kijkt dat zocht ik
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://media.conrad.com/s/7000_7999/7400/7400/7407/740724_BB_01_FB.EPS.gif)
Moderators: vtspower, webmasters
met "-automaat -relais" bedoel je dat het relais daar zit?jk wrote:570 - hazard warning switch = alarmknipperlichtschakelaar
145 - hazard indicator unit = alarmknipperlicht unit (-automaat, -relais)
145 - direction indicator unit = richtingaanwijzerunit (-automaat, -relais)
260 - direction indicator switch = richtingaanwijzerschakelaar
811 - RH side repeater = rechter zijknipper-/verklikkerlicht in spatbord
481 - RH front direction indicator = RV richtingaanwijzerlamp
Volgens de gebruikelijke Engelse terminologie, en met raadpleging van mijn Haynes:raoel wrote:met "-automaat -relais" bedoel je dat het relais daar zit?jk wrote:570 - hazard warning switch = alarmknipperlichtschakelaar
145 - hazard indicator unit = alarmknipperlicht unit (-automaat, -relais)
145 - direction indicator unit = richtingaanwijzerunit (-automaat, -relais)
260 - direction indicator switch = richtingaanwijzerschakelaar
811 - RH side repeater = rechter zijknipper-/verklikkerlicht in spatbord
481 - RH front direction indicator = RV richtingaanwijzerlamp
260 en 570 zijn dus de dingen die je bedient?
811 is dus het blokje met contacten welke ik vandaag gereviseerd heb? die hangt boven de wielkasten?
sowieso bedankt voor de toelichting
In mijn Haynes op p.173 staat afb. 12.6A "Richtingaanwijzerrelais (gemonteerd aan onderzijde dashboard bij de zekeringkast)" (vertaald).raoel wrote:dus ik moet het knipperrelais vinden....
in 't dashboard ergens??
Bij deze, aangenaam... mijn naam is dan dus Niemand.raoel wrote:- Draad. Je hebt 3 kleuren, van klein naar groot: rood, blauw, geel, van klein naar groot (rood is veelgebruikt voor signaal, geel is voor dikke draden zoals bv de startmotor. Niemand gebruikt blauw. Toch is het er).
De rode vind ik vaak wat aan de kleine kant eerlijk gezegd...MBa@NL wrote:Bij deze, aangenaam... mijn naam is dan dus Niemand.raoel wrote:- Draad. Je hebt 3 kleuren, van klein naar groot: rood, blauw, geel, van klein naar groot (rood is veelgebruikt voor signaal, geel is voor dikke draden zoals bv de startmotor. Niemand gebruikt blauw. Toch is het er).
In verhouding (en ik gebruik ze nog wel eens, liggen niet voor niets op voorraad) maak ik meer gebruik van blauwe AMPjes als van rode of gele.
Ik gebruik standaard blauw en alleen waar nodig rood (dunnere draad) of geel (dikkere draad).MBa@NL wrote:Bij deze, aangenaam... mijn naam is dan dus Niemand.raoel wrote:- Draad. Je hebt 3 kleuren, van klein naar groot: rood, blauw, geel, van klein naar groot (rood is veelgebruikt voor signaal, geel is voor dikke draden zoals bv de startmotor. Niemand gebruikt blauw. Toch is het er).
In verhouding (en ik gebruik ze nog wel eens, liggen niet voor niets op voorraad) maak ik meer gebruik van blauwe AMPjes als van rode of gele.
Zelfs in uiterste gevallen zou ik die nog altijd mijden... Probleem met kroonstenen is dat je met de schroef altijd je kern zit te beschadigen. Kroonstenen zijn leuk om tijdelijk een lampje op te hangen als je bezig bent met verhuizen maar verder zou je ze toch eigenlijk gewoon moeten vergeten zéker bij auto's.jk wrote:In het uiterste geval kan je ook kroonsteentjes gebruiken natuurlijk.
Wel grappig overigens dat zo'n beetje álle lampen voor rondom 't huis geleverd worden met een kroonsteentje...MBa@NL wrote:Zelfs in uiterste gevallen zou ik die nog altijd mijden... Probleem met kroonstenen is dat je met de schroef altijd je kern zit te beschadigen. Kroonstenen zijn leuk om tijdelijk een lampje op te hangen als je bezig bent met verhuizen maar verder zou je ze toch eigenlijk gewoon moeten vergeten zéker bij auto's.jk wrote:In het uiterste geval kan je ook kroonsteentjes gebruiken natuurlijk.
Ga maar de sloop en haal en dashboard kabelboom van een AX dan heb je allerlei doorsnedes en kleuren draad en je hebt gelijk veel soorten stekkers voor de andere restauratie werken.raoel wrote:ff een oud topic bovengehaald:
nadeel van kroonstenen is dat ze open verbinding met de buitenlucht hebben, dat gaat roesten...
Dit weekend ga ik ff solderen, ik wil de stekkers gaan vervangen.
Ik zie 2 soorten draden bij het electrisch systeem, bruin/groen is vrij dun en wat dikkere gele.
Op conrad zie ik van 1.0mm en (0.14mm kern), 1.2mm (0.22 kern), 2mm (0.75 kern).
Ben de electronica winkels in Enschede al langsgegaan met wat afgeknipte draadjes maar... men verkoopt tegenwoordig geen draden meer ofzo (armoede hier).
Weet iemand misschien, grofweg, welke doorsnede ik moet hebben? Iets ernaast kan vast geen kwaad, maar het moet wel blijven zitten natuurlijk!