Niet meer hardop zeggen héBossie wrote:Die buren zijn ook niets gewend. Volgens mij heb je Michel veel te netjes opgevoed

Groetjes, Henk
Moderator: webmasters
Niet meer hardop zeggen héBossie wrote:Die buren zijn ook niets gewend. Volgens mij heb je Michel veel te netjes opgevoed
...En er na 't persen van de felsrand er achter komen dat je vergeten bent éérst 't warteltje op de leiding te schuiven.MBa@NL wrote:
Remleiding van een felsrand voorzien.
1. koper oxideert ookMBa@NL wrote:hoezo niet?MNM(tm) wrote:Evengoed ben ik nog steeds geen voorstander van koperen leidingen!
1. Klopt helemaal, alleen is het bij koper (in tegenstelling tot staal) gelijk een beschermende laag.MNM(tm) wrote:1. koper oxideert ookMBa@NL wrote:hoezo niet?MNM(tm) wrote:Evengoed ben ik nog steeds geen voorstander van koperen leidingen!
2. koper is beduidend zachter dan staal
3. 't buigwerk is vrijwel nooit mooi gedaan / te doen
Je hoeft ook geen voorstander te zijn hoor Marco, maar ik ben door de jaren heen al een aantal auto's verloren doordat stalen remleidingen doorroesten.MNM(tm) wrote:.............. Evengoed ben ik nog steeds geen voorstander van koperen leidingen!
nogmaals..... wij moeten eens afspreken.....Henk Bats wrote:Je hoeft ook geen voorstander te zijn hoor Marco, maar ik ben door de jaren heen al een aantal auto's verloren doordat stalen remleidingen doorroesten.MNM(tm) wrote:.............. Evengoed ben ik nog steeds geen voorstander van koperen leidingen!
Ik moet er wel bij vertellen dat dat in het pre APK-tijdperk is gebeurd en vooral bij mijn eerste paar 2CV's.
Voor circuit gebruik is misschien een stalen remleiding noodzakelijk, echter voor normaal gebruik is koper (het is wel een speciale legering en ontwikkeld voor remleidingen) een perfecte materiaal keuze.
Oxydatie van koper is oppervlakkig en daardoor beschermend, bij staal krijg je putcorosie met alle gevolgen van dien.
En over het verhaal dat koper niet strak is te monteren is nonsens koper is juist heel mooi stak te monteren je buigt het in alle vormen zelfs zonder hulpmiddelen, behalve je duim dan![]()
Groetjes, Henk
Roep maar Vincent, wat is het probleem?v.andriessen wrote:..........nogmaals..... wij moeten eens afspreken.....
dat de remleidingen bij mij van voor naar achter moeten vervangen worden.... en de gewichtsafhankelijke remkrachtverdelers vervangen moeten worden voor een convensioneel systeem....Henk Bats wrote:Roep maar Vincent, wat is het probleem?v.andriessen wrote:..........nogmaals..... wij moeten eens afspreken.....
Groetjes, Henk
Ik vrees dat er aan jouw AX wat remmen betreft meer moet gebeuren.v.andriessen wrote:dat de remleidingen bij mij van voor naar achter moeten vervangen worden.... en de gewichtsafhankelijke remkrachtverdelers vervangen moeten worden voor een convensioneel systeem....Henk Bats wrote:Roep maar Vincent, wat is het probleem?v.andriessen wrote:..........nogmaals..... wij moeten eens afspreken.....
Groetjes, Henk