Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Gave GT marc :D :D

Erg nice zo'n GT en GTi naast elkaar :D

Wil ik ook nog wel eens als ik wat meer ruimte heb :D
Image Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

q01z wrote:JK,

<snip>

waarbij de keuze van mijn luchtfilters wel een discussie was, was bij de GTI.. waar ik een compromis heb moeten maken tussen het rijden met een te plat luchtfilter.. of zonder filter omdat een fatsoenlijk filter/airbox niet past..
Je hebt bij de dubbele Webers toch een keuze uit inlaatkelken (die nu binnen de filters vallen) als ik mij niet vergis?
Hoe heb je dat opgelost?
Maar bij de dubbele Webers is het sowieso een heel ander verhaal omdat het principe totaal anders is.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

het principe is niet anders hoor. Lang en kort inlaat traject geldt zeker bij webers meer dan bij een injectiegestuurd systeem omdat je geen naregeling vanuit een computer hebt.

Afhankelijk van je gewenste toerental en aan de hand van je afstelling kies je kelken voor een hoog topvermogen, veel koppel of om een geleidelijk vermogen te krijgen. Helaas is bij een ax de ruimte dermate beperkt dat kelken niet echt een optie zijn tenzij je zonder filter wilt rijden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

denny wrote:het principe is niet anders hoor. Lang en kort inlaat traject geldt zeker bij webers meer dan bij een injectiegestuurd systeem omdat je geen naregeling vanuit een computer hebt.

Afhankelijk van je gewenste toerental en aan de hand van je afstelling kies je kelken voor een hoog topvermogen, veel koppel of om een geleidelijk vermogen te krijgen. Helaas is bij een AX de ruimte dermate beperkt dat kelken niet echt een optie zijn tenzij je zonder filter wilt rijden.
Ken jij trouwens een goed adres om dubbele Webers te laten afstellen (op het gehoor)?
Ik heb zoiets op een Ford Escort Mexico motor zitten nl.

En ken jij tevens een goed adres om RVS uitlaten te laten aanpassen (zijuitlaat ipv achteruitlaat)?

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

mijn mening bij een zeldzame mexico. afstellen op de bank. Op het gehoor is leuk maar goed afstellen doe je niet bij stationair loop. Ook omdat je alleen op je stationairsproeier draait dan.
dus afstellen onder deellast. Pinto motor?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Dynojet in Goes staat bekend om hun carburateur afstelling... wel een wachttijd van een paar weken!
Image

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

q01z wrote:Dynojet in Goes staat bekend om hun carburateur afstelling... wel een wachttijd van een paar weken!
Dank je.
Dan is de motor tegelijk goed warm van de rit over die afstand.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

denny wrote:mijn mening bij een zeldzame mexico. afstellen op de bank. Op het gehoor is leuk maar goed afstellen doe je niet bij stationair loop. Ook omdat je alleen op je stationairsproeier draait dan.
dus afstellen onder deellast. Pinto motor?
1600cc Ford Kent 'Crossflow' motor.

Was de Pinto motor niet het onderblok voor de zwaardere Escort rally-uitvoeringen?
De Pinto cilinderkop, althans de bovenliggende nokkenas, was/is slijtgevoelig door olietoevoer (of gebrek daaraan).
Terug in het geheugen...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

vh weekend vooral aan Bas_S zn GTI gesleuteld, maar toch heel even de GT op de brug gehad :)

zaterdag had ik overigens getankt, precies 330km op 33liter, die motorstoring was dus niet best voor het verbruik! maarr gister had ik al 460km op 34liter, dus dat is al een hele verbetering :)

verder had ik geen electrische ramen, athans.. die werkte niet.. en dat was lastig op het pontje bij Schoonhoven.. dus gister even snel de bekabeling uit de deur getrokken (aangezien daar bij Sas ook het probleem zat..) en jawel hoor, aan allebei de kanten had ik een los bruin draadje te pakken :) nieuw draadje ertussen en weer een probleempje minder! nu nog hetzelfde doen aan de passagierszijde..

owh en mn onderste motorsteun leek nogal slecht tijdens het rijden, dus vervangen, maar achteraf komt de speling waarschijnlijk ergens anders vandaan! maar ach, tis weer nieuw he :)
Image

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Leuk die GT en GTi naast elkaar.
Zijn ook hele mooie kleur combinaties.
Rood/zwart en grijs/zwart!

Succes met de kleine probleempjes.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Image

Image

Image
Image


koppakking bleek niet lek, ondanks dat mn olie gewoon stinkt naar de koelvoeistof, heel gek dus!
helaas heb ik alles voor de koppakkingswissel in huis, behalve de koppakking.. dus gaat dat hem toch niet worden dit weekend.. alvast maar wel ff alles klaar maken en dan volgende week er maar ff tussen schuiven :)
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

mooi hoor die 2 grijze!
wel balen van de rooie, kom je niet in den Bosch toevallig?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

preventief koppaking vervangen ? :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nah, met een auto die 5jr stil gestaan heeft geen gek idee natuurlijk :)

maar de olie stonk gewoon naar KVS (vraag maar aan Vincent, die was het er mee eensch) dus dan trek je m maar open he.. zou nog een scheurtje in de kop kunnen zijn, maar dat denk ik vooralsnog niet
Image

martie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: TueJan26, 2010 3:31:18 PM
Location: Groningen

Post by martie »

Even afpersen geen goed idee? Dan heb je niet de kans dat je nog een keer de koppakking en kop kunt vervangen!

Leuk wagenpark. Die velgjes onder de rode GTI zijn 14" XSI velgen?


Goeie tip trouwens van de electrische ramen. De bestuurderskant doet het bij mijn GTI ook niet, misschien ook een los draadje als ik jouw verhaal lees. :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

vandaag niet zoveel gedaan, behalve gexboxxed en ff met een kwastje benzine gespeeld

Image

overigens viel me op dat 1 bougie (bougie 4) niet helemaal goed meer zat :? denk losgetrilt (draad nog wel netjes) dat zou ook kunnen verklaren wrom hij zo kl*te liep.....
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Knap koppie hoor Marc! (y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Mastenhose wrote:Knap koppie hoor Marc! (y)
Wat een schoonmaakbeurtje al niet doet :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

das toch een groot verschil met zwart :D
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Image
Image

de kenner ziet dat er 2 basis modellen ontbreken;
de image en en de rode 1.0E.. de rode staat bij mn vader (heb ik dus wel!) maar de Image ontbreekt helaas :( mocht iemand die tegenkomen!!

overigens, mocht iemand die blauwe 1.1TRE of de rode 1.0E of de gele LaPoste willen.. ff pb'tje sturen.. die kan je op autobeurzen altijd wel vinden en wil ik dan wel meenemen :)
Image

Post Reply