afstellen (op het gehoor)?denny wrote:het principe is niet anders hoor. Lang en kort inlaat traject geldt zeker bij webers meer dan bij een injectiegestuurd systeem omdat je geen naregeling vanuit een computer hebt.
Afhankelijk van je gewenste toerental en aan de hand van je afstelling kies je kelken voor een hoog topvermogen, veel koppel of om een geleidelijk vermogen te krijgen. Helaas is bij een AX de ruimte dermate beperkt dat kelken niet echt een optie zijn tenzij je zonder filter wilt rijden.
Ik heb zoiets op een Ford Escort Mexico motor zitten nl.
En ken jij tevens een goed adres om RVS uitlaten te laten aanpassen (zijuitlaat ipv achteruitlaat)?
mijn mening bij een zeldzame mexico. afstellen op de bank. Op het gehoor is leuk maar goed afstellen doe je niet bij stationair loop. Ook omdat je alleen op je stationairsproeier draait dan.
dus afstellen onder deellast. Pinto motor?
dus afstellen onder deellast. Pinto motor?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
1600cc Ford Kent 'Crossflow' motor.denny wrote:mijn mening bij een zeldzame mexico. afstellen op de bank. Op het gehoor is leuk maar goed afstellen doe je niet bij stationair loop. Ook omdat je alleen op je stationairsproeier draait dan.
dus afstellen onder deellast. Pinto motor?
Was de Pinto motor niet het onderblok voor de zwaardere Escort rally-uitvoeringen?
De Pinto cilinderkop, althans de bovenliggende nokkenas, was/is slijtgevoelig door olietoevoer (of gebrek daaraan).
Terug in het geheugen...
vh weekend vooral aan Bas_S zn GTI gesleuteld, maar toch heel even de GT op de brug gehad
zaterdag had ik overigens getankt, precies 330km op 33liter, die motorstoring was dus niet best voor het verbruik! maarr gister had ik al 460km op 34liter, dus dat is al een hele verbetering
verder had ik geen electrische ramen, athans.. die werkte niet.. en dat was lastig op het pontje bij Schoonhoven.. dus gister even snel de bekabeling uit de deur getrokken (aangezien daar bij Sas ook het probleem zat..) en jawel hoor, aan allebei de kanten had ik een los bruin draadje te pakken nieuw draadje ertussen en weer een probleempje minder! nu nog hetzelfde doen aan de passagierszijde..
owh en mn onderste motorsteun leek nogal slecht tijdens het rijden, dus vervangen, maar achteraf komt de speling waarschijnlijk ergens anders vandaan! maar ach, tis weer nieuw he
zaterdag had ik overigens getankt, precies 330km op 33liter, die motorstoring was dus niet best voor het verbruik! maarr gister had ik al 460km op 34liter, dus dat is al een hele verbetering
verder had ik geen electrische ramen, athans.. die werkte niet.. en dat was lastig op het pontje bij Schoonhoven.. dus gister even snel de bekabeling uit de deur getrokken (aangezien daar bij Sas ook het probleem zat..) en jawel hoor, aan allebei de kanten had ik een los bruin draadje te pakken nieuw draadje ertussen en weer een probleempje minder! nu nog hetzelfde doen aan de passagierszijde..
owh en mn onderste motorsteun leek nogal slecht tijdens het rijden, dus vervangen, maar achteraf komt de speling waarschijnlijk ergens anders vandaan! maar ach, tis weer nieuw he
koppakking bleek niet lek, ondanks dat mn olie gewoon stinkt naar de koelvoeistof, heel gek dus!
helaas heb ik alles voor de koppakkingswissel in huis, behalve de koppakking.. dus gaat dat hem toch niet worden dit weekend.. alvast maar wel ff alles klaar maken en dan volgende week er maar ff tussen schuiven
Even afpersen geen goed idee? Dan heb je niet de kans dat je nog een keer de koppakking en kop kunt vervangen!
Leuk wagenpark. Die velgjes onder de rode GTI zijn 14" XSI velgen?
Goeie tip trouwens van de electrische ramen. De bestuurderskant doet het bij mijn GTI ook niet, misschien ook een los draadje als ik jouw verhaal lees.
Leuk wagenpark. Die velgjes onder de rode GTI zijn 14" XSI velgen?
Goeie tip trouwens van de electrische ramen. De bestuurderskant doet het bij mijn GTI ook niet, misschien ook een los draadje als ik jouw verhaal lees.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Wat een schoonmaakbeurtje al niet doetMastenhose wrote:Knap koppie hoor Marc!
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
de kenner ziet dat er 2 basis modellen ontbreken;
de image en en de rode 1.0E.. de rode staat bij mn vader (heb ik dus wel!) maar de Image ontbreekt helaas mocht iemand die tegenkomen!!
overigens, mocht iemand die blauwe 1.1TRE of de rode 1.0E of de gele LaPoste willen.. ff pb'tje sturen.. die kan je op autobeurzen altijd wel vinden en wil ik dan wel meenemen